Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Wouter.

Ik was gister bij de Renault-dealer om even een setje bougie kabels tehalen en een rotor/verdelerkap. Ik eerst een prijsje opgevraagd en die man in de computer kijken
-Rotor/verdelerkap ƒ248
-Bougiekabel set ƒ302
Werk zelf bij de BMW-Dealer en daar zij de prijzen voor onderdelen duur maar zo, dat niet. Om de hoek zit ook een brezan dus ik even langs gereden en daar de prijs opgevraagd
-Rotor/verdelerkap ƒ37,40
-Bougiekabel set ƒ168
Dus heb ik maar bij de brezan alles gekocht omdat ik het verschil wel erg groot vond en volgens mij zal de kwaliteit wel iets minder zijn maar ze zullen toch geen rommel verkopen. Waarom is de Renault zo duur? En hoe ziet het met de kwaliteit verschillen?
Job-turbo
Contacteer:

Wilde deze week een nieuwe motorkap bestellen voor mijn 5 GT. Dacht ben met 200 gulden wel klaar. dus niet 380 piek moest ik inleveren. Dan maar even verder zoeken op de sloop.
Anonymous

Heb jaren bij een dealer gewerkt(renault)
en als er 16v of turbo of 2.0 ofzo opstaat
worden de prijzen verdubbeld....
Da's al jaren zo
Rudo

Ik denk dat ze inderdaad met het verdeelkapje een foutje hebben gemaakt, want voor mijn GTT was het kapje inclusief rotortje ongeveer 5 tientjes, ik kan me niet voorstellen dat het voor een Clio 5 keer zo duur is.
Anonymous

Wel lekker als je daar werkt: 40% korting!!!
:grin::grin:
Anonymous

wees blij dat je geen alpine rijdt....
Job-turbo
Contacteer:

Vroeg gewoon om een kappie van een gewone 5 :sad: belachelijk duur vond ik het maarja wat doe je er aan.
illuminator

Wat ik altijd doe is even kijken op de site van http://www.onac.nl daar staan een heleboel prijzen excl btw. Verdelerkap + rotor 37,70
bougiekabelset van fabrikant eps 116 gulden.
van fabrikant beru 262 gulden. Ik heb laatst nieuwe wiellagers gehaald. Waren bij brezan dezelfde prijs als bij de Renault dealer. Op een gulden of 2 na dan. Dus de ene keer is het bij de Dealer dezelfde prijs en soms een stuk duurder.
Wouter.

Nou krijg ik dan 25% korting maar dan is het bedrag als nog zohoog vind ik. Sommige dingen vind ik juist wel weer goedkoop bij de dealer en dan koop ik dus wel het orgineel maar dit verschil vind ik wel groot. Motorkap kost ook rond de 650,-
Menno

On 2001-10-11 22:39, Job-turbo
wrote:
Wilde deze week een nieuwe motorkap bestellen voor mijn 5 GT. Dacht ben met 200 gulden wel klaar. dus niet 380 piek moest ik inleveren. Dan maar even verder zoeken op de sloop.
moet zeggen dat ik die kap dan nog wel mee vind vallen. Voor 't zelfde bedrag kan ik net een stukje hoedenplankbekleding krijgen van ome Renault.
rev it like a rental
Job-turbo
Contacteer:

Een jongen die ik ken moest een moterkap hebben voor zijn fiesta en was maar 180 piek kwijt.
Wouter.

Klopt dat de auto bekleding zo duur is, vooral dus die speciale bekleding. Ik wou ook een stuk hebben om me speakers mooi mee weg tewerken dus naar renault toe en een stuk bekleding gevraagd. Die man vroeg zelf al of ik het wel wou hebben want een stukje bekleding van de rugleuning kwam al rond de 600,- dus heb ik maar niet besteld beetje te voor een beetje stof. Kijk wel rond voor een stukje bekleding.
Rudo

Hé 16v_driver, in Purmerend zit Meijers Autobekleding.
Ben er zelf nog nooit geweest, maar misschien hebben ze daar wat voor je voor een wat schappelijkere prijs.
ed_pret

hehe

ik had een tijd geleden op markplaats een motorkap voor een r5gtt gevonden voor 30 piek!

paar kleine plekjes en lichte krasjes (hij wordt toch gespoten dus lekker boeiend)

en die gozer kwam hem nog brengen vanuit amersfoort naar den haag!

de wonderen zijn de wereld nog niet uit :smile:

Heb trouwens net een zo goed als nieuwe yellow top optima accu gehaald voor 175 ipv 500 in de winkel!!!

