Pokkezooi, kan nergens in mijn Hayes/Vraagbaak de volgorde van de ontseking vinden (mbt verdlerkap +boegiekabel naar boegioes). Zoals hij nu zit gaat de onderste uitgang van de verdelerkap naar de eerste boegie/cylinder, de volgende naar de 4e dan de derde en dan de tweede. Klopt dit nog een beetje.
Dus als ik het teken is het ong zo:
....2
..1...3 waarbij het vierkantje van de
....4
cijfers de verdelerkap voorstelt(let niet op de puntjes anders krijg ik geen vierkantje)
<font size=1>[ This message was edited by: Davy on 2001-10-21 17:34 ]</font>
<font size=1>[ This message was edited by: Davy on 2001-10-21 17:34 ]</font>
<font size=1>[ This message was edited by: Davy on 2001-10-21 17:35 ]</font>
<font size=1>[ This message was edited by: Davy on 2001-10-21 17:36 ]</font>
-
de meest voorkomende ontstekings volgorde is 1,3,4,2 waar van de 1e cil aan de distriebutie zijde zit 

-
Ja, alleen hanteert Lowieke de Franse slag met de cilindernummering. Bij Reno is cilinder 1 diegene die bij de bak zit.
-
Hee Marco,On 2001-10-22 09:08, marco
wrote:
hallo mensen, het klopt 1,3,4,2, ik heb het ff opgezocht in het werkplaatshandboek
dusse zo te zien heb je je kabels verkeerdt aangesloten ,ff omleggen en dan moet die het doen groetjes marco
Werkplaatshandboek......! Kennik daar een kopietje van krijgen, please!!! (uiteraard tegen de nodige vergoeding)
Mail me maar
hmm zou ik eens moeten kijken of ik dat hiero zou kunnen laten doen ,en wat daar dan de prijs van is natuurlijk,je zou ook nog eens aan tackie kunnen vragen of die mischien nog een kopie heeft liggen, ,ik zal eens gaan informeren ,groetjes marco
-
Loopt de ontsteking met de klok mee, dus zo:On 2001-10-22 09:08, marco
wrote:
hallo mensen, het klopt 1,3,4,2, ik heb het ff opgezocht in het werkplaatshandboek
dusse zo te zien heb je je kabels verkeerdt aangesloten ,ff omleggen en dan moet die het doen groetjes marco
..3
1...4
..2
of tegen de klok in, dus zo:
..2
1..4
..3
Dan bedoel ik dus de rotor in de strroomverdeler.
Want....hij wil nog steeds nie starten, heb wel vonk, dus daar ligt het nie aan.
-
Hee Marco, merci voor het plaatje. Ze zaten wel goed aangesloten, dus dat kan het niet zijn. Geen benzine meer? of benzinefilter kaduk? iig staat er op mijn metertje dat er nog genoeg benz in de tank zit. HmmmmmmmOn 2001-10-22 22:16, marco
wrote:
ik mail je ff een plaatje
groetjes marco
Scheisse, grote scheisse......
het kan ook de benzine pomp relai zijn
,maare om dat te testen tja ,ik heb dat toen laten doen door de wegenwacht die spuiten zo een goedje in de carburateur en toen sloeg tie bij mij aan , toen wisten ze dat het de relai moest wezen , maar om dat nu zekers te zeggen , MENSEN VAN HET FORUM DENK EENS FF MEE WAT DIT KAN WEZEN !!!!!!!!!!!!!!!!
GROETJES MARCO
,maare om dat te testen tja ,ik heb dat toen laten doen door de wegenwacht die spuiten zo een goedje in de carburateur en toen sloeg tie bij mij aan , toen wisten ze dat het de relai moest wezen , maar om dat nu zekers te zeggen , MENSEN VAN HET FORUM DENK EENS FF MEE WAT DIT KAN WEZEN !!!!!!!!!!!!!!!!
GROETJES MARCO
-
Hmm, zat er zelf aan te denken om de brandstofslang naar de cabuarteur los te maken om te kijken of er wel benzine door naar buiten komt. Wegenwacht...hehehe, effe lid worden en klaar is klara. Ook een optie, liever los ik het zelf gewoon op, maar ja, al die boeken die ik heb geven ook weinig opties.On 2001-10-23 11:59, marco
wrote:
het kan ook de benzine pomp relai zijn
GROETJES MARCO
Hamer/moker/hydraulische pers.....

nou een echte trouble schooter is er niet voor de gt turbo , alles wat er aan gesleuteld wordt en gemaakt staat al bijna hier op het forum ,toch zijn er altijd nog probleempjes waar je niet zo goed mee weet wat je moet doen ,zoals jij nu hebt bijv , ik zou het zoeken bij de relais,of benzine pomp , sterkte alvast ,and may the gt turbo force be with you
:lol: liet me ff gaan

