Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Gisteren de 5 GTL van mijn vriendin gewassen gepoetst en een paar kleine dingetjes gemaakt. En uit Engeland hadden we 10K boost meegenomen, dit reinigt je motor van binnenuit, het haalt de koolaanslag uit je blok. (en na 201.000 KM kan dat geen kwaad)
Ik had verhalen van mensen gehoord dat het echt hielp, dus niet zoals Motor-up :smile:
Dus spul in carberateur gespoten, en het WERKT ECHT. echt amazing :grin:
De auto reageert nu sneller en beter op het gaspedaal, en maakt minder lawaai.
Een echt aanrader dus.
Stefijn

On 2001-11-05 09:45, hubo
wrote:
Gisteren de 5 GTL van mijn vriendin gewassen gepoetst en een paar kleine dingetjes gemaakt. En uit Engeland hadden we 10K boost meegenomen, dit reinigt je motor van binnenuit, het haalt de koolaanslag uit je blok. (en na 201.000 KM kan dat geen kwaad)
Ik had verhalen van mensen gehoord dat het echt hielp, dus niet zoals Motor-up :smile:
Dus spul in carberateur gespoten, en het WERKT ECHT. echt amazing :grin:
De auto reageert nu sneller en beter op het gaspedaal, en maakt minder lawaai.
Een echt aanrader dus.
Nou, doe mij maar een potje... :smile:

PS> Waar kan ik dat krijgen behalve in Engeland?
dennis16v

ik heb er een aantal testen van gelezen incl. een rollenbanktest met een golf

blijkt dus WEL te helpen. testen gaven extra vermogen aan en betere trekkracht.

koste geloof ik rond de 40 piek.
ben ernaar wezen zoeken in nederland, maar nergens kunnen krijgen dus als iemand wat weet.
doe mij dan ookmaar een setje flessen.
robert

Yo!,

40 pieken, en hoe lang doe je daar dan mee?

Op welk princiepe zou dit goedje werken?
Als het gewoon in een fles zit dan:
-Als er gewoon extra zuurstof inzit kan je net zogoed wat methanol/nitro halen bij de modelbouwwinkel.
-Als het een reactieversneller is, is het loei-kankerverwekkend.

Maar ben benieuwd naar een sprint metinkje voor en na fuel behandeling. Natuurlijk meting op dezelfde dag, en een paar om uit te middelen. (Wie had ook al weer die G-force meter??)

bye, robert

edit:

#$% niet goed gelezen: je spuit het in de carb, dus je doet het niet in de benzine????

<font size=1>[ This message was edited by: robert on 2001-11-05 16:09 ]</font>
Pieter
Contacteer:

volgens mij is het geen fuel-behandeling, maar gewoon een heel goed reinigingsmiddel dat naast het reinigen van je carburateur ook alle aanslag van je zuigers e.d. verwijdert.
Stefijn

Psies, dat lijkt mij ook, en een goede reinigingsbeurt van de binnenkant van je motor is nooit weg :smile:

Iemand nog andere merken die ook goed zijn, want die is blijkbaar niet in NL te koop.
Anonymous

Over dat modelbouwspul( 16% nitro), heb ik een keer geprobeerd op een Golf CL, leuk.. heeel even.., ook heel even leven...
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Hebben jullie weleens op TeeVee gezien dat ze een of ander middeltje in een Honda gooien, en dan alle olie eruit halen, en dezelfde auto 100 rondjes op een circuit laten blazen, zonder olie, en de motor blijft het gewoon doen!!!!!

Yeah Right!
It's amazing!
Rudo

:lol::lol::lol:

Jep, en er vervolgens de brandslang opzetten terwijl de kleppendeksel eraf ligt!!!

En gewoon blijven lopen dat motortje?!!
Marius

Heb je weleens gezien op tv dat 99% van alles wat je ziet op tv nep is? Zoals bv kitt de pratende en zelf-rijdende auto, de woningen waarin de acteurs van goede tijden slechte tijden spelen, etc etc..

:smile:
robert

HI,

nou volgens mij kan het alleen maar werken als je motor HEEL rot loopt doordat de carb erg vuil is. Daarna issie weer als nieuw. Dus ook niet beter als nieuw.

Als de truuk is het lossen van vastzittende zuigerveren: ik geloof nooit dat zon behandeling via de kop tijd genoeg heeft om helemaal tot achter de zuigerveren te komen en daar in te werken.
10 minuutjes goed gassen doet het dan beter.

Trouwens: wat remvloeistof via de bougiegaten naar binnen, dagje laten staan, daarna wat benzine erop, starten (kuch-veelrook) en olie verversen doet dat wel!
(iswel paardemiddel)

Als de truuk is het oplossen van koolaanslag op zuiger en verbrandingskamer: hierdoor gaat de compressie omlaag, dus het vermogen in princiepe ook.

Ben dus wel benieuwd naar een objectieve meting ipv een subjectieve beoordeling.

