Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Een Clio V6 kost in Belgie slechts 1300000 bf. omgerekend, zeg 70000 pieken. Is toch een asociaal verschil met nl. Een nieuwe tweeliter kost 650000 bf, das zeg maar 35000 piek. Ik woon 5 km van Belgie :evil:
:evil: :evil: :evil: :evil:
Jeffrey E.

Dat is niet leuk. Dan heb je voor het zelfde bedrag 2 auto's als je hier een V6 haalt...

Etterbakken
Rudo

Verbeter me maar als ik er naast zit, maar tegenwoordig kun je met de "open grenzen" toch gewoon een autootje kopen in een buurland?
O.k., er zullen wat kosten bij komen maar dan ben je toch nog steeds goedkoper uit?
Wouter.

Geloof dat de auto's in zwisterland land ook goed koop zijn maar dan moet je wel zwitser zijn ofzo anders maakt het niet uit
Chris
Erelid - Moderator - RvT

BPM komt erbij, nieuw kenteken opvragen, laten keuren.
Vergis je niet!
Anders zou iedereen het wel doen.
Anonymous

ja je kunt em zo halen maar de BPM is 25%, beertje rekenen levert ong 25000 aan BPM op, aangezien de auto nieuw is komt dat bedrag er sowieso bij. Bij gebruikte auto's hoef je geen BTW te betalen, bij import, weet niet hoe het bij nieuwe zit. Maar goed dan ben je al met al 8 mille goedkoper uit en dan mag je je transport, keuring er nog afhalen. Maar goed nieuws de BPm wordt geloof ik afgeschaft binnenkort
Tijn
Contacteer:

Btw is geloof ik 17 % ofzo in belgie, en hier 19, dus dat verschil moet je er ook bij optellen....

Ik geloof dat je als je alles uitrekent tot de conclusie moet komen dat ze er in nederland minder winst op maken ?
Anonymous

Qua netto catalogusprijs is nl de goedkoopste in de EU,hebben ze een half jaar geleden nog gedonder over gehad en dus minste winst.
Daaf (Davy)

On 2001-10-11 23:32, Zeeuw
wrote:
ja je kunt em zo halen maar de BPM is 25%, beertje rekenen levert ong 25000 aan BPM op, aangezien de auto nieuw is komt dat bedrag er sowieso bij. Bij gebruikte auto's hoef je geen BTW te betalen, bij import, weet niet hoe het bij nieuwe zit. Maar goed dan ben je al met al 8 mille goedkoper uit en dan mag je je transport, keuring er nog afhalen. Maar goed nieuws de BPm wordt geloof ik afgeschaft binnenkort
Nop, BPM is momenteel 45,2%. Afschaffen zit er nog niet in voorlopig. Bovendien betaal je 19% BTW over de auto (=in Belgie 21%, dus iets goedkoper). Enige oplossing is een jaar in het buitenland gaan wonen (de auto in NL zonder BTW en BPM aanschaffen, zal dan +- 60000 piek kosten, V6 dan) en na een jaar weer terugkomen en je auto met de verhuisboedel zonder BPM te betalen mee terug nemen.
Snap je het nog een beetje :smile: >-).

Qua autos kopen zuigt NL gewoon !
Driekus

Wat je KUNT doen:

Je haalt de gehele auto uit elkaar, vervoert alle lossen onderdelen over de grens (zonder BPM te betalen dus) en zet thuis de auto weer netjes in elkaar! :grin:

Het is iets meer werk, maar je moet wat over hebben voor je hobby...
Alex A-man

On 2001-10-13 00:35, Dirk
wrote:
Wat je KUNT doen:

Je haalt de gehele auto uit elkaar, vervoert alle lossen onderdelen over de grens (zonder BPM te betalen dus) en zet thuis de auto weer netjes in elkaar! :grin:

Het is iets meer werk, maar je moet wat over hebben voor je hobby...
Volgens mij schiet je daar dus niets mee op. Een nieuwe auto, staat dan bijvoorbeeld in belgië geregistreerd. Je haalt hem over de grens, dan moet je hem dus nog steeds gaan keuren bij de RDW en dus ook bij de Douane BPM betalen. Je betaald de BPM NIET op de grens, dus dat in stukjes hiernaartoe halen scheelt volgens mij niets. (kan het ook mis hebben)

Je kan wel een V6 importeren en dan een jaar laten staan, als je daar het geduld voor hebt. Dan ga je hem als hij een jaar oud is laten keuren bij de RDW. Doordat hij een jaar oud is betaal je nu flink minder BPM kan met een V6 wel Fl. 8.000,- tot Fl 12.000,- schelen.
bruno @af
Contacteer:

of je komt gewoon gezellig bij ons ins ons vlaamse belgenlandje wonen :lol::lol::lol::lol:

:wink:

Bruno (met NOG niet genoeg geld om zelfs in België een v6 te kopen >-)
dennis16v

kijk..... wat wel kan maarja wanneer kom je het tegen is een compleet aan puinpoier gegeden auto in NL kopen en deze dan ombouwen met een belgische auto, of onderdelen.

het zogeheette omkutten
dennis16v

trouwens.....
een kennis wil een fiat cabrio kopen uit 1998 was hier 38.000 gulden en in duitsland rond de 25.000DM al met al scheelde het rond de 6.000 gulden dat de duitse goedkoper was.
Plaats reactie