-
Waar zit dat relais ergens, bij de benzinepomp in de buurt?On 2001-10-23 12:35, marco
wrote:
nou een echte trouble schooter is er niet voor de gt turbo , alles wat er aan gesleuteld wordt en gemaakt staat al bijna hier op het forum ,toch zijn er altijd nog probleempjes waar je niet zo goed mee weet wat je moet doen ,zoals jij nu hebt bijv , ik zou het zoeken bij de relais,of benzine pomp , sterkte alvast ,and may the gt turbo force be with you:lol: liet me ff gaan
Merci
-
Desnoods onder de auto aan de bestuurderskant direct plus en min op de benzinepomp (ter grootte van een Rooie Stier blikje) zetten en dan kijken of je de pomp hoort en of er fuel uit de slang komt. Het zal waarschijnlijk aan de benzinetoevoer liggen, want als je boegiewoegikabels verkeerd zitten dan knalt ie 9 van de 10 keer maar wat. Is ook wel vet voor een bocht maar hij moet dan wel rijden 
succes en laat het weten wat het was. Kun je misschien weer iemnad anders ooit mee helpen.
groeten Reinier

succes en laat het weten wat het was. Kun je misschien weer iemnad anders ooit mee helpen.
groeten Reinier
-
Nog even over dat relais....On 2001-10-23 14:18, 10o
wrote:
in je zekeringenkastje, en dan het witte relais die moet je hebben...
Moet je alleen in je zekeringenkastje kijken (dus klepje omlaag) of daar een stuk plastic rondom het zekeringkastje weghalen. Is het relais een wit doosje?
Heb net naar de benzine gekeken, maar komt weinig uit, kan misschien ook zo zijn dat de accu na al datb starten een beetje aan de lege kant is geworden.
Ik hoor van jullie!
-
Eh....relais vervangen? Doormeten?On 2001-10-24 10:23, 10o
wrote:
Klepje omlaag en dan in de rechtse bovenhoek zit er een witte relais.
Marco, dat goedje heet ETHER. kun je bij iedere drogist kopen.
Mijn auto wou niet meer starten van de ene op de andere dag. Bougies waren af. ??? zomaar wou die niet meer starten. gek he. Nieuwe bougies en starten maar.
Probeer dat eens. een klein scheutje ether in je luchtfilter, en dan gelijk starten.
Zelf doen he, scheutje, fles dicht, sleutels uit je broek zak en starten. Hebbie een erg licht ontvlambaar goedje in uw cylinders.

