Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Maus

Het weekend begon zo goed voor me; vrijdagmiddag eindelijk de uitlaat eronder.:smile: Staat gelijk stukken beter en het geluid klinkt ook wel aardig.
Vanmiddag met A-man naar S&G in Numansdorp, kijken voor een filtertje. Voor de Clio RS had meneer K&N nog niets dus dat werd ff meten wat er op kon. Een mooi filter gevonden(eigenlijk bestemd voor een Opel Vectra) en die met een beetje knutselen gemonteerd.:smile: Toen het moment supreme; het starten van de motor.... :grin::grin: Wat een geluid!!!
Ik ff een blokje om en het gas open.:grin::grin: Dat klinkt wel ff stukken beter!:grin::grin: Helemaal toppie zou je zeggen, maar helaas was de pret van zeer korte duur. :sad: Koelvloeistoflekkage, en niet zo zuinig! Waarschijnlijk ligt er een vriesplaatje (?) uit bij de waterpomp. :sad::sad::sad:
Moesten we weer als een hazewindhond het normale filter terugzetten, voordat meneer Renault kwam.
Dus m'n Clio staat momenteel bij de garage en rijd ik nu in een Clio 1.2 MTV. :sad:
Hopelijk is tie voor 't einde van de week gerepareerd.
-----------------
Laat U het mij alstublieft weten indien u dit schrijven niet ontvangen hebt.
<font size=1>[ This message was edited by: Maus on 2001-10-21 12:21 ]</font>
Alex A-man

Was zeker weer een hele ervaring. :sad:
En die MTV gaat me toch lekker. NOT :wink:
En Maus rond 19:30 bij mij hé! (voor de Vlakte)
Anonymous

Gettupaaaaaaaah!!!! :grin:
Rudo

Like a sexmachine. . . . :smile:
Alex A-man

Ben ik weer.
Ik wou nog even wat toevoegen aan dit topic:

Ik dus net met Maus naar de Maasvlakte, blijkt de boel afgezet. Wij richting Roosenburg gereden komen we in een groepje auto's die daar naar een sprint-locatie gingen. Dus we rijden netjes mee, valt dat kl**te ding stil, motormanagement lampje aan en uitrollen maar. :sad: :sad: :sad: Gelukkig gebeurde dit allemaal 500 Meter voor een Q8 benzinestation, dus dat haalde we nog wel. Benzinestation gesloten :sad: :sad: K*tzooi
Wat bleek nou: distributiesnaar helemaal aan flarden. Die snaar is 6.000 KM terug bij komplete revisatie vervangen. (Dat ga ik dus mooi niet betalen :wink:

En ook nog de sprints gemist. :sad:
Ik hoop dat jullie Zaterdag beter is verlopen, want die van mij en Maus was dus echt KL**TE.

(Mijn excuses voor het grove taalgebruik.) :wink:
Alex A-man

2X ????
Maus

2X ja....
Alex A-man

Das nie goed! :wink:
Maarten GTT

het zit je ook echt alemaal tegen echt zo,n tipiche baal dag :smile:
Anonymous

Wooo, das mooi balen ja, rechtzaakie??
Marius

Erg vervelend allemaal.

suc7 met oplossen, hoop dat dat een beetje vlotjes gaat.
Maus

We zijn vandaag uit voorzorg (of angst) ook maar niet op pad gegaan en 'veilig' thuis gebleven. :smile:
Alex A-man

Net nog wel eefe met de MTV naar de MacDrek geweest! :grin:
Maus

Bij mij blijkt er een koelpijpje gescheurd c.q. gebroken te zijn.
Als 't meezit is dat morgenochtend binnen en is m'n Clio morgenmiddag gerepareerd. :smile:

Alex, hoe is de schade bij jou?
Alex A-man

Hé Maus,

Leuk dat je ernaar vraagt :wink:
Ik ben bang dat het bij mij wat moeilijker ligt.
Distributie-snaar was gebroken. (waren we zelf ook al achter) Dan zal je je afvragen hoe kan dat na 6.000KM! :sad: De waterpomp die in de auto zat, was niet helemaal de goeie. :sad: Er zat een andere vertanding op dan de distributie-snaar had. Hierdoor sleet de snaar veel sneller dan gebruikelijk is. Dus die waterpomp is inmiddels ook vervangen.
Ik had al een TIK bij m'n bovenste kleppen en daar was door zaterdag toch nog lichte klepschade bijgekomen. Dit hebben ze vandaag verholpen. Ook hebben ze de kop weer gevlakt en het blok weer in elkaar gezet.

Morgen kan ik hem weer ophalen. :wink:

Het grootste nadeel is alleen dat ik hem weer 1500KM in moet gaan rijden. :wink:
Anonymous

Was de garage wel coulant of moest je betalen??
Alex A-man

On 2001-10-23 21:52, Zeeuw
wrote:
Was de garage wel coulant of moest je betalen??
Coulant, ja zekker! :smile:
Ze vonden het erg lullig omdat ik 6.000KM terug al een complete revisatie bij hun had laten uitvoeren. (hun hebben toen ook niets gezien aan de waterpomp, niet op gelet) Ik hoef nu alleen maar voor de materiaalkosten op te draaien. :grin: :grin: :grin: Dus dat zal wel meevallen denk ik.
Maus

't Valt dus gelukkig mee voor je! Wel slordig dat ze een verkeerde waterpomp gemonteerd hebben.
Dus je gaat de komende dagen weer toertochten maken?!

Ik heb m'n Clio gisteren op kunnen halen.:smile: Het koelpijpje bleek al van fabriek-af kaduuk te zijn. Straks nog ff het andere filter monteren en dan kan ik ook weer volop blazen. :grin:
Alex A-man

Die waterpomp zat er dus al in toen ik hem importeerde! :wink:
En dat van dat "Koelpijpje" is een beetje slordig. Toen we ondekte dat je koelvloeistof lekte, ging dat met een flink gangetje. Bij het check van het reservoir, was deze al zo goed als leeg. Als dat je op de snelweg gebeurt blaas je zo je motor op! :sad: voordat je in de gaten hebt dat je temp. oploopt is het al gebeurt) POOOOOEEEEEFFFF

"The one and only Big White cloud"

En even over dat toeren:
Ja, die van mij moet dus weer ingereden worden. Ik wil wel zorgen dat dat voor volgende week ("jaarafsluitings meeting") allemaal geregeld is. Dan kan ik met de Corsa :grin: Dus ik moet voor volgende week vrijdag +/- 1000KM. gereden hebben. Dan vrijdag avond auto bij de garage afgooien. Zodat ze hem zaterdag ochtend als hij afgekoeld is kunnen natrekken.
Plaats reactie