Ik ben net ff aan het graven geweest in de topics, maar kon nix vinden.
Ik heb er net een dump valve opgezet ,en vroeg me af of het normaal is, dat als je het gas loslaat de turbometer dan gelijk terugloopt? Hij houd de druk toch vast? Of is dat niet zichtbaar op de meter?
Ik heb er net een dump valve opgezet ,en vroeg me af of het normaal is, dat als je het gas loslaat de turbometer dan gelijk terugloopt? Hij houd de druk toch vast? Of is dat niet zichtbaar op de meter?
Heb er op dit moment ook een dumpvalve op zitten en bij mij zakt de druk ook. Maar je merkt in het rijden dat hij druk vast houdt. Ik denk dat de druk meter achter de dump valve zit zeg maar
Oh OK ga meteen ff kijken
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Neenee, dat klopt niet...een dumpvalve houdt geen druk vast, sterker hij laat juist druk ontsnáppen!
het is een fabeltje dat een dumpvalve vermogen toevoegt of de turbo op druk houdt.
zie deze link:
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 3&forum=11" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/viewtopic.php?to ... orum=11</A><!-- BBCode End -->
en mijn uitleg over de dumpvalve
De enige die dat WEL doen zijn - dubbele - closed loop dumpvalves. Die dumpen de lucht niet gewoon `buiten` maar terug in het luchtinlaatkanaal. Heel even blijft dan druk gehandhaafd die de turbo weer aandrijft.
Een ander systeem gebruiken ze weer in de rallysport, daar wordt brandstof verbrand in het uitlaatspruitstuk, de ontbranding daarvan drijft de turbo aan. Dit is echter niet zo goed toepasbaar in "normale" autoŽs vanwege de verwoestende werking
<font size=1>[ This message was edited by: Stefijn on 2001-10-23 18:33 ]</font>
het is een fabeltje dat een dumpvalve vermogen toevoegt of de turbo op druk houdt.
zie deze link:
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 3&forum=11" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/viewtopic.php?to ... orum=11</A><!-- BBCode End -->
en mijn uitleg over de dumpvalve
<font size=1>[ This message was edited by: Stefijn on 2001-10-23 18:31 ]</font>Je krijgt GEEN ENKELE vermogenswinst met een dumpvalve.
De werking is als volgt:
Bij volgas stuwen de uitlaatgassen de turbo naar hoge toeren (120.000 per minuut), waardoor achter de turbo in het carburateurgedeelte (incl. intercooler) eveneens druk opgebouwd wordt, ongeveer 0,7 bar standaard.
Als je snel (of repeterend) gas los laat (bij schakelen, of bijv. rijden op de grens in bochten) dan valt de turbo telkens heel bruuks stil doordat de druk ACHTER de turbo gehandhaafd blijft, terwijl de aandrijving van de turbo stopt. Hij wordt letterlijk door zijn zelf opgebouwde druk gestopt.
Hierdoor moet bij opnieuw gasgeven de turbo vanuit stilstand weer helemaal opnieuw druk opbouwen voordat de motor weer presteert.
Wat de dumpvalve doet is de opgebouwde druk achter de turbo laten ontsnappen bij gas los, zodat de turbo vrij (onaangedreven dus) blijft ronddraaien. Bij gasgeven draait de turbo dus nog steeds en hoeft die niet meer van 0 naar 120k toeren, maar bijv van 80k naar 120k toeren gebracht te worden. Hier zit dus een duidelijke winst in.
Je zult het vooral merken als je bijv. 4000 toeren rijd en dan heel snel gas loslaat en weer gas geeft, gaslos laat en weer gas geeft enz.
De motor pakt dan vrijwel direkt weer op, terwijl de standaard r5 turbo dan gewoon stilvalt en elke keer weer een seconde of zo nodig heeft om op toeren te komen.
Nogmaals: er komt niet één PK bij, je hebt eerder nog vermogensverlies (maar dan in $$), want een goede dumpvalve is stervensduur.
Ik heb er 1 gehad die met een membraam werkte (200 piek), maar dat membraam ging telkens na een maand of 2 kapot. Kosten: 50 guldens!
Nu heb ik een dumpvalve gekocht die met een mechanische cilinder werkt, kosten 380,-, maar ja, deze kan niet meer kapot.
De enige die dat WEL doen zijn - dubbele - closed loop dumpvalves. Die dumpen de lucht niet gewoon `buiten` maar terug in het luchtinlaatkanaal. Heel even blijft dan druk gehandhaafd die de turbo weer aandrijft.
Een ander systeem gebruiken ze weer in de rallysport, daar wordt brandstof verbrand in het uitlaatspruitstuk, de ontbranding daarvan drijft de turbo aan. Dit is echter niet zo goed toepasbaar in "normale" autoŽs vanwege de verwoestende werking