edit: typo.
-----------------
NEVER grow old. Live fast, die young and leave an pretty corpse.
<font size=1>[ This message was edited by: Aiken Drum on 2001-10-24 12:03 ]</font>
Mijn auto wou niet meer starten van de ene op de andere dag. Bougies waren af. ??? zomaar wou die niet meer starten. gek he. Nieuwe bougies en starten maar.
Probeer dat eens. een klein scheutje ether in je luchtfilter, en dan gelijk starten.
Zelf doen he, scheutje, fles dicht, sleutels uit je broek zak en starten. Hebbie een erg licht ontvlambaar goedje in uw cylinders.
edit: typo.
-----------------
NEVER grow old. Live fast, die young and leave an pretty corpse.
<font size=1>[ This message was edited by: Aiken Drum on 2001-10-24 12:03 ]</font>
-
Nou, gestart.....
een druppeltje benzine uit de benzineslang.
Dus nu......benzinepomprelais vervangen? Of benzpomp direct op de accu aansluiten?
Ether.....is dat goed voor je motor?
een druppeltje benzine uit de benzineslang.
Dus nu......benzinepomprelais vervangen? Of benzpomp direct op de accu aansluiten?
Ether.....is dat goed voor je motor?
ik zou eerst ff stroom zetten op de pomp,als tie dan niks doet is de pomp kaduuk,pompt die dan wel dan is het het relais,verry simple nu,uhm ik gok op het relais,,denk dat je daar meer kans op hebt dat die stuk is
groetjes marco , o ja trouwens zo een relais
bij ome renault kost net iets over de 100 piek ,
<font size=1>[ This message was edited by: marco on 2001-10-24 15:49 ]</font>
groetjes marco , o ja trouwens zo een relais
bij ome renault kost net iets over de 100 piek ,
<font size=1>[ This message was edited by: marco on 2001-10-24 15:49 ]</font>
Nu ik denk het niet. Is nogal snel ontvlambaar. Kun je wel eens gebruiken maar niet te vaak. En weinig. ff beetje in je lucht filter spuiten en starten. Is van klik.Vroeeeeeem (toertje ff hoog).
Dus kan je na gaan is niet erg lekker voor motor. Daarom maar een beetje.
Hoe zit het met je boegies? En met de staat van je accu?
er hoeft ook geen grote straal benzine uit te komen he. een beetje maar.
Ga maar na, een 10 liter op 100 kilometer raggen.
1 op 10 is 1 liter per 6 minuten is ongeveer een deciliter in 36seconden
Dus grof gezecht 28ml in 10sec.
dus als je hem een aantal seconden laat lopen en je vangt het op moet het dus minstens een bepaalde hoeveelheid zijn toch?
dat laten lopen kun je volgens mij dus het beste doen zonder boegies er in. Scheelt een hele hoop vermogen uit je accu. De afstand tussen de electrodes van je boegies moeten ongeveer .9 milimeter zijn. en de electrodes moeten ongeveer vlak zijn en niet wat bol en hol. En boegie gaat volgens de papieren een 10K mee. 20K halen ze in de praktijk meestal wel.
Hoe zit het met de lucht toevoer? is dat in orde? koppel de intercooler eens los. wel de slang naar de motor he.
Ik heb ook eens in een topic iets gelezen over een schroefje in(er onder) de carburator die er wel eens uit kon vallen. het resultaat hiervan weet ik niet meer. Menno had dit als tip en dat was toen ook het geval.
Hmm. 15 minuten typen en nadenken. Misschien heb je er iets aan. succes
Abel
Dus kan je na gaan is niet erg lekker voor motor. Daarom maar een beetje.
Hoe zit het met je boegies? En met de staat van je accu?
dus als je hem een aantal seconden laat lopen en je vangt het op moet het dus minstens een bepaalde hoeveelheid zijn toch?
dat laten lopen kun je volgens mij dus het beste doen zonder boegies er in. Scheelt een hele hoop vermogen uit je accu. De afstand tussen de electrodes van je boegies moeten ongeveer .9 milimeter zijn. en de electrodes moeten ongeveer vlak zijn en niet wat bol en hol. En boegie gaat volgens de papieren een 10K mee. 20K halen ze in de praktijk meestal wel.
Hoe zit het met de lucht toevoer? is dat in orde? koppel de intercooler eens los. wel de slang naar de motor he.
Ik heb ook eens in een topic iets gelezen over een schroefje in(er onder) de carburator die er wel eens uit kon vallen. het resultaat hiervan weet ik niet meer. Menno had dit als tip en dat was toen ook het geval.
Hmm. 15 minuten typen en nadenken. Misschien heb je er iets aan. succes
Abel
-
Nee, ik bedoelde geen druppeltje benzine. Heb hem 1 minuut lang gestart (met starterkabels op mijn andere auto, want de accu was leeg, NADA bezine.
Ben bij mr Reno aan het informaren voor zo'n relais. Beetje kut want mijn auto komt orihgineel uit Deutschland.....
Dit beteknt, kleur= niet bekend bij mr reno, caburateur ook niet=dus revisiesetje wordt lastig etc etc. Schijnt dat de typenrs allemaal anders zijn, Zeikzooi.
C'est la vie , zal ik maar zeggen.
Ben bij mr Reno aan het informaren voor zo'n relais. Beetje kut want mijn auto komt orihgineel uit Deutschland.....
Dit beteknt, kleur= niet bekend bij mr reno, caburateur ook niet=dus revisiesetje wordt lastig etc etc. Schijnt dat de typenrs allemaal anders zijn, Zeikzooi.
C'est la vie , zal ik maar zeggen.
huh gt turbo is toch gt turbo of die nu uit duitsland parijs munchen of oostenrijk komt ,die relais zijn allemaal hetzelfde dus snap niet waar het probleem ligt,als jij zegt ik heb een relais nodig van een gt turbo voor de brandstofpomp dan moet meneer renault jouw die geven ,ik weet dat ze er wel eens moeilijk doen ,zeg maar altijd ,als je gaat voor een ruitenwisser moeten ze nog het motor nummer weten en zo suckers,maar nogmaals ik zou niet weten waar het verschil zou moeten zitten groetjes marco
-
On 2001-10-24 16:15, Aiken Drum
wrote:
Het klopt niet helemaal wat je zegt, de brandstofpomp pompt de benzine op, dit is ongeveer 60 L/uur (gebeurt met een barretje of 2,5) de benzine die je nodig hebt die wordt gebruikt, de rest wordt terug geleid d.m.v. de drukregelaar naar je tank.
Dus zeg maar dat je 1 Liter/minuut uit je pomp moet zien gaan, als je hem direct op de accu aansluit.
Suc6