Ikke.
Heb er zowel goede als slechte dingen van gehoord. Tot op het momment dat ik ze erop had, wist ik niet wat ik nou ervan moest denken.
Poging gewaagd en erop gezet(wel 35mm verlaagde veren erop) en een wegligging waar je niet goed van werdt. Lekker strak op de weg en toch nog comfortabel. Ik kan ze alleen maar aanraden.
Luc heeft ze nu ook en hij is er ook heel tevreden mee.
suc6
Heb er zowel goede als slechte dingen van gehoord. Tot op het momment dat ik ze erop had, wist ik niet wat ik nou ervan moest denken.
Poging gewaagd en erop gezet(wel 35mm verlaagde veren erop) en een wegligging waar je niet goed van werdt. Lekker strak op de weg en toch nog comfortabel. Ik kan ze alleen maar aanraden.
Luc heeft ze nu ook en hij is er ook heel tevreden mee.
suc6
Ik heb ze nu ongeveer 1.5 jaar en ze doen het nog steeds perfect. Dus die 5 mm zou ook nog moeten kunnen.
succes ermee alvast
groetjes
succes ermee alvast
groetjes
Staan ze ook niet bij reichhard op de site?
voor de clio wel, wil ze ook bestellen voor achter maar zoek wel een adres waar ik ze zo kan afhalen.
mclain voor mij?
Jaa? Bedankt en zal eens foto maken voor een technisch online rapport ofzo, gewoon voor de lol en voor de niet zo handige onder ons, is misschien wel handig
voor de clio wel, wil ze ook bestellen voor achter maar zoek wel een adres waar ik ze zo kan afhalen.
mclain voor mij?
Jaa? Bedankt en zal eens foto maken voor een technisch online rapport ofzo, gewoon voor de lol en voor de niet zo handige onder ons, is misschien wel handig
Arie ze hebben ze ook voor de 19 dus zal je even moeten kijken of het wat voor je is <a href="http://www.reichhard-motorsport.com/shop/index.html" target="_blank" target="_new">http://www.reichhard-motorsport.com/shop/index.html</a> de rest weet je wel hoe het werkt, toch?
-
Ik heb rondom Monroe onder mn GTT, voor Sensatrac en achter gewoon, maar ik kan je 1 ding vertellen:
Ik weet niet hoe het rijdt
Kheb nog niet met mn GTT gereden, nog steeds niet fuckerdefuck!!
Wat ik wel kan vertellen over de Sensatracs aan de voorzijde:
GTT RIJDERS HOU JE VAST!!!!!!!!:
Ze zorgen onder mijn phase 2 voor een GIGANTISCHE hoeveelheid negatieve wielvlucht (camber) Dus als je ooit het circuit op wilt: de wielstand voor is super DTCC Clio RS.
Gaat ie achter NOG makkelijker uitbreken weliswaar maarja.
Na het monteren van 50 mm verlagingsveren lijkt het wat minder te zijn geworden, maar is nog steeds zo erg dat het leken opvalt.
Binnenkort uitlijnen en dan vraag ik eens aan Jan Uitlijn hoeveel graden ze nou staan.
groeten
Ik weet niet hoe het rijdt

Kheb nog niet met mn GTT gereden, nog steeds niet fuckerdefuck!!
Wat ik wel kan vertellen over de Sensatracs aan de voorzijde:
GTT RIJDERS HOU JE VAST!!!!!!!!:
Ze zorgen onder mijn phase 2 voor een GIGANTISCHE hoeveelheid negatieve wielvlucht (camber) Dus als je ooit het circuit op wilt: de wielstand voor is super DTCC Clio RS.
Gaat ie achter NOG makkelijker uitbreken weliswaar maarja.
Na het monteren van 50 mm verlagingsveren lijkt het wat minder te zijn geworden, maar is nog steeds zo erg dat het leken opvalt.
Binnenkort uitlijnen en dan vraag ik eens aan Jan Uitlijn hoeveel graden ze nou staan.
groeten
Ik wilde er nog bijzetten : dubbele letterwaarde. Maar ik bedoel echt wat ik geschreven heb. De draagarmen zitten in een lagering. Deze zitten weer met twee bouten aan de wagenbodem vast. Mijn auto piept en voor zover ik het nu kan ontdekken komt het geluid bij die lagering vandaan. Vandaar dat ik het ff wil smeren.
Als ik in het boek van renault kijk gebruiken zij voor smeren van alles en lagers Molykote BR2-vet maar of dat helpt tegen piepen en kraken (voor langere duur)? Op me werk hebben we wel een special busje tegen piepen en kraken, moet alleen even kijken wat dat precies is (ook maar even meenemen altijd handig)
Vandaag heb ik ff de rechter achterschokbreker eraf gehaald. Deze heb ik ff ingespoten met.......... WD40. Tevens heb ik de bevestigingspunten ff een likje vet gegeven. Tot nu toe lijkt het alsof het geholpen heeft.
Wat me wel opviel was dat ik de schokbreker de eerste helft van zijn slag eenvoudig in kon duwen. De tweede helft ging hij een stuk zwaarder. Wel heb ik een gastank en een basbox achterin liggen. Hierdoor kan ik me voorstellen dat de schokbreker al voor de helft ingedrukt wordt. Vandaar dat hij eerst heel soepel gaat ?
Wat me wel opviel was dat ik de schokbreker de eerste helft van zijn slag eenvoudig in kon duwen. De tweede helft ging hij een stuk zwaarder. Wel heb ik een gastank en een basbox achterin liggen. Hierdoor kan ik me voorstellen dat de schokbreker al voor de helft ingedrukt wordt. Vandaar dat hij eerst heel soepel gaat ?
Als die dempers er al een tijdje onder zitten zou dat best kunnen.