<font size=1>[ This message was edited by: Stefijn on 2001-10-23 18:33 ]</font>
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Heeeeeeeee dat laatste is interessant (voor mij iig). Hoe kom je aan die info? Zijn er sites over techniek van rallykanonnen? Ben errug geinteresseerd daarin, idd niet om dat soort alshet300kilometermeegaatdanishetgoed-grappen zelf toe te passen maar gewoon interesse.
Vertel vertel.......
En hoe bevalt de strutbar?
groeten Reinier
Vertel vertel.......
En hoe bevalt de strutbar?
groeten Reinier
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Gezien in een rallyprogramma waarin dat uitgelegd werd (ik probeer ze allemaal te zien, rally is het vetste van allemaal) Veel meer info heb ik niet, ik was altijd in de veronderstelling voorheen dat dat gefluit van rallywagens een dumpvalve was, bleek dus niet zoOn 2001-10-23 18:41, canonballman
wrote:
Heeeeeeeee dat laatste is interessant (voor mij iig). Hoe kom je aan die info? Zijn er sites over techniek van rallykanonnen? Ben errug geinteresseerd daarin, idd niet om dat soort alshet300kilometermeegaatdanishetgoed-grappen zelf toe te passen maar gewoon interesse.
Vertel vertel.......
En hoe bevalt de strutbar?
groeten Reinier

Je kunt veel info vinden op http://www.rallysport.com zowieso alles omtrent het WRC, maar er is ook een forum.
En de strutbar bevalt


- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Stefijn, probeer je usericon is te uploaden
zou moeten werken nou.
zou moeten werken nou.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Mengseltje extreem rijk maken, lekker laat ontsteken, and of you go, in 't uitlaatspruitstuk. Lekker warm, turbine lekker draaien, nog warmer, 1300 graden, ruck, wieltje smelt. FF investeren in een nieuw wieltje van speciaal materiaal (dikke 1000 pond) monteren (bijna gratis, not). Alles blijft heel, en na 't schakelen hebbie gewoon nog een barretje staan 


rev it like a rental
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
En waarschijnlijk gaten in je spruitstuk na een tijdjeOn 2001-10-23 20:11, Menno
wrote:
Mengseltje extreem rijk maken, lekker laat ontsteken, and of you go, in 't uitlaatspruitstuk. Lekker warm, turbine lekker draaien, nog warmer, 1300 graden, ruck, wieltje smelt. FF investeren in een nieuw wieltje van speciaal materiaal (dikke 1000 pond) monteren (bijna gratis, not). Alles blijft heel, en na 't schakelen hebbie gewoon nog een barretje staan![]()

ala Bang Bang.On 2001-10-23 20:11, Menno
wrote:
Mengseltje extreem rijk maken, lekker laat ontsteken, and of you go, in 't uitlaatspruitstuk. Lekker warm, turbine lekker draaien, nog warmer, 1300 graden, ruck, wieltje smelt. FF investeren in een nieuw wieltje van speciaal materiaal (dikke 1000 pond) monteren (bijna gratis, not). Alles blijft heel, en na 't schakelen hebbie gewoon nog een barretje staan![]()

