Topic zegt het al zo'n beetje. hebben jullie dit al eens getest ofzo? Ben het namelijk wezen testen met die van mij en kom niet onder de 7.3 sec in. Nu kan het zijn dat ik gewoon teveel verwacht van de bak, of tot er toch iets is waardoor die enkele .10'en mist.
DUs mijn vraag is of jullie jullie tijd willen posten met eventueel de belangrijkste modificaties.
alvast bedankt.
groetjezzzzzz
DUs mijn vraag is of jullie jullie tijd willen posten met eventueel de belangrijkste modificaties.
alvast bedankt.
groetjezzzzzz
Mijn snelst gemeten tijd is 6.42 seconden. Ik verwacht daar nog wel onder te kunnen komen.
Wat is er allemaal gemodificeerd:
- 1 bar druk
- dump valve
- grootst mogelijke kleppen
- intercooler gefreeflowed
- 135 hoofdsproeier
- 4 graden extra voorontsteking
- (standaard velgen met standaard bandenmaat)
Overigens haal ik de 100km/u in de 2e versnelling!
Tijd gemeten met G-Tech Pro.
<font size=1>[ This message was edited by: HotShot on 2001-10-17 12:20 ]</font>
Oh ja, ook niet onbelangrijk. Alle extra gewicht verwijderd!
<font size=1>[ This message was edited by: HotShot on 2001-10-17 12:22 ]</font>
Wat is er allemaal gemodificeerd:
- 1 bar druk
- dump valve
- grootst mogelijke kleppen
- intercooler gefreeflowed
- 135 hoofdsproeier
- 4 graden extra voorontsteking
- (standaard velgen met standaard bandenmaat)
Overigens haal ik de 100km/u in de 2e versnelling!
Tijd gemeten met G-Tech Pro.
<font size=1>[ This message was edited by: HotShot on 2001-10-17 12:20 ]</font>
Oh ja, ook niet onbelangrijk. Alle extra gewicht verwijderd!
<font size=1>[ This message was edited by: HotShot on 2001-10-17 12:22 ]</font>
Dat zijn dus waardes wat ik voorstelde bij mijn blauwe. Ik heb diversen dingen eraan veranderd, maar lager al 7.3 kom ik niet.
Ik heb dit eraan gedaan:
enorm veel zooi eruit gehaald voor minder gewicht
turbo op 1 bar
carburateur sproeier 135 erin
Turbo cup systeem
rvs uitlaat 50mm
standard intercooler gefreeflowd
2de intercooler erin
4 graden voorontsteking
1.6mm koppaking i.p.v. 1.9
open air filter in koele ruimte
195/45/14 erop(wielomtrek is 1.61, was met 195/55/13 1.66m)
kleppen 10.000 km opnieuw erin laten slijpen, nieuwe klephoedjes
kleppen zijn zaterdag nog gesteld geworden.
dus het zou toch wel onder de 7 sec moeten komen dacht ik zo, maar helaas wil die dat niet echt.
ik hoor het wel
groetjes
Ik heb dit eraan gedaan:
enorm veel zooi eruit gehaald voor minder gewicht
turbo op 1 bar
carburateur sproeier 135 erin
Turbo cup systeem
rvs uitlaat 50mm
standard intercooler gefreeflowd
2de intercooler erin
4 graden voorontsteking
open air filter in koele ruimte
195/45/14 erop(wielomtrek is 1.61, was met 195/55/13 1.66m)
kleppen 10.000 km opnieuw erin laten slijpen, nieuwe klephoedjes
kleppen zijn zaterdag nog gesteld geworden.
dus het zou toch wel onder de 7 sec moeten komen dacht ik zo, maar helaas wil die dat niet echt.
ik hoor het wel
groetjes
belangrijk is dat je eerst 100 kmh ijkt. Kan met bv een meting langs hectometerspaaltjes.
Bij mij is namelijk 100 echt = 121 teller!
Zo'n meting met zon g-meter is geloof ik wel nauwkeurig. Zon ding berekend ook de snelheid?? (=vraagje)
6.42 is wel f*cking snel hotshot!!
Ik kom vaak op maasvlakte (voor andere dingen), dan zie ik die sporen. Nou weet ik waar die vandaan komen!
Ik heb et wel eens eerder gezegd: mijn car= zwaar. Heb wel eens 0-100 gemeten. (is dus 0-121 op de teller)was geloof ik 8.4 sec. Maar ik moet bij plm 87 kmh al naar zn 3. En dan maar wachten..
trouwens mijn record van 0-87 is maar 5.5 sec!
