dus vriend heeft een clio16v
de motor wordt vrij warm.
en huppaa tijdens het rijden of als hij stilstaat spuit er uit de dop van eht expansievat de boel eruit.
auto is al tot leidens toe ontlucht. maar probleem blijft bestaan.
wie o wie heeft een oplossing
Weet je of de waterpomp/thermostaat goed is want het spuit er uit doordat hij gaat koken maar waarom gaat hij koken. Pompt de waterpomp wel alles goed door want doet hij dat niet dan is de koeling aan de telage kant en loopt de temp. goed op, het zelfde bij de thermostaat, gaat hij niet open dan gaat het water niet door de radiateur en is de koele ook onvoldoende.
heb dr vorige week een andere thermostaat ingeplant.
en de pomp nagekeken. bood geen effect.
motro wordt wqel warm maar niet zo warm dat je zegt van das ff warm.
je hoef het ding koud maar 5 mins aan te zetten en tjakkaaa gaat het weer. kotst alles er weer uit.
fannetje slaat ook prima op tijd aan bij een olietemp van net iets onder de 100 graden.
alles lijkt goed. denk dattie gewoon wat ziekkies is
en de pomp nagekeken. bood geen effect.
motro wordt wqel warm maar niet zo warm dat je zegt van das ff warm.
je hoef het ding koud maar 5 mins aan te zetten en tjakkaaa gaat het weer. kotst alles er weer uit.
fannetje slaat ook prima op tijd aan bij een olietemp van net iets onder de 100 graden.
alles lijkt goed. denk dattie gewoon wat ziekkies is
zit er niet een koelslang verstopt ergens ? Als ie z'n druk niet kwijt kan en het blijkbaar niets met de temp. te maken heeft..
Misschien is een garage ook wel een optie.
Misschien is een garage ook wel een optie.
garage??? nee nooit van ze leven.
zal dr zaterdag eens ff een brandweerspuit doorheen gooien voor een half uurtje. zou ooknog kunnen. ff de radiator ertussen uit en doorspoelen.
zou het anders ookniet meer ff weten
zal dr zaterdag eens ff een brandweerspuit doorheen gooien voor een half uurtje. zou ooknog kunnen. ff de radiator ertussen uit en doorspoelen.
zou het anders ookniet meer ff weten
Je hebt op zich ook garages die niet alleen op je geld uitzien, hoor. Tis alleen een beetje lastig zoeken.
is wel een plan trouwens. Kijk wel uit dat er niets losschiet dan schrik je je de tering
is wel een plan trouwens. Kijk wel uit dat er niets losschiet dan schrik je je de tering

Renautl dopjes hebben ook wel eens de neiging, om als ze om een onbeduidende reden een keer opengegaan zijn, niet meer goed dicht te gaan. 't koelsysteem kan dan niet meer op druk komen, en begint om de haverklap te koken. Dopje vervangen is dan DE oplossing
rev it like a rental
Wat menno zecht kan het heel goed zijn. ik heb dat al eens eeder gezien. dat de druk klep in de dop stuk/vies was en dat die niet meer goed sloot. Ik heb zelf weel eens gereden met een defecte/stukende waterpomp. was voordurend aan het ontluchten. had ik de dop niet goed vast gedraaid, nu dat gutste er uit bij de stoplicht. Het koel systeem komt onder druk te staan en als het ergens lekt wil het er daar wel graag uit.
succes
Abel
succes

-
idd, doppen werden bij waar ik werkte altijd vervangen als de motor was warmgelopen. Er zit ook nog verschil tussen een bruine en een blauwe geloof ik. Verschillende openingsdrukken ofzo.
Maak de dop anders goed schoon en smeer de druk ventiel met iets vettigs in op een niet olie basis. (siliconen vet/olie bv. of teflon spray.) ene druk die dop eens een aantal keer open met je duim. Misschien kun je hem gewoon fixen. Succes.
Vergeet niet de koelvloeistof op een juiste nivau te houden.
greetz
maar doet hij het ook met jouw dop?
Vergeet niet de koelvloeistof op een juiste nivau te houden.
greetz
maar doet hij het ook met jouw dop?
heb wel eens gehad dat ik een nieuwe blauwe dop kocht die niet dicht was. Daar kwam ik gelukkkig meteen bij de renoos achter. gewoon even hard op blazen. De openingsdruk haal je blazend nooit, dus hij mag niet gaan lekken. Een andere was wel ok.
Dus als je eentje haalt, altijd meteen even testen.
bye, robert
Dus als je eentje haalt, altijd meteen even testen.
bye, robert
-
Is 1 van die waterpompen of allebei soms getuned??? 
Anders misschien toch de koppakking??? die een beetje lekt, alleen bij warme motor?????

Anders misschien toch de koppakking??? die een beetje lekt, alleen bij warme motor?????