Passop: er worden wel wondermiddelen aangeprezen met een meting 'voor' en 'na'.
Voor is dan met net warme motor, maar nog met koude olie (=meetbaar vermogensverlies).
Even behandelen, motor laten draaien (spul moet natuurlijk 'inwerken'. Als stiekem d olie warm is nieuwe meting en hoppa zomaar een paar pk erbij!!. Kassa.

bye, r
dennis16v

[quote]
On 2001-11-05 17:18, robert
wrote:
nee testen worden uitgevoerd in een aantal engelse bladen. oa. revs
en deze testen iedere keer een paar dingen. de meeste dingen komen er dus ook uit als pure geldverspilling. maar deze 10k boost blijkt dus in hun testen goed te blijken werken. je ziet ook dat als je de shit erin spuit dat zo,n beetje je halve motorblok door de uitlaat naar bijten komt. met een bult zwarte roetzooi. dus het haalt wel wat weg
dennis16v

On 2001-11-05 17:38, kliko16v
wrote:
On 2001-11-05 17:18, robert
wrote:
nee testen worden uitgevoerd in een aantal engelse bladen. oa. revs
en deze testen iedere keer een paar dingen. de meeste dingen komen er dus ook uit als pure geldverspilling. maar deze 10k boost blijkt dus in hun testen goed te blijken werken. je ziet ook dat als je de shit erin spuit dat zo,n beetje je halve motorblok door de uitlaat naar bijten komt. met een bult zwarte roetzooi. dus het haalt wel wat weg
dennis16v

Bart V

Hee dat spul wil ik ook wel hebben (230.000 km)
Anonymous

Hey Robert , dat receptje van jouw met die remmenvloeistof waarvoor issut z`on paardemiddel dan ?, ik ga het toch is proberen morgen op m`n 250k+ gtt die toch al tijden gruwelijk brak loopt ,baat het niet dan motorschaadt het nie ofzo (hoop dat zuigers overmorgen nie gesmolten zijn )

P.S. Groetjes aan Etienne
Anonymous

nou volgens mij kan het alleen maar werken als je motor HEEL rot loopt doordat de carb erg vuil is. Daarna issie weer als nieuw. Dus ook niet beter als nieuw.

Als de truuk is het lossen van vastzittende zuigerveren: ik geloof nooit dat zon behandeling via de kop tijd genoeg heeft om helemaal tot achter de zuigerveren te komen en daar in te werken.
10 minuutjes goed gassen doet het dan beter.

Het werkt nog steeds goed, heb er gister zo'n 100 KM mee gereden en vandaag weer, start nu ook sneller. Het werkt met 2 spuitbussen. eerst de ene voor de helft leegspuiten in de carb, dan 5 minuten stationair laten lopen, rest van de bus erbij. 10 minuten stationair of beter 10 minuten rijden. dan zelfde proces herhalen voor 2e bus.
Eerste bus is voor zooi weghalen en tweede is voor restant weghalen/ film achterlaten.

Het is (nog niet) in Nederland te verkrijgen en het kostte 25 pond, wat neerkomt op ongeveer 90 pieken. En via Revs en Maxpower ben ik erachter gekomen dat het werkt, en daarom heb ik het ook gekocht. Het schijnt er nu trouwens ook voor dieselmotoren te zijn.

Voor meer info over deze amazing discovery click <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.10kboost.com" TARGET="_blank">hier</A><!-- BBCode End -->
-----------------
Still looking for a GTT
<font size=1>[ This message was edited by: hubo on 2001-11-05 23:26 ]</font>
Heino

Nou laat maar,normaal gesproken gaat een turbo motor of een 16 V echt niet dicht kolen ofzo daar worden ze warm genoeg voor,en dat beetje aanslag dat er zit,mooi laten zitten want dat zorgt ook voor een beetje afdichting hier en daar,bij een soepsoepie salto die door opa en oma wordt bestuurd kan ik mij voorstellen dat daar wat meer kool inzit en dat dat spul dan wel iets helpt maar niet in een sportieve auto die ook als zodanig wordt mis/ge-bruikt.
robert

nou, het is een paardemiddel omdat er een beetje remvloeistof in de olie komt. das vast niegoed.

ik wordt toch wel een beetje nieuwschierig naar dat spul.

Wat het zeker wel kan doen is het ontroeten van de uitlaat. Dat heeft een duidelijk merkbare invloed op het geluid. Hij gaat meer als nieuw klinken, een nieuwe uitlaat klinkt meer 'blikkerig', een beetje feller dus.

Ik heb nog een 205 met bijna 2 ton erop, ik zal het er ook wel eens in willen gieten. Want kwaad (voor de motor) kan het vast niet.

A propos middeltjes: ik gebruikte wel eens een of andere brandstofreiniger. Dat werkt, maar meestal niet zo lang. Dat spul zou de gummige aanslag in de injectoren oplossen, waardoor ze het net effe beter doen. Het effect is gewoon meetbaar, hij gaat zo 2-3% rijker staan. Toen had ik namelijk nog geen CO schroef. Nu wel, dus ik heb dat spul niet meer nodig.

bye, r
Plaats reactie