Rij gisteren net op weg naar de garage om te vragen over de rubbers voor de stabilisatorstang, springt oppeens mijn fusee kogel eruit!! Gelukkig had ik geen auto naast me, sturen ging niet meer en ik schoot naar links..
Dus anwb bellen, en uiteindelijk bij de garage afgezet..
Maar hoe kan dit? Ik reed ongeveer 40, absoluut niet hard en stuurde allesbehalve scherp in, en trok ook absoluut niet hard op...
Kan dit gewoon gebeuren?? (ja, dat blijkt wel...maar had net APK gehad...)
En nu...doordat de fuseekogel eruit geschoten is is de aandrijfas ook kapot.. Iemand enig idee wat de schade is.. op hoeveel ik ongeveer moet rekenen....??
<font size=1>[ This message was edited by: che on 2001-10-25 11:14 ]</font>
Dus anwb bellen, en uiteindelijk bij de garage afgezet..
Maar hoe kan dit? Ik reed ongeveer 40, absoluut niet hard en stuurde allesbehalve scherp in, en trok ook absoluut niet hard op...
Kan dit gewoon gebeuren?? (ja, dat blijkt wel...maar had net APK gehad...)
En nu...doordat de fuseekogel eruit geschoten is is de aandrijfas ook kapot.. Iemand enig idee wat de schade is.. op hoeveel ik ongeveer moet rekenen....??
<font size=1>[ This message was edited by: che on 2001-10-25 11:14 ]</font>
Dit kan niet zomaar gebeuren. Kan alleen maar gebeuren als die kogel enorm versleten is. Lijkt me dat ze dat bij de APK over 't hoofd hebben gezien, gebeurt vaker. Die slijtage zou overigens wel de oorzaak van jouw stuurprobleem geweest kunnen zijn.
OVer verdere schade: wiel d'r af, en maar eens flink gluren. Vooral ff letten op de binnenkant van de band en de remschijf.
Succes
OVer verdere schade: wiel d'r af, en maar eens flink gluren. Vooral ff letten op de binnenkant van de band en de remschijf.
Succes
rev it like a rental
Rechts, is in princiepe makkelijk zelf te doen,
ik weet alleen dat een aandrijfas zo'n 240 piek kost voor een GT.
ik weet alleen dat een aandrijfas zo'n 240 piek kost voor een GT.
Schrok me helemaal de tering!!
Had geen idee wat er gebeurt was en dacht eerst dat er iets met de vooras was..... Vreesde even voor het leven van mijn autootje.... (in ieder geval blij dat er niemand naast me reed, of ik niet op de snelweg reed en met 100 de bocht vlak voor Rotterdam nam.....)
Maar een Aandrijfas is niet gratis neem ik aan?
Had geen idee wat er gebeurt was en dacht eerst dat er iets met de vooras was..... Vreesde even voor het leven van mijn autootje.... (in ieder geval blij dat er niemand naast me reed, of ik niet op de snelweg reed en met 100 de bocht vlak voor Rotterdam nam.....)
Maar een Aandrijfas is niet gratis neem ik aan?
Tack, ik heb 3 linkerhanden en hij staat nu al bij de garage... Maar 240 piek dat valt allemaal nog mee dus.... + nieuwe fusee kogel en???
Gelukkig is mijn scherm nog heel, alleen 1 mistlamp wat het begaf, maar "heel toevallig" heb ik er nog 1...(ongeveer het enige wat ik extra heb voor een turbo....)
Gelukkig is mijn scherm nog heel, alleen 1 mistlamp wat het begaf, maar "heel toevallig" heb ik er nog 1...(ongeveer het enige wat ik extra heb voor een turbo....)
Marius, thanx...Is wel balen, maar vooral de angst dat het of ergens anders kon gebeuren, of toen je daar stond dat het afgelopen met je auto was is erger....
Stond ook op een heel drukke grote rotonde, onder de A16, bij de afrit centrum, gelukkig kwamen van die wegwerkers langs en kreeg ik een paar van die pionnnen, kon ik een hele weghelft afzetten!!.... Heb zeker 500 auto's langs zien rijden... Trouwens wel leuk om te zien hoeveel aardige mensen er zijn die je willen helpen....!!
Was net "gecrasht" en kwam de eerste RTC'er al tegen...(sorry zijn naam even kwijt) maar heeft me meteen geholpen..echt top...thanx!!
Maar ik kan de garage dus niets kwalijk nemen of wel Menno?
<font size=1>[ This message was edited by: che on 2001-10-25 11:28 ]</font>
Stond ook op een heel drukke grote rotonde, onder de A16, bij de afrit centrum, gelukkig kwamen van die wegwerkers langs en kreeg ik een paar van die pionnnen, kon ik een hele weghelft afzetten!!.... Heb zeker 500 auto's langs zien rijden... Trouwens wel leuk om te zien hoeveel aardige mensen er zijn die je willen helpen....!!
Was net "gecrasht" en kwam de eerste RTC'er al tegen...(sorry zijn naam even kwijt) maar heeft me meteen geholpen..echt top...thanx!!
Maar ik kan de garage dus niets kwalijk nemen of wel Menno?
<font size=1>[ This message was edited by: che on 2001-10-25 11:28 ]</font>
d'r is nog een heel klein kansje dat 't echt een materiaalfout is, maar grootste kans is toch gewoon overmatige slijtage. Dat de garage dat over 't hoofd heeft gezien mag je 'm zeker kwalijk nemen. Dat is nou precies waar de APK voor is; om zulke veiligheidsdingen in de gaten te houden.
Of je je gelijk ook krijgt, en of je er een partijtje ruzie maken met de garage voor over hebt is natuurlijk een andere vraag.
Of je je gelijk ook krijgt, en of je er een partijtje ruzie maken met de garage voor over hebt is natuurlijk een andere vraag.
rev it like a rental
Ik denk wel dat je dat mag zeggen, beetje die man omver lullen mag wel hoor, misschien krijg je dan nog een pen en een bloknootje mee als troost. 