Daar word nog aan gewerkt:
langere 1, ietsjes hoger max rpm, en het gaat waarschijnlijk lukken: een sperdif!!
bye, robert
Bij mij is namelijk 100 echt = 121 teller!
Zo'n meting met zon g-meter is geloof ik wel nauwkeurig. Zon ding berekend ook de snelheid?? (=vraagje)
6.42 is wel f*cking snel hotshot!!
Ik kom vaak op maasvlakte (voor andere dingen), dan zie ik die sporen. Nou weet ik waar die vandaan komen!
Ik heb et wel eens eerder gezegd: mijn car= zwaar. Heb wel eens 0-100 gemeten. (is dus 0-121 op de teller)was geloof ik 8.4 sec. Maar ik moet bij plm 87 kmh al naar zn 3. En dan maar wachten..
trouwens mijn record van 0-87 is maar 5.5 sec!
Daar word nog aan gewerkt:
langere 1, ietsjes hoger max rpm, en het gaat waarschijnlijk lukken: een sperdif!!
bye, robert
-
- Über-Spammer
vraagje.
hoeveel pk's hebben jullie dan??
en op hoeveel toeren draai je als je 100 in zijn 2 kan.. en wat is je top snelheid?
hoeveel pk's hebben jullie dan??
en op hoeveel toeren draai je als je 100 in zijn 2 kan.. en wat is je top snelheid?
De G-Tech Pro bepaald continu je snelheid. Je kunt er bv. ook de 1/4 mile tijd mee meten en dan geeft hij ook de eindsnelheid. In principe heel simpel, als je gedurende een x aantal seconden y G-krachten hebt getrokken dan heb je een versnelling gehad van z en is dus je snelheid xyz.
Ik heb geen idee hoeveel pk's ik heb. Vind ik ook niet belangrijk.
Wanneer ik voordat ik de 100km/u bereik overschakel naar de derde versnelling, dan zit ik ook ergens rond de 7 seconden. Ik trek daarom bij de wedstrijden door in de tweede versnelling tot ergens rond de 6500 toeren.
Topsnelheid is mij onbekend --> funest voor de turbo!
Ik heb geen idee hoeveel pk's ik heb. Vind ik ook niet belangrijk.
Wanneer ik voordat ik de 100km/u bereik overschakel naar de derde versnelling, dan zit ik ook ergens rond de 7 seconden. Ik trek daarom bij de wedstrijden door in de tweede versnelling tot ergens rond de 6500 toeren.
Topsnelheid is mij onbekend --> funest voor de turbo!
WAT? 1.6 ipv 1.9??? Is je kop ooit gevlakt? dan is het namelijk juist niet de bedoeling dat je een dunnere pakking monteerd.On 2001-10-17 12:57, Mclain
wrote:
Het is toch de bedoeling dat de compressie gelijk blijft en niet hoger wordt (door een dunnere pakking).
waarom zou de compressie hetzelfde moeten blijven? Je zou ook niet mogen vlakken, want daar gaat je CR ook van omhoog. Het is allemaal zo enorm weinig, dat het gerust wel kan hoor. De reden waarom het eigenlijk niet mag is omdat je koppakking meer te voorduren krijgt, het wat meer warmte gaat produceren en de kans op pingelen verhoogd. Daar heb ik allemaal maatregelen tegen genomen, dus dat kan allemaal geen kwaad.
En je merkt er trouwens geen RUK van
Groetjes
En je merkt er trouwens geen RUK van

Groetjes
Volgens mij moet de compressie ook alleen maar lager als je met meer druk gaat rijden ???On 2001-10-17 13:34, HotShot
wrote:
Het is toch de bedoeling dat de compressie gelijk blijft en niet hoger wordt (door een dunnere pakking).
(of zeg ik nu hele domme dingen)
Dat verschil wat jij zegt ligt niet aan de hogere CR. Deze zal trouwen net 0,2 stijgen, als je geluk hebt. Want een hogere CR zal resulteren in meer vermogen onderin en ook bovenin. Wanneer je lagere CR gaat creeeren kun je nog meer boost aan, maar je turbo-lag en vermogen onderin zullen wel negatief beinvloed worden. Ik denk dat ik hem maar eens optimaal moet laten afstellen en daarmee tevreden moet zijn voor nu.
groetjes
groetjes
-
0-100km/h; +/- 6.5sec.