Lang leve marktplaats!!
Wouter.

zulke bedrijfjes moet ik ook even afgaan en dan kijk of ze nog de zelfde bekleding hebben liggen. Mischien nog achterbanken van de ombouw naar grijskenteken, werd vroeger nog wel eens gedaan met de clio ook 16v
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Driehonderdtachtiggulden voor een motorkap?
Dacht dat dat veel goedkoper was, zal morgen es kijken.
Michel S.
Contacteer:

Ome renoo weet wel wat die vraagt. Er zit af en toe zoveel verschil in dat je zoiets hebt van, waar zijn we mee bezig. Ruitenwissers kosten je dus gewoon een 80 piek. Uitlaat kost enorm veel geld(ja daar heb je een mooie sport uitlaat voor). Ik vindt het eigenlijk wel jammer, want het zijn al zo een zeldzame karren waar wij meestal in rijden, dat ze daar ook nog zo veel vragen voor de onderdelen. En bij sommige dingen is die wel weer goedkoop.

voorbeeld:
klepdekselpakking R21 Turbo
Van wijnsbergen: 40 piek
Renault: 12 piek
Cartepan pakking R21 turbo
Van wijnsbergen: 8 piek
Renault: meer als 45 piek

Dus het loont zich wel om effe rond te bellen. Maar bij de meeste dingen ben je bij de onderdelen boer stukken, maar dan ook stukken goedkoper uit

groetjes
Menno

turbo'tje is bij de dealer verrassend genoeg wel weer even duur als bij de onderdelen schuiver
rev it like a rental
Wouter.

Moet je eens vragen wat een versnellingsbak kost bij renault, Ik had de mijne in elkaar gedraaid en dus even langs renault gegaan dus die man zoeken kwam op 5500gld. veel geld dus maar even rond vragen en uiteindelijk bij vege-motoren een revisie bak gekocht voor 1600,-
Gilles
Contacteer:

tja 380 voor motor kap is duur, maar daar heb je handen dan wel mee vol.

neem mijn probleem van de dag:
ik ben bij de renault dealer geweest voor een olie slangetje (toevoer turbo) kost maar fl 260 exl btw........ AAAAHHHHH
wat doen ze, bestellen ze nog de verkeerde ook!!!!:sad:
Deze kan weer niet reteur (had er al voor betaald) en nu kan ik nog eens 260 piek gaan betalen) heb nu dus thuis een vaste slag liggen waar ik niks aan heb, ik moet dat dat flexibele slangetje hebben met dat stalen verloopje boven de turbo met een 90 graden knik er in.

komt er op neer dak nu dus slopen aan het afbellen ben voor een 2e hands, deze jongen gaat niet meer naar deze renault dealer voor onderdelen. :evil:
(tip... heeft iemand nog onderdelen liggen ik heb er dit slangetje met spoed nodig! liefst voor maandag 15-okt) VAmP|E moet maandag voor 6 weken naar buitenland en z'n zusje rijdt er tot die tijd mee...... (en haar kunnen ze alles laten aansmeren bij een kwikfit bedrijfie, dus wil haar daar niet naartoe sturen......) bvd :smile:
Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
Rudo

Helaas kan ik je niet helpen, maar wat ik wel even kwijt wil: het kan toch niet zo zijn dat als ZIJ het verkeerde artikel bestellen dat JIJ daar dan voor moet boeten/ betalen???!!!! :sad:

(Les 1: niet betalen vóór het artikel geleverd is :wink: )
Gilles
Contacteer:

tja. ..
liep wel vreemd,
kon kiezen uit 2 leidingen, (verschillende prijzen) (achteraf bleek om 2 verschillende wartels te gaan. Je krijgt bij renault netjes tekening te zien met deze slang, ik aangewezen welke het was. (rubberen slang). ik kom een week later weer terug. slang binnen, is het een stalen slang. ik zeg dat dat niet de goede is en dat ik de rubberen slang wil hebben die ik heb aangewezen. moeilijk, moeilijk, ze zouden hem proberen terug te sturen, en andere slang bestellen. nu belden ze op dat ie niet retour kon. Komt er dus op neer dat zij er ook niks aan hadden dus ik had volgnes hun het verkeerde onderdeel besteld...grrrrrrrr
wie zit er fout??? ik weet het niet meer..... ben alleen 200 gulden armer voor verkeerde slang waarvan ik niet weet dat ie is, en zou nog eens 260 gulden moeten betalen voor het andere slangetje dat ik moet hebben (de juiste)
help:sad:
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Vampie, ga naar die $#(*#* dealer en zeg dat dit geen manier van doen is. Als ze niet meewerken, bel Renault Nederland. Leg de situatie uit. Zeg dat je snapt dat het gebruikelijk is dat je moet betalen voor niet courante artikelen (doet mijn dealer ook), maar dat je niet gaat betalen voor de fouten van een nitwit op het magazijn van die dealer. Moet gek lopen als het niet in jou voordeel beslecht wordt.
En inderdaad, je moet bij de dealer wel de jusite personen treffen.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Gilles
Contacteer:

mmmm
maandag zou die kerel terug komen waarmee ik heb gepraat, en die de spullen heeft besteld. maar moet maandag vliegen dus wordt allemaal kortdag...... grrrrrrr
mischien die ouwe van mij ff porren, als ik er niet aan toe kom. we zien wel...
was wel beetje pissed off
Atos van moeders kan ook opeens veel op gtt gaan lijken :grin:
Anonymous

Die bougiekabelset is inderdaad zo knijterduur. Heb al twee maal zo'n setje moeten kopen en was elke keer rond die koers.
Anonymous

He Vampie, zeker bij Janssens?? Heb daar ook bijzonder veel gedonder gehad met onderdelen die " speciaal" besteld zijn. Doen ze alsof deze niet teruggenomen kunnen worden. Laten ze dan wel aub professioneel personeel wegzetten, uiteindelijk zijn zij van Renault en behoren beter te weten wat je precies nodig hebt dan jijzelf. Toch? Ze zeggen het er ook niet bij wanneer ze iets bestellen voor je dat je het niet tterug kunt brengen. Het zijn echt ware afzetters daar, voor een '91 er 16v vragen ze rustig 15000,- Idioten.
Anonymous

Voor dat geld mogen ze er wel gelijk een motorblok bij geven om het op te zetten...

Gr, Peter
Heino

Zeg JOB,bij improve kost een motorkap dacht ik 175 piek toch?Is natuurlijk wel immitatie,maar ja.
Bovendien staan er genoeg vijfjes op de sloop,tenminste hier in Grun'n wel,dan maar een beetje schuren en plamuren.
Gilles
Contacteer:

hihi,
tja hoe raad je het! 1 1 keer goed! ga door voor de bank.......lol
och morge noch ff keertje langs, mischien dan gelijk nieuw blok krijgen :grin:
om het goed te maken.......lol
luitjes ben er vandoor 6 weken weg, dus zal wel weer hoop in te halen hebben met lezen.... :grin:
jong en lui!! vampie groet U!!
bye
Anonymous

bij de auto zaak 90 piek moterkap voor 5 gt
Rudo

On 2001-10-13 14:25, VAmP|E
wrote:
tja. ..
liep wel vreemd,
kon kiezen uit 2 leidingen, (verschillende prijzen) (achteraf bleek om 2 verschillende wartels te gaan. Je krijgt bij renault netjes tekening te zien met deze slang, ik aangewezen welke het was. (rubberen slang). ik kom een week later weer terug. slang binnen, is het een stalen slang. ik zeg dat dat niet de goede is en dat ik de rubberen slang wil hebben die ik heb aangewezen. moeilijk, moeilijk, ze zouden hem proberen terug te sturen, en andere slang bestellen. nu belden ze op dat ie niet retour kon. Komt er dus op neer dat zij er ook niks aan hadden dus ik had volgnes hun het verkeerde onderdeel besteld...grrrrrrrr
wie zit er fout??? ik weet het niet meer..... ben alleen 200 gulden armer voor verkeerde slang waarvan ik niet weet dat ie is, en zou nog eens 260 gulden moeten betalen voor het andere slangetje dat ik moet hebben (de juiste)
help:sad:

Hhmmm, ik heb gelukkig een hele andere ervaring met Renault (Benelux in Amstelveen).