Maar zit even te denken wat het handigste is, pas na de reparatie erover te beginnen, of meteen als je naar de kosten informeert??
Wat is wijsheid.....
Heb al voor 1150 piek daar laten versleutelen dus iets mag wel....
<font size=1>[ This message was edited by: che on 2001-10-25 11:53 ]</font>
-
Van tevoren natuurlijk!On 2001-10-25 11:49, che
wrote:
ja.... Hoor wel als ie belt..
Maar zit even te denken wat het handigste is, pas na de reparatie erover te beginnen, of meteen als je naar de kosten informeert??
Wat is wijsheid.....
On 2001-10-25 11:47, Tackinardie
wrote:
Ik denk wel dat je dat mag zeggen, beetje die man omver lullen mag wel hoor, misschien krijg je dan nog een pen en een bloknootje mee als troost.![]()

Nou....de garage gesproken en moet gelukkig alleen een nieuwe kogel en een aandrijfas erin...
Kosten tussen de 5 en 6 meiert....
Morgen klaar, special price gaat lukken, weet alleen niet hoeveel.....
thnx..voor de help...
Kosten tussen de 5 en 6 meiert....
Morgen klaar, special price gaat lukken, weet alleen niet hoeveel.....
thnx..voor de help...
Ja en dan naar buiten lopen en zegge "ik heb helemaal geen kinderen !!!" ( Youp van 't Hek, spelen met je leven 1993 (dacht ik))

Echt zonder eigenlijk. Zoiets moeten ze toch goed controleren. Maar wel afkeuren voor een druppeltje vocht in de koplamp. Vindt ik dan weer nergens opslaan. maar wie ben ik????????????????????
mzzl en suc6
en de groeten aan je kinderen
mzzl en suc6
en de groeten aan je kinderen

