Wij hebben het volgens mij niet echt zo op golf. Ik tenminste niet. Maar dat zullen golfjes ook met ons hebben.
groetjes
groetjes
Mclain
Ik heb het ook niet zo op golfie maar type 1 is en blijft een mooie auto vind ik (tenminste een echte GTi) En die van van hier boven is echt een bruut ding!!
Ik heb het ook niet zo op golfie maar type 1 is en blijft een mooie auto vind ik (tenminste een echte GTi) En die van van hier boven is echt een bruut ding!!
Nou nou nou
Een vriend van mij heeft een opel kadett Gsi en die ziet er ook zeer strak uit moet ik zeggen.. (Ik neem het niet voor Lada op hoor)
Een vriend van mij heeft een opel kadett Gsi en die ziet er ook zeer strak uit moet ik zeggen.. (Ik neem het niet voor Lada op hoor)
Kwestie van smaak, ik wil niemand beledigen hoor maar zo heeft iedereen wel een merk of type waar ie niet zoveel mee heeft, zeg maar.
inderdaad kwestie van smaak. Golf 1 is inderdaad wel eens mooi. Maar zo heb ik best wel veel merken waar ik geen hol aan vindt. Believe it or not, maar aan de 5 vondt ik eerst ook niet echt iets. Totdat ik erin gereden had. toen was ik verkocht. en na wat veranderingen van buiten vondt ik hem ook nog mooi ook 
maar mijn droomauto's zullen toch altijd droomauto's blijven
groetjes

