Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer

Ik heb vandaag een GT gekocht. Nu moet ik iemand in de buurt vinden die er ff veel verstand van heeft, om met mij 'm es ff te checken. Er moet vanalles nog aan gebeuren maar ik weet niet precies wat.

Op de eerste plaats zeikt er olie onderuit :sad: das heeel kut. In de motor zit nog dus kan ook van de versnellingsbak zijn.

hij klinkt in mijn oren niet goed. Er zit bij gemiddelde turbodruk bij optrekken zo'n fjiep in, net of dat uit 't dashboard komt.

Is er iemand uit Limburg (omg. sittard, maastricht boeie) die es tijd heeft om ernaar te kijken? Het is echt een mooie en ik ben ban da'k een kat in de zak heb gekocht. Ik wil sowieso een revisie op 't blokje laten uitvoeren. Maar dan voordat iets naar de haaien is.

Dus pleaz reageer ff want want de gtturbo heb ik nog geen vestand. Maar ik hou al van 'm jonge wat een power. Oh ja hij zit op 1.2 bar max d8 ik. En er is mee geklooid (bv koeling ligt anders, onsteking enzo) vertrouw 't zakie niet helemaal snappie.

Alvast bedankt en ik hoor nog wel wat

Riel
<font size=1>[ This message was edited by: dakiitos on 2001-10-31 02:21 ]</font>
Anonymous

Gefeliciteerd !!!!!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Gaaf Man!

Heb je niet wat meer info?
Kleur, bouwjaar, opties, tuning etc.?
Alex A-man

Inderdaad ja,
GEFELICITEERD!!!!! :cool:

Suc7
Anonymous

Tja het gros is niet meer in originele staat, jammergenoeg!
Marius

Mag ik vragen hoeveel deze auto jou gekost heeft?
canonballman

Gefeliciteerd!

Is het zwarte olie die hij lekt??? Is het TOCH aan de kant van de versnellingsbak???
Ja, Ja?????? Kan het heel goed de olieretourslang van de turbo zijn, zit aan de onderkant van de turbo, plusminus 2 cm dik
Hou het peil heel goed in de gaten want voor dat je het weet is het: "BAF" vast......
Riël
Über-Spammer

Kleur is parelmoer met gele skirts, er zou rally mee gereden zijn (gaten in interieur waar leeslampje of zo opzat) heeft rolkooi ingezeten, mega carterbeschermingsplaat. Hij is van 86 maar is volgens mij pas 2 jaar op kenteken. Begint met H.-..-.. ken 't nog niet uit mijn hoofd

Krijg ff geen foto erop maar hij komt dus uit breda.

Maar nogmaals ik geloof dat ik een drijfstanglager of zoiets hoor, en op hoge toeren (5000+) is 't hele blok een rammelaar. Is 't trouwens normaal dat je in de 3 spint op natte weg? Kom niet van de plaats af.
Maar nog een keer is er iemand in de buurt die er eens naar wil kijken? Ik ben van plan hem heeeelemaal op te knappen zodat ie er weer zeker 5 jaar tegenaan zou moeten kunnen.

Hij zit nog redelijk in de lak, buitenom prima, aan binnenkant koffer is er al een vet gat ingeroest en wielkasten zijn ook niet meer als nieuw geloof ik.

Er is gekut met 't koelsysteem. Kan de koppakking door zijn, als er steeds veel lucht in zit? Als ik de turbo wil laten koelen als ik klaar ben met stampen raakt ie overhit, tot dampen toe. Klopt ook niet helemaal.

In elk geval is er vanalles niet in orde, maar weet niet wat omdat ik niet weet hoe het er 'origineel' uit moet zien, of moet klinken. Ik moet ff een kenner hebben.

Kijken of ik een foto'tje erop krijg, ik ben wel happy met mijn aanwinst. Oh ja ik heb er 1600 piek + mijn r5 campus voor betaald, die op de dag van verkoop bijna uitbrandde omdat de pluskabel door aan 't schroeien was. Moet nieuwe kabelboom in denk ik hoeft niet zo duur voor die gast te zijn, vind 't super aardig hoe íe 't opgelost heeft, zodat ik nu ook turbo kan rijden.

Al is die 5gtt ook niet helemaal toppie geloof ik, kan hem toch niet van autoweg Breda-maastricht naar de haaien gereden hebben, reed rond 4500t in de 5 (kmtellerkabel doet nix nog maken) gereden, wel gas los, erop, los, erop (was nogal druk maar was wel binnen in een dik uur thuis!)