He Che,
dat is toch nog wel aardig, balen, maar ja strax is die weer als nieuw.
Nog lang op de ANWB moeten wachten?
dat is toch nog wel aardig, balen, maar ja strax is die weer als nieuw.
Nog lang op de ANWB moeten wachten?
-
Jij bent McLainOn 2001-10-25 20:28, Mclain
wrote:
Echt zonder eigenlijk. Zoiets moeten ze toch goed controleren. Maar wel afkeuren voor een druppeltje vocht in de koplamp. Vindt ik dan weer nergens opslaan. maar wie ben ik????????????????????
mzzl en suc6
en de groeten aan je kinderen![]()

-
He Che, da's ff geluk bij een ongeluk, jij had me nog gebelt, zag het alleen op een heel wat later tijdstip, helaas.
Hopelijk komt het wel goed met je GTT!!
Suc7
Hopelijk komt het wel goed met je GTT!!
Suc7
Hubo!!! Moest redelijk lang wachten maar mijn vrienden zijn ook blijven wachten dus het was te doen... Nog bedankt voor je snelle hulp!!!!
Jeoffrey, ja denk bel je even misschien heb jij een idee wat het is, wist toen nog niet wat het was....
Heb hem in ieder geval weer opgehaald en hij rijd nu weer als een zonnetje, hij zoekt ook niet meer als ik rij, dus het lag aan diezelfde kogel...
Heerlijk....!!!
Jeoffrey, ja denk bel je even misschien heb jij een idee wat het is, wist toen nog niet wat het was....
Heb hem in ieder geval weer opgehaald en hij rijd nu weer als een zonnetje, hij zoekt ook niet meer als ik rij, dus het lag aan diezelfde kogel...
Heerlijk....!!!
-
Gelukkig! 

-
Hebbie 3 november nog wat te doen????
Hhhmmmm, de mijne vertoont ook dat zoekere gedrag, dus grote kans dat dat aan de fuseekogel ligt?On 2001-10-26 21:16, che
wrote:
Heerlijk....!!!
Wat ik mij daarnet zat te bedenken:
Jij hebt "mazzel" gehad dat het met zoŽn lage snelheid gebeurde! Wat nou als je wél 100 km reed en de bocht uit vloog, benen verbrijzeld, rolstoel. (het kan nog erger, maar stel dat..)
Zou je de garage aansprakelijk kunnen stellen?!
Je kunt bijvoorbeeld niet meer werken, dus een aanzienlijk schadepost!
Ik neem toch aan dat zij hun werk goed moeten doen, en zo niet dan lijkt dat mij Nalatigheid!!
(lijkt mij in dit geval niet zo moeilijk te bewijzen, ik bedoel zoŽn fuseekogel slijt niet zo hard binnen zoŽn korte tijd dus moet het mankement bij de keuring al aanwezig zijn geweest).
Zou je kans maken in zoŽn situatie?!
Jij hebt "mazzel" gehad dat het met zoŽn lage snelheid gebeurde! Wat nou als je wél 100 km reed en de bocht uit vloog, benen verbrijzeld, rolstoel. (het kan nog erger, maar stel dat..)
Zou je de garage aansprakelijk kunnen stellen?!
Je kunt bijvoorbeeld niet meer werken, dus een aanzienlijk schadepost!
Ik neem toch aan dat zij hun werk goed moeten doen, en zo niet dan lijkt dat mij Nalatigheid!!
(lijkt mij in dit geval niet zo moeilijk te bewijzen, ik bedoel zoŽn fuseekogel slijt niet zo hard binnen zoŽn korte tijd dus moet het mankement bij de keuring al aanwezig zijn geweest).
Zou je kans maken in zoŽn situatie?!
Tjaa, reed net van Amersfoort naar Rotterdam en zat me hetzelfde te bedenken, f**king mazzel....
Ja wil er eigenlijk niet over denken....
Had "geluk" en meer moet je er niet over nadenken vind ik.....
Maar qua rechtsgang zou je een goede zeer goede kans maken.. denk ik zo..
Ja wil er eigenlijk niet over denken....
Had "geluk" en meer moet je er niet over nadenken vind ik.....
Maar qua rechtsgang zou je een goede zeer goede kans maken.. denk ik zo..