kom net uit me werk
he he eindelijk vrij ff lekker rijden in dat regen achtige weer maar shit wat bokt en stottert die wagen. ben 1 x naar dealer geweest toen ik het ook had eerder. Die kon niks vinden. Het is van zelf weer weggaaan na een tijdje hoog in toeren rijden met een monteur erbij (was in frans belgie dus heb de helft niet verstaan was allang blij dat ik eraf was op dat moment dan)
het lijkt er op dat er water bij bougies komen want met droog weer heb ik geen last dit is nu al de 2de x
ik heb wel een luchtinlaat boven de bogieruimte maar over de bougies zit toch een kap erg raar maar erg vervelend net of ik niet kan rijden
heeft iemand dit probleem eerder gehad of weet de oplossing voor mijn renault 19 16V
pleas tell me
alvast bedankt renault freaks (just like me)
-----------------
16V is a beat on a runway
-
Laatst gewijzigd door mark -19- 16v op di 2 okt 2001 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niet hoe het bij de 19 het motor-brein zit verstopt maar ik hebt het dus ook gehad met klote weer miste ik vermogen en dan schoot hij weer eens voor uit en toen eens een keer het brein opgeschroeft en ja hoor water en dat vind hij niet lekker. dus de boel afgekit en nu geen last meer. (bij de clio zit het brein rechts onder de paravan)
Klinkt als een ontstekingsprobleempje, en dan 't hoogspanningsgedeelte. Als eerste zou ik de bougiekabels checken, de buitenmantel scheurt erg vaak bij de 16v motoren. Verder zou ik ook de verdeler ff checken.
Succes
Succes
rev it like a rental
-
paravan help als ik toch een wist wat dat was he
en met brein bedoel je de computer toch
dat zou me weer hoop geven hmm
thanks
en met brein bedoel je de computer toch
dat zou me weer hoop geven hmm
thanks
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Paravan is de ruimte tussen je voorruit en schutbord, onder 't plastic rooster dus, een plek vol water. Bij de 19 zit 't brein/computer/ECU tegen 't rechterbinnenscherm, niet zo'n erg vochtige plaats.
rev it like a rental
-
scheurtje in de kabels hmm zou ik toch ff moeten kijken er ligt toch wel wat water bij die kables maar geen vette plas ofzo
ik ga gauw zoeken want racen is a drug maar niet met een schokkend race monster
ik ga gauw zoeken want racen is a drug maar niet met een schokkend race monster
-
manne bedankt zodra het droog buiten is ga ik zeker ff alles checken want met dit weer is het niet echt een pretje opm je storing te verhelpen
-
- Contacteer:
Hallo
Een collega van mij heeft ook een 19 16v ,
Die had er ook veel last van . Bij de 19 lekt het water tussen de luchthapper en de motorkap door en komt op het klepdeksel terecht . Er zitten wel een aantal rubberen ringen onder het dekseltje waar de bougie kabels in klemmen , maar als die wat ouder worden gaan ze doorlekken en staat er vaak een laagje water in de bougie gaten . Oplossing is om de luchthapper en het bakje netjes af te kitten .
Succes
Een collega van mij heeft ook een 19 16v ,
Die had er ook veel last van . Bij de 19 lekt het water tussen de luchthapper en de motorkap door en komt op het klepdeksel terecht . Er zitten wel een aantal rubberen ringen onder het dekseltje waar de bougie kabels in klemmen , maar als die wat ouder worden gaan ze doorlekken en staat er vaak een laagje water in de bougie gaten . Oplossing is om de luchthapper en het bakje netjes af te kitten .
Succes
Het is inderdaad een bekend probleem bij de 19 16v. Vooral bij de phase 1. Het komt inderdaad door de luchthapper. Er zit een rubber afdichting omheen. Die wil wel gaan lekken. Het water stroomt dan in de gaten waar de bougies zitten. Ik heb wel gehad dat de bougies voor de helft in het water zaten. Er zitten om de plastic buizen die de bougieschachten ingaan oranje afdichtringen. Zet hiet ff een paar nieuwe in. Kosten geloof ik 4 piek per stuk bij de dealer.
Zorg er tevens voor dat de bougiekabels goed aansluiten op het blok. Smeer de randen anders ff in met siliconenkit.
Succes
p.s.: je kunt het water uit de bougieschachten halen met een plantenspuit.
Zorg er tevens voor dat de bougiekabels goed aansluiten op het blok. Smeer de randen anders ff in met siliconenkit.
Succes
p.s.: je kunt het water uit de bougieschachten halen met een plantenspuit.
