Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

In mijn werkplaats hand boek staat dat je om de koppeling te vervangen.
De hele motor moet uitbouwen en dan pas de motor en de bak van elkaar moet scheiden.
Maar de monteur van de renault garage bij mij in de buurt zij dat de je de bak ook kunt verwijderen zonder dat je de motor moet verwijderen.
Hij zei datje het subframe aan een kant los moet draaien.
En aan de kant van de bak helemaal los draaien daar moet je met stukken hout zoveel ruimte tussen de carroserie en het subframe maken dat je de bak eruit kan halen door hem te kantelen.

heeft iemand het wel eens op deze manier de koppeling vervangen.
van een clio 16v.
of is het toch echt beter om de motor helemaal uit de bouwen.
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

He jacco, ik heb zelf me bak vervangen en ik raad je aan om gewoon de motor met bak eruit tetillen. Heb zelf ook gekeken of het via de onderkant kan maar gewoon eruit tillen is makkelijker en zoveel werk is het niet. Heb je hem eruit dan kom je gewoon beter bij alles zonder teklote en kan je gelijk alles mooi schoon maken.

Veel succes en laat even horen wat je hebt gedaan
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

16 V driver!!!!!!! kun jij gedachten lezen ofzo?????? Inderdaad, gewoon motor eruit, werkt veel makkelijker. Haal je ook minder je handen open en beschadigd je motorruimte minder. En je kunt andere zaken evt. makkelijker controleren cq. vervangen.
Bijv distr.riem of waterpomp. Zit er iets aan te komen??? Gelijk nu al vervangen. Over een half jaar sta je anders straks jezelf EN je clio uit te kafferen !! :smile:
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Moest laatst de koppeling van een 19 16V vervangen en daarvoor hebben we ook de motor eruitgehaald,bij een clio is nog minder ruimte onder de kap,dus ik sluit mij hier absoluut bij aan.
Anonymous

En als je ABS hebt is het nog lastiger.
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

vandaag motor eruit getakeld en nieuwe koppeling gemonteerd.
dat eruit takelen ging niet zo erg gemakkelijk het paste maar net.
nu de bak nog schoon maken, deze zit helemaal onder de olie.
de prijs van de koppeling viel mij mee FL 240 bij renault.

trouwens wie weet dat de linker en rechter motorsteunen kosten.
Anonymous

deze zijn niet goedkoop, ik meen iets van 400,- stuk, de onderste in ieder geval 200+ Kzou dus gewoon bij de sloop informeren. Heb je trouwens alleen de platen vervangen?
Pieter
Berichten: 1700
Lid geworden op: wo 21 mar 2001 0:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

eeuuuhh,

motorsteunen bij een sloop?????????

Dat vind ik toch niet echt slim. Als je nou een interieurtje of een knopje of een deurtje ofzo haalt bij een sloop, OK. Maar een motorsteun, daar zou ik echt niet op bezuinigen hoor.

Bovendien heb ik de ervaring dat motorsteunen bij Brezan ongeveer 350% goedkoper zijn dan bij Renault (iig bij de GTT wel), dat scheelt echt aanzienlijk
Anonymous

Tja is wel zo maar op zich kun je wel reelijk goed zien of ie nog goed is. Toch ene keertje brezan proberen dan, weet niet of ze ze ook voor 16v hebben. Toch eens proberen!
Pieter
Berichten: 1700
Lid geworden op: wo 21 mar 2001 0:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Voor de achterste motorsteun voor de GTT moest ik bij Renault iets van 80,- betalen en bij Brezan 28,-. Scheelt toch aanzienlijk.
Anonymous

Wist eigenlijk uberhaupt niet dat ze dingen ook immitatie vekochten
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

sinds een jaar of 4 idd ook Imitazioni
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

ook spanrollen van Distribuzioni overigens :smile:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

En Jacco!! Over dat maar net passen van je 16V blok in je cliootje:

Als Lowieke er een groter blok in had gekregen dan had hij dat wel gedaan hoor!!!!!
Zo is ie dan ook wel weer!! :smile:

Is volgens mij ook het verhaal achter de 5 Turbos en de Clio V6........
Lowieke: "Voorin niet passen??????? Nondeju, dan maar achterin!!!!!!"
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

Gisteren de motor er weer ingetakeld .
dit ging nog moeilijker dan er uit.
het diffrencieel zat steeds klem achter het stuurhuis maar na een tijdje passen en meten zat hij toch uiteindelijk goed.
nu de rest weer afbouwen assen en zo.
en de kabelboom opnieuw intapen omdat de tape die er omheen zit nogal verot is.

de koppeling is trouwens in z'n geheel vervangen want het plaatje was krom de de veren kapot.

de steunen waren duur
linker gezien vanaf achter het stuur.
Fl 96
rechts
Fl 259
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

On 2001-09-17 00:04, ArjanR19
wrote:
En als je ABS hebt is het nog lastiger.
Fok!
Ik heb ABS en die koppeling die komt er ook wel aan komend jaar :sad:

Naja voorlopig maar genieten van het ding en de ABS :smile:
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Anonymous

Heeft jacco een werkplaats handboek van een clio 16v?
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

yes sir.

zo een waar alle modelen clio's in staan
Anonymous

Fok!
Ik heb ABS en die koppeling die komt er ook wel aan komend jaar :sad:
Fok....

Bedoel je Focwa:lol:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

WA!!! focWA punt NL :smile:
Plaats reactie