maar mijn droomauto's zullen toch altijd droomauto's blijven
groetjes
Nou ik heb niks tegen de GTT zeker niet...heb er ooit in gestuurd.
Maar, mijn mening, het geluid en de techniek van de Glader is fantastisch!
En je hebt geen last van een turbogat oid.
Natuurlijk heeft het ook zijn nadelen.
Maar dat gebrul van de Glader daar kan geen turbo tegen op.!
Maar, mijn mening, het geluid en de techniek van de Glader is fantastisch!
En je hebt geen last van een turbogat oid.
Natuurlijk heeft het ook zijn nadelen.
Maar dat gebrul van de Glader daar kan geen turbo tegen op.!
Dat klopt! Die brult niet, maar die is wat bescheidener en laat een lieflijk gefluit horen!On 2001-10-19 21:46, GTI1-G60
wrote:
Nou ik heb niks tegen de GTT zeker niet...heb er ooit in gestuurd.
Maar, mijn mening, het geluid en de techniek van de Glader is fantastisch!
En je hebt geen last van een turbogat oid.
Natuurlijk heeft het ook zijn nadelen.
Maar dat gebrul van de Glader daar kan geen turbo tegen op.!
Hotshot...
Waar dan in Almelo?
Het is maar 20 min. rijden voor mij.
Dus wil wel ff langs komen.
Mzzl...
Waar dan in Almelo?
Het is maar 20 min. rijden voor mij.
Dus wil wel ff langs komen.
Mzzl...
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
- Locatie: Bij het slootje rechts......
Moijo,
Had het zelfde als jou mclain.
Heb 2.5 jaar een GTT gehad. Ik zag het wagentje bij een garage staan, wist wel dat ie pittig was, dus ik om een proefrit. Heb erin gereden, direct verliefd op het vermogen van dat kleine bakkie. Pas na een 1.5 / 2 jaar begon ik hem mooi te vinden.
`k Vind het nog steeds jammer dat ik hem weg moest doen.
Gr. Bas.
Had het zelfde als jou mclain.
Heb 2.5 jaar een GTT gehad. Ik zag het wagentje bij een garage staan, wist wel dat ie pittig was, dus ik om een proefrit. Heb erin gereden, direct verliefd op het vermogen van dat kleine bakkie. Pas na een 1.5 / 2 jaar begon ik hem mooi te vinden.
`k Vind het nog steeds jammer dat ik hem weg moest doen.
Gr. Bas.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Nou dat ik heb ik nou niet. Ik heb altijd vooral de achterkant van een GTT supermooi gevonden. Veel mooier als een Kadeath GSnetnIe of een Golluf GTI.
Ook de voorkant vindt ik stndrd al mooi.
Ook de voorkant vindt ik stndrd al mooi.
als iemand misschien hetvolgende voor me zou kunnen proberen als die zijn auto toch lekker warm heeft gereden.
Rij lekker in de 2 en rij rustig door tot 4000 rpm zonder dat je de turbo op laat komen. Trap het gas in en meet met een stopwatch hoelang het duurt voordat je volle druk hebt. Bij mij duurde 1.1 bar(ongeveer dan) 1.3-1.4 sec. Als iemand zijn tijd en druk zou kunnen noteren hier zou mij dat enorm helpen.(of jullie moeten niet willen dat die van mij sneller wordt, maar dat denk ik niet he
)
groetjes
Rij lekker in de 2 en rij rustig door tot 4000 rpm zonder dat je de turbo op laat komen. Trap het gas in en meet met een stopwatch hoelang het duurt voordat je volle druk hebt. Bij mij duurde 1.1 bar(ongeveer dan) 1.3-1.4 sec. Als iemand zijn tijd en druk zou kunnen noteren hier zou mij dat enorm helpen.(of jullie moeten niet willen dat die van mij sneller wordt, maar dat denk ik niet he
groetjes
Aan de "rondweg van Almelo" bij het total tankstation waar ook een waskubus is. Zaterdagmiddag vanaf 15:00 uur verzamelen we ons daar en bij voldoende belangstelling gaan we meten met de G-Tech Pro.On 2001-10-20 00:35, ArjanR19
wrote:
Hotshot...
Waar dan in Almelo?
Het is maar 20 min. rijden voor mij.
Dus wil wel ff langs komen.
Mzzl...![]()
Het tankstation zit in de buurt van de afslag naar Wierden.
McClain, het zit je echt dwars he, die 7.3 seconden. Ik had ook al van Frans van Improve gehoord dat je er een beetje mee in je maag zit!
Volgend jaar ga ik waarschijnlijk onder de 6 seconden komen als het doorgaat met het 2.0 liter 16V Turbo blok van de Avantime.
Volgend jaar ga ik waarschijnlijk onder de 6 seconden komen als het doorgaat met het 2.0 liter 16V Turbo blok van de Avantime.
Dat hij 7.3 sec nodig heeft zit me inderdaad wel een beetje dwars. omdat ik denk dat die toch wel een stukje sneller moet kunnen wezen. Het is natuurlijk te gek om te kunnen zeggen van ik heb een dubbele intercooler en de temp komt onder belasting niet boven de 30-35 graden uit. Maar als hij niet sneller is dan een beetje gemodde GT, dat is dan wel jammer. Eigenlijk boeit het me meer om te weten waarom die niet sneller is, dan het feit dat die niet sneller is. Ben een beetje een info-freak aan het worden. Maar dat is volgens mij niet echt erg.
ik hoor het wel
groetjes
ik hoor het wel
groetjes
Ik denk toch wel dat je met een 2.0 16V turbo vet onder de 6 sec moet komen. Ik weet niet wat een 2.0 8v turbo van de 21 doet, maar is geloof ik binnen 7.4 sec naar de 100. En dat ding weegt toch al gauw 1175 Kilo. Dus een 800 kilo kistje moet die toch wel wat sneller naar de 100 brengen(ongetuned). En als je daar ook nog aan gaat sleutelen, dan moet je toch wel tijden neer kunnen zetten waar je van staat te kwijlen.On 2001-10-20 21:53, HotShot
wrote:
McClain, het zit je echt dwars he, die 7.3 seconden. Ik had ook al van Frans van Improve gehoord dat je er een beetje mee in je maag zit!
Volgend jaar ga ik waarschijnlijk onder de 6 seconden komen als het doorgaat met het 2.0 liter 16V Turbo blok van de Avantime.
ik hoor het wel
groetjes
-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
Mclain waar blijven die foto's nou?????????
helemaal vergeten. Ga er morgen voor zorgen. nu eerst effe verder met GT1On 2001-10-21 21:20, Jeffrey Clio16V
wrote:
Mclain waar blijven die foto's nou?????????![]()

groetjes
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Vet onder de 6 seconden??? Zal mijns inziens errug lastig worden. Het vermogen voor zon acceleratie zal niet het probleem zijn, zeker niet met zon dos litros. Maar volgens mij krijg je dat vermogen niet fatsoenlijk aan de grond met een voorwielaangedreven auto. Of je moet met warme slicks pogingen gaan proberen. Op hogere snelheden, boven de 80 ofzo, zal je dat probleem nog amper of niet hebben lijkt mij
Die mening deel ik met jou. Ik verwacht niet onder de 6 seconden te kunnen komen met een voorwielaangedreven auto. Daarom lijkt het me wel leuk om die "supersnelle" Golf met dat G60 blok op 3 november in de Meern te zien. Als hij een beetje lef heeft komt hij ook om ons even te laten zien hoe snel hij wel niet naar de 100 is.On 2001-10-22 02:17, canonballman
wrote:
Vet onder de 6 seconden??? Zal mijns inziens errug lastig worden.
Onlangs nog middels de G-Tech Pro een handvol VR6 en G60 rijders met de neus op de G-Tech Pro feiten gedrukt. De snelste van die groep had maar liefst 7.8 seconden nodig om naar de 100km/u te sprinten.
METEN IS WETEN!
Doen jullie ook wel eens andere metinkjes? 80-120 in III of 100-200 in V lijken me ook wel interresante getallen. (het betere stampwerk zeg maar). Dit zijn naar mijn idee toch de krachtexplosies waarbij een turbovoertuigje echt op z'n plaats is. 0-100 heb je veel last van de vrij abrupte koppeltoename, en 't beperkte vermogen bij hoge toerentallen. In mijn geval geldt ook nog dat m'n auto d'r veel te lomp en zwaar voor is, terwijl ie bij die tussensprintjes leuk mee kan komen 