Dus kan ik es met iemand afspreken, en wie kent een revisiebedrijf in limburg om mijn blokje ff te verwennen? Wil er max 1500 instoppen om 'm motorisch weer bijna nieuw te maken, kan dat lukken?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Riel!
Michel S.
Contacteer:

Succes met je aankoop. Waar woon je precies? Ik woon zelf in Gulpen en je wag rondvragen hier, ik heb een klein beetje verstand van auto's, denk ik. Nee geintje. Weet er wel genoeg van dacht ik zo. Dus laat effe wat horen en dan komt het dik in orde.

groetjes en succes ermee
marco

yeppa mensen genoeg bij jouw in de buurt ,
ik en patrick, mc clain uit gulpen ,jongens in heerlen , ik en pat komen uit maastricht
geef maar een gil dan komen we een keertje langs ,groetjes marco
Abel
Über-Spammer

Toch fijn als er zoveel mensen klaar staan om je te helpen. Als het een echte rally kar is geweest is het normaal dat bepaalde deelen in je motor compartiment zijn verplaatst. koelvloeistof resevoir achter het schutbord, en je ontsteking er ook achter. luchtfilter word ook wel eens op een andere plek gehangen waar die meer frisse lucht kan halen.

Probeer eens inderdaad de olie slangen te controleren. En pijl de olie waar mogelijk. Als de olie zwart is die lekt is het geen versnellings bak olie. (blijft de motor over :lol: )

Het ratelen krijg je dat ook als je de motor op toeren laat komen terwijl je stilstaat? Niet doen als de auto koud is. Want ratelende renaults is meestal een wiellager of aandrijfas/homokineet.

carosserie check eens bij een lasser ofzo. Als het maar niet verder gaat he. want houd hem op de weg. Als het in je macht ligt. Veel dingen zul je waarschijnlijk wel zelf kunnen doen, met wat inventiviteit. Duss Sucess met die auto, want dat kan nog wel eens een mooi zwaantje zijn. :grin:
Pieter
Contacteer:

Hey Dakiitos,

ik heb die auto inderdaad in Breda rond zien rijden laatst. Met die gele skirts. Ik vond inderdaad dat ie er nog behoorlijk strak bijstond. Gefeliciteerd!!

Nu het project. Zorg in ieder geval dat je voor je dagelijkse vervoer niet afhankelijk bent van de GTT tot hij weer helemaal op en top is, want anders baal je zo als er weer wat mis is dat je er zo ziek van wordt dat je hem de deur weer uittrapt en dat is nou precies wat je niet moet doen.

succes
Riël
Über-Spammer

Niet afhankelijk? Ok dan gaan we eerst maar es een fiets kopen. Kan weer beginnen met sparen. Vrijdag heb ik een hele dag vrij, dus als iemand van jullie een gaatje vrij heeft ... ? Ik kom wel ergens langs.

De olie komt (kwam) uit 't blok geloof ik, peil is wat gezakt maar zakt niet verder. Staat nou op min, doe er nog maar wat bij.

Met dat koelvloeistof, er hangt een of andere fles aan zellefgemaakt. Gisteren schrok ik me ook kapot, doe de kap open, is ie helemaal volgespat met olie!!
Maarja vergeten de peilstok aan te drukken :smile:

Hoor nog wel wat van jullie dus Groete!

Riel
marco

hallo , nou doe maar een gooi joh ik heb vrijdag niets te doen dus wil gerust wel ff langs komen fietsen om eens te kijken naar dat turbo'tje , groetjes marco
Riël
Über-Spammer

Ok zal zo rond 13:00u worden is dat goed? Zal ik een put regelen ergens? Ach je moet er zelf es in rijden weet je. Volgens mij is 't een wiellager of 't dif ofzoiets. Als ik echt hard ben aan't gassen trekt ie naar alle kanten heb ik 't idee. Er komt nou geen olie meer uit. Maar dan nog, er ratelt iets in 't blok denk ik. Ach laat maar kom es langs dan zal ik 't wel weten!

Dus komt 't je uit? En je moet niet fietsen :grin:, anders kom ik jouw richting wel op. Ben toch gewoon aan't rijden, wordt er niet slechter op. Zeg ut maar.

Alvast bedankt he!
jetab
Contacteer:

<font color=blue>Volgens mij heeft die auto ook in boxmeer rond gereden... Heeft ie zo'n clio bult op de motorkap en leer interieur? Kan zijn dat ze dit eraf gesloopt hebben hoor. In iedergeval had iemand bij ons in het dorp ook een witte met gele skirts en dat ding flink opgefokt...
ger

Het wordt nog wat in Limburg weer een turbo erbij!:lol:
Enighausen bij Sittard om de hoek,see you

Groeten
Patrick L.