Een maat van mij had de zijkant in mekaar gereden van zijn blauw GTT phase 2 (zeg maar de "licht"-blauwe kleur). Hij naar de dealer om een nieuwe set zijstickers te halen. Hij nog laten zien welke het moest zijn (de andere zijde zat er natuurlijk nog gewoon op) en vervolgens de stickers besteld. Het weekend erop zou ik Žm er voor hem opplakken, maar toen hij er eenmaal op zat, bleek het niet de goede te zijn!!!! :sad:

Hij natuurlijk met de andere sticker weer terug, en zŽn auto meegenomen om te laten zien dat ze toch echt de verkeerde hadden geleverd! Ze deden er niet moeilijk over! Hij kon de andere inleveren en kreeg het complete aankoopbedrag terug! :smile: Ze zeiden dat ze dan de juiste niet meer konden leveren, dus nu rijdt hij noodgedwongen maar zonder stickers.

(voor hetzelfde geld zeggen ze: maar meneertje, dat had u toch al kunnen zien voordat u de sticker opplakt! Maar dat deden ze gelukkig niet!! :smile: )
Michel S.
Contacteer:

Maar zo'n olie toevoer slang kost dus gewoon 200 piek bij Renoo? Had ik toch een slangetje besteld in engeland. daar krijg je betere slange voor minder geld. Zijn er ook nog mooier uit ook. Kost geloof ik iets van 25 tot 40 pond. ligt eraan waar je gaat.

groetjes
Bas Blue Sport

Nog een probleempje met een Renault-dealer!!!

Half Mei een Clio RSI (`93, 136.000km.)gekocht bij Velserbeek in IJmuiden. Voor aflevering; nieuwe koppelingsplaten. Zou een APK op, niet gebeurt. Ik rij 3 dagen; motorsteun los, hadden ze de moer er wel opgedraaid, nooit vast gezet (kan gebeuren).
Anderhalve week en nog geen 1200km gereden verder; lager in de versnellingsbak aan gort.
Alles prima, maar je maakt mij niet wijs, dat dat niet opgemerkt is tijdens het vervangen van de koppelingsplaten. Zoveel gruis heb ik van m`n lang zal ze leven nog nooit uit een versnellingsbak zien komen. Als een lager goed onder de olie zit, kan deze NOOIT binnen zo`n korte periode zo kapot gaan. Maar maak hum dat maar eens wijs. Kortom; ze weigeren er iets aan te doen. Doe ik niet moeilijk; advocaatje erbij.
Nogsteeds weinig reactie.
En zo gaat dat dus al vanaf Mei, en ik nogsteeds geen auto!

Gr. an unhappy Clio-driver.
Anonymous

Je kunt ook naar de Bovag stappen.
Suc6...:wink:
Bas Blue Sport

Ik weer!!!

De BOVAG heb ik ook al gemailt. Die zeggen dat ik het moet gooien op non-conformiteit. D.w.z.; als je iets gekocht hebt voor de prijs waarvan je mag verwachten dat het goed is, en het blijkt achteraf dus niet goed te zijn, dan is de verkoper verantwoordelijk voor het vergoeden, cq., repareren van het probleem. M`n advocaat probeert dit d.m.v. briefjes over en weer voorelkaar te krijgen, maar er zit nog niet veel schot in de zaak. We zijn dus nu ook bezig een procedure te starten tegen de dealer, want ik weet vrijwel zeker dat ik in m`n gelijk wordt gesteld.

Gr. an unhappy Clio-driver.
Plaats reactie