rev it like a rental
Ooit de 80-120 accelleratie gemeten met een stopwatch. Redelijk onbetrouwbare meting. Ik weet niet meer wat de tijd was, maar ik meen me nog wel te herinneren dat het sneller was dan wat een Impreza standaard doet met die accelleratie.
De 5 is gewoon een beest in de derde versnelling.
De 5 is gewoon een beest in de derde versnelling.
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
En wat is er nou vetter dan een flink turbogat!?On 2001-10-19 21:46, GTI1-G60
wrote:
Nou ik heb niks tegen de GTT zeker niet...heb er ooit in gestuurd.
Maar, mijn mening, het geluid en de techniek van de Glader is fantastisch!
En je hebt geen last van een turbogat oid.
Natuurlijk heeft het ook zijn nadelen.
Maar dat gebrul van de Glader daar kan geen turbo tegen op.!
gas......wooooosh! WOOOO!!!

Verder vind ik de r5 GTT echt supermooi. Klein, grappig, en toch megastoer en agressief

-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Misschien moet je proberen te maken dat je in de 1 (en misschien 2 ook nog) minder vermogen hebt (minder turbodruk bijvoorbeeld). Pas bij hogere versnelling komt er meer druk, heb je geen last meer van slippen (of minder iig). Zou neit weten hoeOn 2001-10-22 02:17, canonballman
wrote:
Vet onder de 6 seconden??? Zal mijns inziens errug lastig worden. Het vermogen voor zon acceleratie zal niet het probleem zijn, zeker niet met zon dos litros. Maar volgens mij krijg je dat vermogen niet fatsoenlijk aan de grond met een voorwielaangedreven auto. Of je moet met warme slicks pogingen gaan proberen. Op hogere snelheden, boven de 80 ofzo, zal je dat probleem nog amper of niet hebben lijkt mij

Bij een Lancia Delta Integrale is dat ook: in de 1 is de turbodruk begrensd op een lager niveau
Ik ben bezig met een systeem waarbij ik middels een knop op het stuur de bleed valve kan afsluiten. Op dat moment heb ik de standaard druk. Voor de eerste versnelling heb je dan niet te veel vermogen en kun je goed op gang komen. Wanneer je dan overschakeld naar de tweede, laat je de knop los en heb je de verhoogde turbodruk.
Het hele zaakje heb ik al compleet, maar moet ik alleen nog even aansluiten. De klep kostte ergens rond de 100 piek. Ik heb er twee van gekocht aangezien ik ook een schakelaar wil waarmee ik permanent kan schakelen tussen hoge druk en lage druk.
Het hele zaakje heb ik al compleet, maar moet ik alleen nog even aansluiten. De klep kostte ergens rond de 100 piek. Ik heb er twee van gekocht aangezien ik ook een schakelaar wil waarmee ik permanent kan schakelen tussen hoge druk en lage druk.
100 piek voor die klep?? Ben ik blij dat ik genoeg R21 onderdelen heb. Die klep van switchen tussen hoog en laag heb ik er al in. Is wel super wreed. Leukste is als je druk verschil vrij groot is. Toen ook met een R19 16V. Hield dat ding net bij in de berg. flip de switch en ging er als een speer vandoor. echt wel lachen.
groetjes
groetjes
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Maar als jullie beginnen over acceleraties van 100 naar 200, dan denk ik dat een GTT het nou juist gaat afleggen tegen die VR6 Posse. Een GTT komt wel snel van plaats, maar bij 150 en meer vindt ik het een heel stuk minder worden. Kheb enkele maanden terug een dag flink mogen trappen met een Corrado VR6 (2,9 l) en die acceleerde wel snel naar 100, maar daarboven begint zon ding pas echt grote stappen te maken vergeleken met bijv. een GTT VOOR MIJN GEVOEL DAN HÈ!!!!!!!!
Bij 250 op de teller was de fut er pas uit.
Bij 250 op de teller was de fut er pas uit.