Had het er al eerder over gehad, maar denk nu dat het probleem anders is dan ik dacht.
Het probleem is dat de auto soms zijn eigen weg zoekt in de bocht, eerst dacht ik dat dit lag aan de stuurkogels die vernieuwd zijn, maar daarvoor had ie het ookal. Hij is uitgelijnd en gebalanceerd dus dat kan het ook niet zijn.
Maar nu lijkt het wel alsof mijn stuur draait, en mijn wielen niet en dat ie dat later corrigeert.
Dat soms na een bocht mijn stuur schever staat, en dat ie dat later corrigeert door weer terug te sturen..
Iemand enig idee wat dit kan zijn???
Is het sub frame niet helemaal scheef en daardoor je stuurinrichting helemaal briek.
Heb ik namelijk ook gehad. Auto koos zijn eigen weg. Recht sub frame eronder en klaar was klara!
<font size=1>[ This message was edited by: Job-turbo on 2001-10-12 22:38 ]</font>
Heb ik namelijk ook gehad. Auto koos zijn eigen weg. Recht sub frame eronder en klaar was klara!
<font size=1>[ This message was edited by: Job-turbo on 2001-10-12 22:38 ]</font>
Een kennis die mijn auto altijd onderhoud vond het een aardige rotklus. Hij is een heledag met het subframe bezig geweest. Oude subframe zat vast geroest doordoor draaide hij de bevestigingspunten kapot. Er zijn nieuwe bevestigingspunten ingelast en ga zo maar door. Ik was ongeveer 600 gulden kwijt incl een grote beurt en nog een aantal kleine dingen.
Ok...dus bij de garage komt er nog wel iets bij.....
Maar hoe weet ik of het het subframe is?
Volgens mij komen mijn wielen tegen de wielkast aan als ik mijn stuur helemaal naar links gooi.. bij rechts heb ik dat niet... Houdt dat daar verband mee of?
zoveel vragen...hehe...
bedankt...
Maar hoe weet ik of het het subframe is?
Volgens mij komen mijn wielen tegen de wielkast aan als ik mijn stuur helemaal naar links gooi.. bij rechts heb ik dat niet... Houdt dat daar verband mee of?
zoveel vragen...hehe...
bedankt...
oi
mm dat probleem dat ie opeens van richting veranderen in de bocht klinkt bekend...
hoe zit het met dat subframe? Hoe werkt dat subframe?! ben altijd nieuwschierig, en wil altijd wat nieuws leren. En is het subframe briek. is het dan kwestie bij de sloop een subframe van een renault 5 te demonteren en te vervangen?
gegroet allen
mm dat probleem dat ie opeens van richting veranderen in de bocht klinkt bekend...
hoe zit het met dat subframe? Hoe werkt dat subframe?! ben altijd nieuwschierig, en wil altijd wat nieuws leren. En is het subframe briek. is het dan kwestie bij de sloop een subframe van een renault 5 te demonteren en te vervangen?
gegroet allen
Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
R5GTT f1 1986Project info
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
- Locatie: Velp (GLD)
Hoi Nils,
Subframe is recht anders had ik daar ook problemen mee moeten hebben. Is het niet zo dat de stabilisator stang niet goed zit, de rubbers waren aan vervanging toe toen je hem van mij kocht, weet je nog? Die had ik toen besteld en heb ze voor verkoop niet kunnen bemachtigen. Wellicht dat deze nu echt te ver gesleten zijn en de stang verplaatst is in het rubber en dus een wiel meer druk geeft als het andere wiel en dus naar 1 kant wil.
Mzzl.
Subframe is recht anders had ik daar ook problemen mee moeten hebben. Is het niet zo dat de stabilisator stang niet goed zit, de rubbers waren aan vervanging toe toen je hem van mij kocht, weet je nog? Die had ik toen besteld en heb ze voor verkoop niet kunnen bemachtigen. Wellicht dat deze nu echt te ver gesleten zijn en de stang verplaatst is in het rubber en dus een wiel meer druk geeft als het andere wiel en dus naar 1 kant wil.
Mzzl.
MOI,
Het subframe van mijn vijf was ook krom,maar dat merk je niet echt onder het rijden,als het subframe krom is kun je dat zien aan vouwen en kreukels in het plaat.
Is hij wel goed uitgelijnd?Als je verschil in camber hebt kun je ook van dit soort dingen krijgen.
En al hangt die stabilisatorstang bijna los dan nog gaat hij allen maar meer overhellen,de stabilisatorstang zorgt ervoor dat als je linker draagarm omhoog gedrukt wordt dat de rechter ook iets mee gaat.
Wat trouwens wel eens voorkomt is een gebroken veer dan krijg je dit ook wat jij beschrijft.Of misschien zit er speling op je stuurhuis.Ik zou in ieder geval alles even goed chekken aan de onderkant.
Het subframe van mijn vijf was ook krom,maar dat merk je niet echt onder het rijden,als het subframe krom is kun je dat zien aan vouwen en kreukels in het plaat.
Is hij wel goed uitgelijnd?Als je verschil in camber hebt kun je ook van dit soort dingen krijgen.
En al hangt die stabilisatorstang bijna los dan nog gaat hij allen maar meer overhellen,de stabilisatorstang zorgt ervoor dat als je linker draagarm omhoog gedrukt wordt dat de rechter ook iets mee gaat.
Wat trouwens wel eens voorkomt is een gebroken veer dan krijg je dit ook wat jij beschrijft.Of misschien zit er speling op je stuurhuis.Ik zou in ieder geval alles even goed chekken aan de onderkant.
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
- Locatie: Velp (GLD)
hoi,
heb bij mijn 16v een spiraalveer gebroken gehad toen ik hem kocht tot aan de apk(toen kwamen we er achter) dit was ongeveer 1.5 week en had verder nergens last van.
Omdat de rubbers van de stabilistorstang versleten zijn gaat hij schuiven naar links of rechts, lijkt mij dat de driehoek dan ook meegaat, hoeft maar heel weinig te zijn om de auto weg te laten trekken. ik hou het bij de rubbers. Zijn gewoon rubbers ten behoeve van de stabilisatorstang dan moeten ze het wel weten bij de Renault garagen, kosten waren geloof ik 80,- (o.v.b.)
heb bij mijn 16v een spiraalveer gebroken gehad toen ik hem kocht tot aan de apk(toen kwamen we er achter) dit was ongeveer 1.5 week en had verder nergens last van.
Omdat de rubbers van de stabilistorstang versleten zijn gaat hij schuiven naar links of rechts, lijkt mij dat de driehoek dan ook meegaat, hoeft maar heel weinig te zijn om de auto weg te laten trekken. ik hou het bij de rubbers. Zijn gewoon rubbers ten behoeve van de stabilisatorstang dan moeten ze het wel weten bij de Renault garagen, kosten waren geloof ik 80,- (o.v.b.)