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Hee thanx, bedankt voor de tip! Zal binnenkort eens kijken als ik wat meer tijd heb. Over die veerpootbrug: Ik hoef m nog zeker niet terug. Een maat van me wil weer een GTT kopen, maar dat roept ie al een half jaar. Tot die tijd zeg ik: Veel plezier ermee! Ik laat het wel weten als ik m weer terug wil hebben (zeg ik gewoon, daarnet was geen hint ofzo). Ik hoop snel want dan wil dat zeggen dat die maat van me weer een GTT heeft, MET een dak en MET een kenteken!!!!!!!
Is er weer een liefhebber bij die er ook daadwerkelijk 1 heeft (heeft nou een halve cabrio)
groeten
Is er weer een liefhebber bij die er ook daadwerkelijk 1 heeft (heeft nou een halve cabrio)
groeten
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
En trouwens om 23.15 u weer een samenvatting van Corsica!!!!!!
Heb zon beetje alle beelden al wel gezien, maar Didier met zn Peus over 4 wielen dwars over een natte asfaltproef blijft toch leuk.
Ook vindt ik de zware crashes altijd mooi. Niet omdat het een crash is (wens je toch niemand toe op een paar mensen na dan) maar om te zien hoe stevig en veilig zon kanon wel niet is: Ravijn in---> stappen ze uit: "Kben een beetje duizelig......"
En inderdaad, kheb Formel Eins ooit gezien (is toch behoorlijk wereldniveau zeggen ze
) maar dat haalt het voor mij niet bij de 2 nederlandse rallies die ik gezien heb, laat staan wk rallies (komt nog komt nog........)

Ook vindt ik de zware crashes altijd mooi. Niet omdat het een crash is (wens je toch niemand toe op een paar mensen na dan) maar om te zien hoe stevig en veilig zon kanon wel niet is: Ravijn in---> stappen ze uit: "Kben een beetje duizelig......"
En inderdaad, kheb Formel Eins ooit gezien (is toch behoorlijk wereldniveau zeggen ze