195km/h op de teller in de 4.
Top; ook op de teller 240km/h +
Dit uiteraard wel met m`n vorrige Renault
(GTT)
Bas.
195km/h op de teller in de 4.
Top; ook op de teller 240km/h +
Dit uiteraard wel met m`n vorrige Renault
(GTT)
Bas.
-
uhm met mijn r4 iets van 20 25 seconden 850cc!! 4bak
met mn 25 ongeveer 9 sec
met mn 25 ongeveer 9 sec
Ik heb vandaag effe gekeken en ik doe 25.75 sec over 500 meter als ik 70 op de klok hou. uitgeteld en dit is dus in het echt 69.9 km/h. dus het klopt wel ongeveer. terwijl ik vandaag eens 100 op de klok heb gehad in de 2. Maakte het torretje toch een 7300 rpm. Zal die niet lief hebben gevonden. Dus misschien toch ook maar eens met 100KM/h proberen kijken wat die doet.
groetjes
groetjes
hoeveel kan carter ontluchting uitmaken op vermogen? Want anders krijg ik het gevoel dat ik daar eens naar moet gaan kijken en eventueel het systeem ombouwen.
groetjes
groetjes
Ik verwacht niet dat het echt veel uitmaakt. Mijn snelste tijd heb ik destijds gezet met het standaard carter ontluchtingssysteem. Onlangs heb ik, ivm met te veel olietroep in het turbosysteem, het systeem "omgebouwd" tot een open carterontluchting. Het enige dat ik er van merk is dat de auto zo nun en dan niet zo heel erg fris ruikt.
Heb jij twee intercoolers gemonteerd? In hoeverre wordt daardoor de flow negatief beinvloed?
Heb jij twee intercoolers gemonteerd? In hoeverre wordt daardoor de flow negatief beinvloed?
Mclain? hoe zit dat met je banden/wielen. Kun je niet eens een grotere omtrek proberen. Misschien zit het wel erug goed met je peekaas. maar is je banden tandwiel verhouding erg ongunstig.
misschien he
jou kennend, zeer onwaarschijnlijk.
hotshot wat voor versnellings bak heb jij er in hangen? (nummer aub)
en jij Mclain? (nummer aub)
weet je het gelijk zeker wat het verschil is.
Mclain. als het de tanwiel en banden verhouding is moet je gaan sprinten met en karavan.
win jij gegarandeerd. 
<font size=1>[ This message was edited by: Aiken Drum on 2001-10-18 13:28 ]</font>
misschien he
hotshot wat voor versnellings bak heb jij er in hangen? (nummer aub)
en jij Mclain? (nummer aub)

Mclain. als het de tanwiel en banden verhouding is moet je gaan sprinten met en karavan.

<font size=1>[ This message was edited by: Aiken Drum on 2001-10-18 13:28 ]</font>
Ik heb de standaard bak er nog onder hangen (J3B ofzo!?).
Ik heb overigens ook met een grotere wielomtrek proberen te sprinten, maar dan kom ik bijna niet onder de 7 seconden. Ik ga dus gewoon voor de 195/45-15 banden ipv de 195/50-15 banden die mij beter leken (niet dus!).
Ik heb overigens ook met een grotere wielomtrek proberen te sprinten, maar dan kom ik bijna niet onder de 7 seconden. Ik ga dus gewoon voor de 195/45-15 banden ipv de 195/50-15 banden die mij beter leken (niet dus!).
bandenomtrek is iets kleiner geworden. dus ik zou nog sneller weg kunnen zijn. maar hij laat het afweten.
met 1 intercooler had ik ook al te weinig vermogen. dus intercooler vervangen en een 2de erbij gehangen voor meer boost te kunnen rijden. nog een deel dingen gedaan, maar dat werkte allamaal niet.
denk eigenlijk niet dat het luchtsysteem dermate negatief beinvloed is door de 2de intercooler. zeker niet omdat ik een betere turbo erop heb gehangen. Deze komt wa eerder gecomprimeerde lucht pakketjes brengen.
de bak is gewoon een standard bak, dus caravan pull wedstrijden zitten er niet bepaald in.
groetjes
<font size=1>[ This message was edited by: Mclain on 2001-10-18 15:17 ]</font>
met 1 intercooler had ik ook al te weinig vermogen. dus intercooler vervangen en een 2de erbij gehangen voor meer boost te kunnen rijden. nog een deel dingen gedaan, maar dat werkte allamaal niet.