Hey Dak,

leuk die GTT, jammer dat er wat probleempjes mee zijn, maar in ieder geval veel succes ermee!

Ga je trouwens mee 3 nov. naar de Meern?

Of Ger, ga jij? Wij spreken met nog meer gasten van deze site af bij Mac Geleen en rijden dan naar De Meern, want to join us?:d:d
Riël
Über-Spammer

3 nov zal mijn gtt'tje wel off-line zijn. DAMN maar misschien ook weer niet ik zie ut nog.

He als er vandaag (vrijdag 26 okt. iemand uit de buurt sittard ff hier is en tijd heeft effe naar mijn autotje te kijken, kan ie me pleaz ff bellen 06 14359523)

Thanx
Riël
Über-Spammer

He als er vandaag (vrijdag 26 okt.
Ook un beetje overbodig he. ...
Riël
Über-Spammer

Hee mensen. Nou komt een heel verhaal denk ik

Mijn gtturbo is dus al kapot na 2 dag. Ik geloof een drijfstanglager. Tenminste rammelt goed in het blok als ik gas geef.

Nou wil ik 'm helemaal reviseren. Een paar vragen.

Zelf doen of laten doen

Kijk ik wil 't graag laten doen. Ben ik van de zeik af en kost 't me een knap geld, maar heb ik er een goed blokkie voor terug.

Aan de andere kant ben ik aan het denken om 't zelf te doen. Nou heb ik dat nog nooit gedaan. Vandaag heb ik een maat van me geholpen een blok om te leggen van de ene naar de andere auto, en het werkt dus ik denk dat ik wel weer een stapje verder kan in 't sleutelwerk.

Ik weet alleen totaal niet hoe 't moet bij een gtturbo. Wie weet dit wel?
Kan ik ergens vinden wat ik moet meten, (marges bij spelingen etc) stappen die ik moet uitvoeren bij demonteren van het blok, waar ik op moet letten, evt. speciaal gereedschap enz. Er komt best veel bij kijken, maar ik denk dat 't op de eerste plaats goedkoper is en aan de andere kant errug interessant en leerzaam is om mijn blokje helemaal zelf toppie te maken.

Welke onderdelen ga ik nodig hebben? Waar krijg ik ze? Wat gaat 't me kosten? allemaal vragen voordat ik eraan ga beginnen, maar nou staat ie stil dus het liefst zo snel mogelijk.

Of jullie zeggen van hey kerel laat 't lekker doen is veel beter, dat lukt je niet zelf.

Ik weet 't heel wat vragen enzo maar ik ben een beetje desperate want ik heb 'm pas 2 dagen en hij staat al stil...

Dus die krijgt sowieso een opknapbeurt. En ik hoop dat ie dan weer een paar jaar ertegenaan kan!! TOCH??

Ik hoor hopenlijk zoveel mogelijk van jullie!

Groeten van mij!

<marquee right> Vroeoeoem !!! <marquee>

<font size=1>[ This message was edited by: dakiitos on 2001-10-27 03:48 ]</font>
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

2700 gulden voor een 5 GT blokkie bij Vege nah tuurlijk niet voor 2100 piek hebbie er in bij hun.

Heb het zelf 2 jaar geleden mogen ervaren.
Riël
Über-Spammer

Jah was ik al van plan. Ga er een bestellen heb ik een lekker nieuw blokkie. En totdat ik het geld bijelkaar heb ga ik de rest knutselen (audio ligt hier nog dus die kan ik er ook netjes inbouwen) interieur ga ik weer mooi strak maken was aan leer aan het denken, oma kan heel goed naaien. Geef haar de oude bekleding en een lap leer maakt ze wat moois van echt heb het haar eens laten doen met een zadel van mijn crossbrommertje! Als nieuw!

Dan ga ik alle roestplekjes doen, alle leidingen conroleren, remmen enzo veel werk maar kost allemaal niet zo veel.

in totaal ga ik dan ongeveer 2100 voor dat blok + 1600 aanschaf + zeker 300 piek rommel = 4000 gulden voor een flets gtturbotje!

Dat blok, zitten daar de slangen bij? Koel en olie enzo? En de turbo? Ik wil hem dan ook onder de kap supermooi maken he als ik toch bezig ben.

Dus hij kan de komende maandjes op stal. Denk ook niet dat ik 3 nov naar de meeting kan komen, of ik moet fietsen maar dat is me wat ver.