-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Ik vind rally (zeker WRC) echt 2x zo extreem als dat afgemeten F1 (ook wel leuk hoor, maar mij te afgepast). Totaal onbekende weg, langs ravijnen, door mist, sneeuw, modder, regen, stof, blubber, asfalt, gravel noem maar op. AutoŽs vind ik ook oneindig veel stoerder dan een F1 oid.
Makkinen was btw zaterdag bijna 100 meter diep in een ravijn gestort: en bergweg met rechts een ravijn, hij raakt rechts een muurtje van 30cm hoog, klapt links tegen de bergwand en beland op kop LETTERLIJK op de rand van de afgrond waar ie tot stilstand komt. 1 meter van 100 meter diep loodrecht naar beneden. WOOOW
En er was een 206 gruwelijk gecrashed.
Peugeot en Citroen zijn trouwens ON-VER-SLAAN-BAAR op asfalt. Echt koel.
Maakt het geheel ook veel - voor mij dan - spannendere competitie dan F1 (waar altijd dezelfden winnen het hele jaar), want elk team is beter op een ander soort ondergrond.
<font size=1>[ This message was edited by: Stefijn on 2001-10-23 23:39 ]</font>
Makkinen was btw zaterdag bijna 100 meter diep in een ravijn gestort: en bergweg met rechts een ravijn, hij raakt rechts een muurtje van 30cm hoog, klapt links tegen de bergwand en beland op kop LETTERLIJK op de rand van de afgrond waar ie tot stilstand komt. 1 meter van 100 meter diep loodrecht naar beneden. WOOOW
En er was een 206 gruwelijk gecrashed.
Peugeot en Citroen zijn trouwens ON-VER-SLAAN-BAAR op asfalt. Echt koel.
Maakt het geheel ook veel - voor mij dan - spannendere competitie dan F1 (waar altijd dezelfden winnen het hele jaar), want elk team is beter op een ander soort ondergrond.
<font size=1>[ This message was edited by: Stefijn on 2001-10-23 23:39 ]</font>
Zonder te willen Ohahen.
Maar ik vind F1 weer te gek.
En dan niet alleen het racen maar alles eromheen.
De strategieën, de werkwijzes alles ,
Ach iedere gek z'n gebrek......
Maar ik vind F1 weer te gek.
En dan niet alleen het racen maar alles eromheen.
De strategieën, de werkwijzes alles ,
Ach iedere gek z'n gebrek......
ALS, ook wel Anti Lag System werkt inderdaad door brandstof in de uitlaat te ontbranden, dit is puur een computeraanpassing( verandering van injectie i.s.m. ontstekingstiming in de war brengen, zou dus alleen kunnen met de modificatie zoals op fastchip.nl) in combinatie met hoogwaardige componenten. De hitte in je grotste vijand.
Er zijn verschillende methodes ALS, als je eens gaat kijken bij een rally zie je bijvoorbeeld chris Leyds met de escort cosworth waar 1 krote Doffe klap uit komt, de Paradigid EVO 6-en waar horen en zien je vergaat of bijvoorbeeld de modernere WRC's waar het klappen eigenlijk wel weer meevalt.
Het fluiten van rallyauto's is de wastegate die overdruk aflaat, niet een dumpvalve inderdaad.
Er zijn verschillende methodes ALS, als je eens gaat kijken bij een rally zie je bijvoorbeeld chris Leyds met de escort cosworth waar 1 krote Doffe klap uit komt, de Paradigid EVO 6-en waar horen en zien je vergaat of bijvoorbeeld de modernere WRC's waar het klappen eigenlijk wel weer meevalt.
Het fluiten van rallyauto's is de wastegate die overdruk aflaat, niet een dumpvalve inderdaad.
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Shit, waarom fluit die van mij niet dan? Ik wil dat ook!On 2001-10-24 15:57, Tijn
wrote:
ALS, ook wel Anti Lag System werkt inderdaad door brandstof in de uitlaat te ontbranden, dit is puur een computeraanpassing( verandering van injectie i.s.m. ontstekingstiming in de war brengen, zou dus alleen kunnen met de modificatie zoals op fastchip.nl) in combinatie met hoogwaardige componenten. De hitte in je grotste vijand.
Er zijn verschillende methodes ALS, als je eens gaat kijken bij een rally zie je bijvoorbeeld chris Leyds met de escort cosworth waar 1 krote Doffe klap uit komt, de Paradigid EVO 6-en waar horen en zien je vergaat of bijvoorbeeld de modernere WRC's waar het klappen eigenlijk wel weer meevalt.
Het fluiten van rallyauto's is de wastegate die overdruk aflaat, niet een dumpvalve inderdaad.

-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Open filterje ga ik binnenkort krijgen, in een compartiment links achter de koplampOn 2001-10-24 16:07, Menno
wrote:
beetje meer druk, of een open filtertje, en je hoort 'm zekers wel

En een beetje meer druk komt ook nog denk ik (0,9 bar van binnenuit verstelbaar, maar eerst een olietempmeter)
<font size=1>[ This message was edited by: Stefijn on 2001-10-24 16:15 ]</font>
Als je een open lucht filter monteerd hoor je hem zeer zeker. En het klinkt enorm bruut. Alleen als je geen dumpvalve hebt, dan hoo je bij het gas loslaten de turbodruk als het ware terug stoten. Klinkt ook wel leuk, maar is niet zo heel goed ervoor.
groetjes
groetjes
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Even uitgaande van een standaard R5 GTT:On 2001-10-24 17:22, Mclain
wrote:
Als je een open lucht filter monteerd hoor je hem zeer zeker. En het klinkt enorm bruut. Alleen als je geen dumpvalve hebt, dan hoo je bij het gas loslaten de turbodruk als het ware terug stoten. Klinkt ook wel leuk, maar is niet zo heel goed ervoor.
groetjes
Als je daar een openluchtfilter op zet, dan hoor je m dus?
Maar hoe kan dat dan slecht zijn?
Of hoor je m pas als je ook meer druk erop zet?
En hoor je het nog als je een dump-valve hebt?
Snap je verhaaltje niet helemaal McLain

