ik was wat oude blaadjes aan het doorlezen en kwam daar een renault clio williams tegen.
Die had er een power boost valve opgebouwd.
Nou is mijn vraag kan dat ook op mijn clio 1.8 16v?
zo ja wat is het precies?
Wat doet het?
En wat kost het staan er ook ergens fotos van groeten en alvast bedankt michel
kost 400 piek ofzo en geeft tegendruk op je retourleiding van de benzine, waardoor er meer benzine de motor in gaat. Zag het op een paar andere sites ook op heftig getunede clio's.
-
Volgens mij ook in een ander topic aan bod gekomen en die discussie over zo'n ding ging toen richting de "wow, Mike!"-artikelen, dus kijk uit dat je geen 400 piek uitgeeft aan een hoop stront (en dat die leverancier allemaal van dat soort dingen verpatst)
Weet zo niet welk topic dat was, maar ik denk het zoeken wel waard.
op heftig getunede auto's KAN zo'n ding wel op z'n plaats zijn. Hij zorgt dan als 't ware dat de tuningsmaatregelen ook van brandstof voorzien worden. Je kan zo'n ding dan op de correcte druk instellen. Voor een vrij standaard auto heeft 't echter niet zoveel nut
rev it like a rental
het is gewoon on-ge-lovelijk zoveel pk,s voor zo weinig!! koop er meteen ff een cyclone bij. ook een fantastisch apparaatje wat je brnadstof wel terug brengt tot 25% en een vermogenstoename van rond de 30%....yeah sure
Werkt dat ook op auto's met injectie dan ?On 2001-10-16 16:37, Menno
wrote:
op heftig getunede auto's KAN zo'n ding wel op z'n plaats zijn. Hij zorgt dan als 't ware dat de tuningsmaatregelen ook van brandstof voorzien worden. Je kan zo'n ding dan op de correcte druk instellen. Voor een vrij standaard auto heeft 't echter niet zoveel nut
Die topic heet "Power Boost Valve ???" en zit in het tuning forum.On 2001-10-16 16:34, Stefijn
wrote:
Volgens mij ook in een ander topic aan bod gekomen en die discussie over zo'n ding ging toen richting de "wow, Mike!"-artikelen, dus kijk uit dat je geen 400 piek uitgeeft aan een hoop stront (en dat die leverancier allemaal van dat soort dingen verpatst)
Dus op dit moment 2 topics Power Boost Valve.
Idd kwamen we toen een beetje op het Amazing discovery verhaal uit.
Een coupe Clio heeft een instelbare brandstofdrukregelaar op de brandstof-rail...
Want dat is precies waar we het hier over hebben, een instelbare smoring waarbij we de maximale brandstofdruk kunnen instellen. Dit om onafhankelijk van de ECU net wat rijker te kunnen draaien. Dit om de motor wat beter op te laten pakken of net even die paar extra kW/Nm eruit te persen.
De groeten...
Want dat is precies waar we het hier over hebben, een instelbare smoring waarbij we de maximale brandstofdruk kunnen instellen. Dit om onafhankelijk van de ECU net wat rijker te kunnen draaien. Dit om de motor wat beter op te laten pakken of net even die paar extra kW/Nm eruit te persen.
De groeten...

-
dit werkt volgens mij alleen op motoren met injectie
if it isn't possible it is not impossible
dat moge duidelijk zijn ja. ben nogsteeds wel in voor het princiepe. heb dr 1 naast me blok liggen, en zeeuw had het ook op ze cliotje zitten. hij had geloof ik wel het idee dat het positief uitmaaktecliomaniac schreef:dit werkt volgens mij alleen op motoren met injectie
sorry hoor, maar tis gewoon rotzooi, net als die cyclone... echt rotzooi, werkt gewoon niet... Wil je meer power, dan de normale tuning (nokkenas, flowen, licht zuigers/kleppen vliegwiel, nos, turbo, supercharger, beter benzine/luchtmengsel, inhoudvergroting, etc etc etc
Tis geen rotzooi. Het is niet meer dan een benzinedruk regelaar. Er kan meer bezinedruk opgebouwd worden. That's it. Het levert niet echt veel op, tis is gewoon puntje op de I.turboman schreef:sorry hoor, maar tis gewoon rotzooi, net als die cyclone... echt rotzooi, werkt gewoon niet... Wil je meer power, dan de normale tuning (nokkenas, flowen, licht zuigers/kleppen vliegwiel, nos, turbo, supercharger, beter benzine/luchtmengsel, inhoudvergroting, etc etc etc
-
ik hoor het al het is gewoon niks bedankt voor de info mensen
<b\>16V is a beat on a Runway<b>