Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Volgende vraag. Ik heb een phase 2 motor in het autotje zitten. Alleen zit er een RE208 ontsteking in. Ik dacht dat deze alleen op Ph1 modellen zat. Er zit een pingelsensor op mijn motor (zo'n Valeo ding) en die zit aangesloten op de ontstekingunit. I, dacht dat ph1 modellen geen pingelsensor hadden, dus hoe kan het zijn dat je de pingelsensor toch op de ontsteking van de vorige phase aan kan sluiten.

Is het verstandig dat ik een RE209 aanschaf of kan ik rustig met de 208 blijven rijden?

thanx
Anonymous

Volgens mij werkt je pingelsensor nu dus gewoon niet. Zou inderdaad maar een 209 aanschaffen en nu rustig rijden. weet net of je em opgefokt hebt indien origineel maakt het niet zoveel uit maar zou toch een 209 halen!!!!
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Ja die pingelsensor werkt niet op een 208 ontstekking. Dus effe een 209 er op en je blokkie zal niet gaan pingelen.
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

????????????????!!

Ik heb zowel een 208 als een 209 liggen, maar ìk zie geen enkel verschil?!!

Alle aansluitingen zijn exact hetzelfde, kan iemand mij dan uitleggen hoe dat zit met die pingelsensor die het wel of niet zou doen????

Ik dacht namelijk dat het enige verschil tussen de 208 en de 209 was dat de 209 de motor 500 toeren meer laat maken?
Anonymous

Je hebtgeloof ik bij allebei drie aansluitingen. Bij de 209 zit in de module iets dat signalen opvangt van die sensor. De 208 heeft dat niet, ook al kun je je sensor op de 208 aansluiten. De ruimte zit er wel maar het werkt niet op een 208. Is mij eens nadrukkelijk verteld aangezien ik een kapotte 209 had.
mathijs
Berichten: 709
Lid geworden op: di 19 jun 2001 0:00
Locatie: den haag

de vervroeging van een 209 heeft een groter bereik en daardoor kan je je vonk steeds vroeger zetten dus langer in je toeren door trekken.
zonder te gaan pingelen dus het is wel belangrijk om een 209 aan te schaffen
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Phase 1 5GTTŽs zijn wel degelijk geleverd met de combinatie pingelsensor + Renix RE208 en deze functioneert ook gewoon goed. De 209 is trouwens de betere keus.

Het enige verschil tussen beide units is de vervroegingsskromme !
[ This message was edited by: speedline on 2001-12-28 13:49 ]
Anonymous

voor de puristen:

het is geen REnix 208 maar Bendix RE 208
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Purist ? DonŽt make me laugh !...

Moet ik het werplaats handboek inscannen ?...

Het is S100940 Renix RE 208 of 209 !...
[ This message was edited by: speedline on 2001-12-28 14:04 ]
elwin81
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 16 mar 2001 0:00
Locatie: Leek, Groningen

Klopt het dat je bij de REnix 209 bij de linker stekker geen metalen puntjes ziet zitten als in het stekkertje kijkt op de module??
Anonymous

On 2001-12-28 13:58, speedline
wrote:
Purist ? DonŽt make me laugh !...

Moet ik het werplaats handboek inscannen ?...

Het is S100940 Renix RE 208 of 209 !...
[ This message was edited by: speedline on 2001-12-28 14:04 ]
bij mij stond er een sticker op met BENDIX.
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

Bendix maakte ze ook:smile:
Anonymous

Ach so

renix en bendix zijn dus aparte bedrijven (?)
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

ja de ene maakt ze voor renault, de andere voor mercedes. :lol:
Rick
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 4 jul 2001 0:00
Locatie: Zwolle Car: Clio 16V

ja ik geloof het wel, ik heb namenlijk een REnix en een Bendix thuis liggen.
Anonymous

On 2001-12-28 15:54, robert
wrote:
ja de ene maakt ze voor renault, de andere voor mercedes. :lol:
:lol::lol::lol:
Plaats reactie