Heb het misschien niet goed omschreven.
We weten o.a. wel wat een dumpvalve is. Zonder dumpvalve hoopt de lucht zich op en komt terug stoten(klinkt ook goed). Dat is niet zo goed, dat bedoelde ik te zeggen
Van dat geluid. je hoort hem heel goed en mooi opbouwen. Bij volle druk hoor je hem minder goed. stevig doortrekken(niet vol gas) en de turbo meter in het midden laten is enorm bruut. is echt super.
groetjes
We weten o.a. wel wat een dumpvalve is. Zonder dumpvalve hoopt de lucht zich op en komt terug stoten(klinkt ook goed). Dat is niet zo goed, dat bedoelde ik te zeggen

Van dat geluid. je hoort hem heel goed en mooi opbouwen. Bij volle druk hoor je hem minder goed. stevig doortrekken(niet vol gas) en de turbo meter in het midden laten is enorm bruut. is echt super.
groetjes
A.L.S is prachtig maar hebben ze jullie wel verteld dat die rally auto's na iedere stage soms aan een NIEUWE turbo toe zijn???
Doordat de turbo nu een verbrandigsruimte wordt branden de schoepjes kompleet weg.
Leuk A.L.S ! Kost je om de 100km een nieuwe turbo.
Joepie!
Doordat de turbo nu een verbrandigsruimte wordt branden de schoepjes kompleet weg.
Leuk A.L.S ! Kost je om de 100km een nieuwe turbo.
Joepie!
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Heb jij hier iemand al horen vertellen dat ALS betrouwbaar is of zo? Tell us something we dont knowOn 2001-10-24 22:15, GTI1-G60
wrote:
A.L.S is prachtig maar hebben ze jullie wel verteld dat die rally auto's na iedere stage soms aan een NIEUWE turbo toe zijn???
Doordat de turbo nu een verbrandigsruimte wordt branden de schoepjes kompleet weg.
Leuk A.L.S ! Kost je om de 100km een nieuwe turbo.
Joepie!
<font size=1>[ This message was edited by: Stefijn on 2001-10-24 23:24 ]</font>
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
RUK is volgens mij niet met "ck" op het eind 
En is het eigenlijk ook niet: "wieltje NAAR de ruk"
Maar inderdaad, khad al wel begrepen dat dit onder het hoofdstuk valt : "Do not try this at home"

En is het eigenlijk ook niet: "wieltje NAAR de ruk"
Maar inderdaad, khad al wel begrepen dat dit onder het hoofdstuk valt : "Do not try this at home"
Mijn turbo sist en fluit de hele dag. Echt zo van sssssssiiiiiiiiiiiiiiiisssjjjjjj in de 1 en ssssssiiiiiiiiiiisssjjjj in de 2 waarbij je dan roaroaroaroarieieieie van de banden hoort en wherrreereerereree door de uitlaat. Echt een orgel geloof me. Maar inderdaad ik hoor 'm best goed. Trouwens is 8,5 sec op nat wegdek voor 0-100 goed of middelmatig voor een gt-turbo? Heb hem al 1 dag maar wilde ff meten.
Uuuuhhm....je hebt laatst toch verteld in wat voor een staat jou auto verkeerd? Waarom loop je er dan in godsnaam zo mee te roppen???????????On 2001-10-25 03:16, dakiitos
wrote:
Mijn turbo sist en fluit de hele dag. Echt zo van sssssssiiiiiiiiiiiiiiiisssjjjjjj in de 1 en ssssssiiiiiiiiiiisssjjjj in de 2 waarbij je dan roaroaroaroarieieieie van de banden hoort en wherrreereerereree door de uitlaat. Echt een orgel geloof me. Maar inderdaad ik hoor 'm best goed. Trouwens is 8,5 sec op nat wegdek voor 0-100 goed of middelmatig voor een gt-turbo? Heb hem al 1 dag maar wilde ff meten.
Vraag me dat gewoon ff af.
Vooral gaan sprinten op een nat wegdek wordt een eventuele remweg heel kort van. lees: slip dan boom ofzo.On 2001-10-25 03:16, dakiitos
wrote:
Mijn turbo sist en fluit de hele dag. Echt zo van sssssssiiiiiiiiiiiiiiiisssjjjjjj in de 1 en ssssssiiiiiiiiiiisssjjjj in de 2 waarbij je dan roaroaroaroarieieieie van de banden hoort en wherrreereerereree door de uitlaat. Echt een orgel geloof me. Maar inderdaad ik hoor 'm best goed. Trouwens is 8,5 sec op nat wegdek voor 0-100 goed of middelmatig voor een gt-turbo? Heb hem al 1 dag maar wilde ff meten.
Fix die auto eerst, anders was dit een duur grapje van je.
Maar het zijn niet mijn centen.