denk eigenlijk niet dat het luchtsysteem dermate negatief beinvloed is door de 2de intercooler. zeker niet omdat ik een betere turbo erop heb gehangen. Deze komt wa eerder gecomprimeerde lucht pakketjes brengen.
de bak is gewoon een standard bak, dus caravan pull wedstrijden zitten er niet bepaald in.
groetjes
<font size=1>[ This message was edited by: Mclain on 2001-10-18 15:17 ]</font>
Vraagej, ik heb dus een clio 16v met een ander aangepast. Nu ga ik een megane 16v bak eronder zetten omdat deze qua verhoudingen afgesteld zijn voor 16 inch wielen. Hij zou dus korter moeten zijn en het zou bij de acceleratie moeten schelen. Dan banden, hoe zit dat? Standaard is 15 inch wielen met 195-50-15, indien ik 14 inch wielen (standaard in nl op de 16v geleverd, zelfde als clio s) erop zet of 195-45-15 banden scheelt dit dan ook aanzienlijk??
Hee, toch geen goed idee dus, die 100 km/u in zijn 2 maar grotere wielomtrek?On 2001-10-18 15:10, HotShot
wrote:
Ik heb de standaard bak er nog onder hangen (J3B ofzo!?).
Heb je het al eens met 175/50/13 geprobeerd? volgens mij win je echt behoorlijk wat in het optrekken (vooral in 2) als je daarmee gaat sprinten.... alleen wel snel schakelen....
Op zich heb je met smallere banden minder weerstand, maar ook minder grip, dus bij een dergelijk vermogen niet slim. Daarnaast zal de bandomtrek minder worden bij dat type band en zal ik de 100km/u dus niet in de 2e versnelling kunnen halen.
Heb je het al eens met 175/50/13 geprobeerd? volgens mij win je echt behoorlijk wat in het optrekken (vooral in 2) als je daarmee gaat sprinten.... alleen wel snel schakelen....
Wellicht compenseerd het enigszins, zodat ik dan een zelfde snelheid neer zet, maar dan wel tot de derde versnelling moet schakelen.
kleine bandjes lijken me ideaal voor een rappe sprint. Alleen wanneer 't je puur om de tijd gaat van 0 tot 100 zal die keer extra schakelen je de das om doen, maar wanneer telt dat nou?
Overigens is 175/50-13 volgens mij vrijwel alleen leverbaar als Pirelli P7F o.i.d., een band die in de praktijk erg breed is. (maatje zegt niet altijd alles
)
-----------------
stay tuned @ RTC
<font size=1>[ This message was edited by: Menno on 2001-10-18 20:58 ]</font>
Overigens is 175/50-13 volgens mij vrijwel alleen leverbaar als Pirelli P7F o.i.d., een band die in de praktijk erg breed is. (maatje zegt niet altijd alles

-----------------
stay tuned @ RTC
<font size=1>[ This message was edited by: Menno on 2001-10-18 20:58 ]</font>
heb je nog een setje liggenOn 2001-10-18 20:48, Marius
wrote:
Hey maar volgens mij kan je dan beter van die dragster banden monteren die uitzetten bij het accelereren.
Dan hoef je niet te schakelen !! Voila, dan moet je zelfs wel onder de 11sec kunnen!
![]()

groetjes
Ik weet het niet hoe lang ik er over doe.
Ik zou blij zijn met 7.5 sec.
Heeft niet iemand zo'n G-Tech pro ding?
Mzzl...
Ik zou blij zijn met 7.5 sec.
Heeft niet iemand zo'n G-Tech pro ding?
Mzzl...
Waar is dat? Op zich heb ik die dag namelijk wel tijd, aangezien de sukkels van CRS de circuitdag hebben afgezegd.On 2001-10-19 11:53, 10o
wrote:
HotShot kom jij 3 nov. ook naar de meeting bij Ac De Meern?
Is het dan mogelijk om die G-Tech Pro mee te nemen? Lijkt me wel gaaf dat er wat mensen hun wagens kunnen meten dan.
Ik kan dan alleen niet met mijn eigen 5 komen, aangezien ik die momenteel aan het strippen ben voor de spuiter.
bij utrecht, zie ook apart topic.
Trouwens wel tof als je komt, tis de grote jaarafsluiting.
Trouwens wel tof als je komt, tis de grote jaarafsluiting.