Ik wil niet veel zeggen Turbo-Arie...
Maar als ik me niet vergis, Geleid Siliconen kit.
Als ik het mis heb, laat het me weten.
Mzzl...
Mzzl...
-
ik vandaag kijken
en jahoor allemaal water in de bougie kamers en niet zón beetje ook de bougies stonden bijna allemaal onderwater niet normaal meer
ik heb die kamers leeg gezogen met een fles en een slangetje eraan en daarna ff een doek er door ff inspuiten met quikstart en hup gaan met de banaan.
hij rijdt gelukkig weer op 4 cilinders
nu moet ik straks nog die luchthapper afkitten
hmm welke kit is nu het beste ?
thanks for reply's
en jahoor allemaal water in de bougie kamers en niet zón beetje ook de bougies stonden bijna allemaal onderwater niet normaal meer
ik heb die kamers leeg gezogen met een fles en een slangetje eraan en daarna ff een doek er door ff inspuiten met quikstart en hup gaan met de banaan.
hij rijdt gelukkig weer op 4 cilinders
nu moet ik straks nog die luchthapper afkitten
hmm welke kit is nu het beste ?
thanks for reply's
Meestal kit men de bovenkant van de bougiedop af met van die doorzichtige siliconenkit. Ik bedoel met de bovenkant de brede rubber rand die tegen het kleppendeksel aan komt.
Je kunt ook gewoon ff de rubber pakking van de luchthapper vervangen voor een nieuwe. Anders gewoon ff zwarte siliconenkit gebruiken.
Of siliconenkit geleid weet ik niet. Maakt in principe ook niets uit. Je kit puur de rubber bouiekappen af op het kunststof gedeelte dat in het kleppendeksel vastzit. (met drie kleine boutjes)
Je kunt ook gewoon ff de rubber pakking van de luchthapper vervangen voor een nieuwe. Anders gewoon ff zwarte siliconenkit gebruiken.
Of siliconenkit geleid weet ik niet. Maakt in principe ook niets uit. Je kit puur de rubber bouiekappen af op het kunststof gedeelte dat in het kleppendeksel vastzit. (met drie kleine boutjes)
Hmm daat heb ik in ieder geval nog nooit van gehoord.On 2001-10-03 17:49, ArjanR19 wrote:
Ik wil niet veel zeggen Turbo-Arie...
Mzzl...![]()
Maar ik weet ook niet alles.
Siliconen kit is wel redelijk hitte bestendig. Dat kun je niet van de meeste andere kitten zeggen.
ca.

-
ja das ook een oplossing ja maar dat durf ik niet echt goed aan zonde van dat wcd'tje he
maar me doppen kitten hmm vieze bende wordt dat zou grsaag dat bakje dicht willen hebben maar er is zoveel ruimte dat opvullen of dicht temaken erg moeilijk wordt zijn er nog andere oplossingen ?
maar me doppen kitten hmm vieze bende wordt dat zou grsaag dat bakje dicht willen hebben maar er is zoveel ruimte dat opvullen of dicht temaken erg moeilijk wordt zijn er nog andere oplossingen ?
Dit probleem ken ik,heb het met mn 19 ook gehad. Nieuwe ringen geplaatst en na 1 jaar weer hetzelfde gekloot. Beste oplossing is de luchthapper verwijderen en een laag kit in de rand leggen die gebruikt wordt voor montage van bv een zonnedak. Deze kit blijft elastisch en je probleem is voorgoed weg.
GREETZ
GREETZ
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
joist, great!! ik dacht al dat ik gek werd!! als er iemand anders met mŽn 19 reed hadden ze er geen last van, dus zou het aan mijn rijden liggen.
niet dus.
Die van mij schokt ook heftig, ik rijdt maar korte stukjes maar soms kom ik er als een verse milkshake uit. Hij doet het ook als ie warm is! bij rond de 60 houdt ie ineens in en rond de 80 ook. volgens mijn dealer zou die wel kijken om er een nieuwe of andere carabateurdinges weet ik veel hoe je dat schrijft op te zetten.
maar zal ook is ff op vocht jacht gaan
TNX!!

Die van mij schokt ook heftig, ik rijdt maar korte stukjes maar soms kom ik er als een verse milkshake uit. Hij doet het ook als ie warm is! bij rond de 60 houdt ie ineens in en rond de 80 ook. volgens mijn dealer zou die wel kijken om er een nieuwe of andere carabateurdinges weet ik veel hoe je dat schrijft op te zetten.
maar zal ook is ff op vocht jacht gaan
TNX!!