-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Nou, als ik dat zo las heb je - sorry hoor - nogal een barrel gekocht. Ik zou dat ding een beetje ontzien voordat je dalijk alles in de soep draait (en jezelf misschien). Je vroeg je af of je misschien voor 1500 piek je motor kon reviseren, maak daar 4000 van, minimaal (excl. een nieuwe turbo). En dat is alleen nog maar de motor.On 2001-10-25 03:32, Mapschen
wrote:
Uuuuhhm....je hebt laatst toch verteld in wat voor een staat jou auto verkeerd? Waarom loop je er dan in godsnaam zo mee te roppen???????????
Vraag me dat gewoon ff af.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
voor 15 meiers heb je een gereviseerde kop, koppakkingset en nieuwe wasserpumpe. O en een setje bougies.
. Je vroeg je af of je misschien voor 1500 piek je motor kon reviseren, maak daar 4000 van, minimaal (excl. een nieuwe turbo). En dat is alleen nog maar de motor.
[/quote]
nou nou nou mensen niet meteen overdrijven he ,4000 piek wat heb ik dan een vet getunde bak of zo , ik heb pas nog gelezen hier op het forum dat een blokkie gereviseerdt iets van 2100 piek koste natuurlijk zit hier dan niks bij van turbo of zo ,en ik heb het met mc clain erover gehad toevalig omdat ik in januarie ook mijn blok wil laten doen ,en mc clain zij tegen mij dat de aanpassingen die hij heeft laten doen en jullie weten wel wat voor een aanpassingen dat dat zijn hem iets rond de 3100/3400 piek hebben gekost ,dus een blok revisie valt reuze mee qua kosten ,
greetz marco
<font size=1>[ This message was edited by: marco on 2001-11-19 14:26 ]</font>
[/quote]
nou nou nou mensen niet meteen overdrijven he ,4000 piek wat heb ik dan een vet getunde bak of zo , ik heb pas nog gelezen hier op het forum dat een blokkie gereviseerdt iets van 2100 piek koste natuurlijk zit hier dan niks bij van turbo of zo ,en ik heb het met mc clain erover gehad toevalig omdat ik in januarie ook mijn blok wil laten doen ,en mc clain zij tegen mij dat de aanpassingen die hij heeft laten doen en jullie weten wel wat voor een aanpassingen dat dat zijn hem iets rond de 3100/3400 piek hebben gekost ,dus een blok revisie valt reuze mee qua kosten ,
greetz marco
<font size=1>[ This message was edited by: marco on 2001-11-19 14:26 ]</font>
Blok revisie kosten kunnen nogal uit elkaar lopen. Maar als je uitgaat van een dikke 3000 piek zit je echt wel met een zo goed als nieuw blokkie. Wanneer je de zuigers en bussen kunt behouden wordt het grapje meteen 1200 piek goedkoper. Dat is niet bepaald niks. Heb je bijna een turbo voor.
mzzl
Wanneer je natuurlijk dag in dag uit loopt te stampen (zonder pardon. Dus rare geluiden worden overtroffen door het brute uitlaat geluis omdat je het pedaal door de bodem heen trapt.) kun je op 4000 rekenen, ervoor. Dus rij veilig en stamp met mate
mzzl
Wanneer je natuurlijk dag in dag uit loopt te stampen (zonder pardon. Dus rare geluiden worden overtroffen door het brute uitlaat geluis omdat je het pedaal door de bodem heen trapt.) kun je op 4000 rekenen, ervoor. Dus rij veilig en stamp met mate