Bedankt voor de tips en over een maandje of 2 zien jullie de mooiste gtt van nederland rondrijden in limboland OLE OLE

Mzzls!
marco

hallo,op dat blok zit helemaal niets,geen slangen geen turbo niks gewoon een kaal blokkie de rest moet je zelf ombouwen ,alwel nuttige info voor mij over dat blokkie want in januarie moet ik zelf een nieuwe blok hebben , groetjes marco
Michel S.
Contacteer:

Zo'n gereviseerd blok kopen is leuk. Maar zelf laten reviseren is vaak goedkoper. Want je dacht toch niet dat in zo'n koop revisie blok alles nieuw zit????
laten we eens gaan tellen:

nieuwe zuigers met bussen : 1500
nieuwe uitlaat kleppen: 400
nieuwe inlaat kleppen: 100
nieuwe klepzetels en geleider: 400
nieuwe oliepomp: 350
nieuwe lagers: 90
pakkingset: 300

als je dat opteld kom je op een 3140 piek uit. Dan denk je toch niet dat je dat ding krijgt voor 2100 piek. Hoezo zijn die revisie blokken dan zo goedkoop. Heel simpel. Er worden veel dingen herbruikt.

Nieuwe klepzetels?? nee die worden gewoon opnieuw geslepen.
Nieuwe zuigers en bussen? Nee meestal voldoet een setje zuigerveren. Misschien als je geluk hebt krijg je nieuwe zuigers, maar dan mag je van geluk spreken. Nieuwe kleppen?? Nope. Gewoon opgedofte kleppen welke ook opnieuw geslepen zijn. Oliepomp zal wel voorzien zijn van een nieuwe pakking, en als de slijtage te groot is krijg je ook nog nieuwe wieltjes erin.
Pakkingen, ja die zijn wel nieuw. Heb je dan een slecht blok voor 2100 piek??? Nee absoluut niet, maar teveel betaal je wel.
Waarom is een revisie bedrijf dan beter?? Nou die kijkt wat vervangen moet worden en welke dingen kunnen voldoen met slijpen. Wanneer je nieuwe zuigers moet hebben en de krukas moet laten slijpen, die kleppen moet vervangen en de kop naar de klot is, dan heb je misschien meer aan een revisie blok, dat zal wellicht goedkoper zijn. maar ik zou het blokje eerst naar de revisieboed brengen en hem laten kijken in welke staat die is. En die doen je dus ook niet kloten, want het oude spul krijg je mooi mee naar huis als je wil. Dus valsspelen kan niet.

Als je meer wil weten, dan hoor ik het wel

groetjes
marco

mc clain waar heb jij dat laten doen ,en hoelang duurt het voordat je hem terug hebt het blok,en heeft jouw blok 3100 gekost met die aanpasingen ??? groetjes marco
Riël
Über-Spammer

mmm

had 'm bijna besteld. Maar bij een revisiebedrijf ben je al geld kwijt voor het laten kijken naar je blok.

Voor 2100 piek geloof ik best dat ze die zooi er in zetten. Kijk ze krijgen mijn blok terug en daar kunnen ze veel onderdelen weer van gebruiken. En... ik heb een jaar garantie. Dat heb ik niet als ik 't zelf doe. Nou ja misschien dat ik 'm ff naar een revisiebedrijf breng dan. Een stukje kan ik nog wel met 'm rijden, zal me hoogstens de drijfstang kompleet krom trekken. Moet toch nieuw.

Bedankt voor de tips he!!

Groeten!
Riël
Über-Spammer

Zoals jullie dus weten ratelt mijn blok heftig! Ook mis ik al een aardige pot vermogen.

Nou vraag ik me af waar ik onderdelen kan krijgen voor mijn 5 gtturbotje (drijfstanglager setje) ofzo zodat ik dat even zelluf kan fixen, zodat mijn blok nog een paar weekjes vooruit kan en ik genoeg geld heb voor een revisieblokje.

Heeft iemand ervaring met 't vervangen van de lagers? Waar moet ik op letten?

Ik hoef het blok er niet uit te halen, ik kom er van onder aan of niet?

Ik kan nergens iets vinden hierover eigenlijk dus als iemand tips heeft over zulke operatie, nou, laat je gaan!!

Groeten en alvast bedankt,

Een desperate Dakiitosje
Menno

beetje revisiebedrijf of onderdelenboer kan je voor een paar tientjes die lagers leveren. Ze zijn inderdaad te vervangen zonder je hele auto te desintegreren. Misschien niet de fraaiste oplossing, om blind die dingen te vervangen, maar voor een paar tientjes is 't de gok wel waard.
rev it like a rental
Plaats reactie