Mijn zwagertje(waarom vertelt hij dat hier zelf niet?) heeft vanmiddag gele verstelbare koni's gemonteerd aan de voorkant van de williams en wat stuurt dat nou ongelofelijk strak zeg!Nou denk ik ook dat als je een beetje gaat twijfelen over schokbrekers je toch het beste een keer nieuwe moet kopen.
Mijn zwagertje(waarom vertelt hij dat hier zelf niet?) heeft vanmiddag gele verstelbare koni's gemonteerd aan de voorkant van de williams en wat stuurt dat nou ongelofelijk strak zeg!Nou denk ik ook dat als je een beetje gaat twijfelen over schokbrekers je toch het beste een keer nieuwe moet kopen.
Heb ff rondgekeken en gevraagd naar de prijzen van de Monroe's en gele Koni's.
Het gaat om de achterschokbrekers.
Voor zover ik weet zijn de Koni's afstelbaar en de Monroe's niet. Alleen is dat afstellen van de Koni's alleen mogelijk wanneer ze van de auto zijn. Dat zal in de praktijk dus weinig gebeuren, lijkt me zo.
Welke zouden jullie kopen ?
<font size=1>[ This message was edited by: turbo_arie on 2001-10-31 23:07 ]</font>
Het gaat om de achterschokbrekers.
Voor zover ik weet zijn de Koni's afstelbaar en de Monroe's niet. Alleen is dat afstellen van de Koni's alleen mogelijk wanneer ze van de auto zijn. Dat zal in de praktijk dus weinig gebeuren, lijkt me zo.
Welke zouden jullie kopen ?
<font size=1>[ This message was edited by: turbo_arie on 2001-10-31 23:07 ]</font>
-
Gele konis, zeker weten. Monroe is toch voor het normalere gebruik (afgezien van die negatieve wielvlucht bij mij)
Aan de voorkant zijn gele konis te verstellen onder de motorkap, aan de achterkant weet ik niet bij een 19. Misschien zijn ze achter niet eens verstelbaar, maar zijn ze dat wel dan heb je 2 mogelijkheden:
-onder de auto te verstellen
-bovenkant schokdemper losmaken en dan verstellen
Gele konis zijn wel een heel stuk duurder dan Monroes denk ik
Aan de voorkant zijn gele konis te verstellen onder de motorkap, aan de achterkant weet ik niet bij een 19. Misschien zijn ze achter niet eens verstelbaar, maar zijn ze dat wel dan heb je 2 mogelijkheden:
-onder de auto te verstellen
-bovenkant schokdemper losmaken en dan verstellen
Gele konis zijn wel een heel stuk duurder dan Monroes denk ik
Ik denk met de 11. Maar het kan wezen dat "de geit" later komt. Die moet dan maar met de 19. Heb jij misschien nog tijd om ff naar het gas van de 11 te kijken. Volgens mij staat "de balans ?" niet goed. Oftewel iets stoten/inhouden bij plotseling gas geven ?
Volgens mij spreek je best als best uitOn 2001-11-01 13:00, Menno
wrote:
best (maar dan phonetisch)

Ben wel benieuwd naar de rij eigenschappen van andere schokbrekers.
wat voor veren koop je er bij?
ene wat koste het?
greetz
Ik koop er geen veren bij. De meeste Renaults hebben nl. torsievering achter.
De schokbrekers waren +/- 222 piek per stuk ex BTW. Maar ik kreeg er een leuke korting op. Laat ik zeggen: een hele leuke korting !!!!!!!!!
De schokbrekers waren +/- 222 piek per stuk ex BTW. Maar ik kreeg er een leuke korting op. Laat ik zeggen: een hele leuke korting !!!!!!!!!
Hi Arie.
Volgens de plaatjes op <!-- BBCode Start --><A HREF="http://folkert.fullspeed.to/r4at/dempers/dempers.html" TARGET="_blank">folkert.fullspeed.to/r4at/dempers/dempers.html</A><!-- BBCode End --> heb ik Monroe Gasmatic schokdempers op mijn viertje. Ik vind ze alles behalve hard (lees: sporty), maar ik heb zo het zwakke voorgevoel dat de comfortabele vering van een viertje daar ook een rol in speelt.
Gegroet, Folkert.
Volgens de plaatjes op <!-- BBCode Start --><A HREF="http://folkert.fullspeed.to/r4at/dempers/dempers.html" TARGET="_blank">folkert.fullspeed.to/r4at/dempers/dempers.html</A><!-- BBCode End --> heb ik Monroe Gasmatic schokdempers op mijn viertje. Ik vind ze alles behalve hard (lees: sporty), maar ik heb zo het zwakke voorgevoel dat de comfortabele vering van een viertje daar ook een rol in speelt.
Gegroet, Folkert.
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
Je kunt ze zowieso per as bestellen. (voor/achter) Maar de balieman gaf me toch echt de prijs per STUK. Dit haalde hij uit het KONI boek. Dus ik neem aan dat je ze ook echt per stuk kunt kopen. Zal in de praktijk weinig voorkomen dat iemand 1 schokbreker nodig heeft.
En Folkert: dat wist ik natuurlijk allang. Plaatjes heb ik al 100 keer bekeken; maar ik moet toegeven dat ze leuk blijven.
En Folkert: dat wist ik natuurlijk allang. Plaatjes heb ik al 100 keer bekeken; maar ik moet toegeven dat ze leuk blijven.
Ik weet ook wel dat de meeste renaults torsie vering achter hebben. Ik bedoel voor aan de voorzijde van je auto. Of heb je alleen schokbrekers voor achter gekocht?On 2001-11-01 16:34, turbo_arie
wrote:
Ik koop er geen veren bij. De meeste Renaults hebben nl. torsievering achter.
Altijd leuk korting!