Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Kan iemand mij vertellen wanneer de fan die aan de rechterkant van de auto zit aan gaat? dat is de fan naar de cabr. Alvast bedankt.
Stefijn

Als de motor warm is en je zet m uit. Dan gaat ie na een paar minuten een minuutje of 5-10 koelen. Dat is om de carburateur af te koelen, anders wordt het moeilijk starten bij warme motor :smile:

"Antiperculator" is het trefwoord
HotShot

ik heb het complete anti-percolatie systeem verwijderd van de auto en heb absoluut geen problemen met het starten van de auto.

Volgens mij is het dus ook overbodige luxe (en gewicht).

De fan wordt overigens gestuurd door de thermoschakelaar die aan de rechterzijde in de carburateurvoet is geplaatst.
Rudo

Ter aanvulling:

Ook onder hele warme omstandigheden kan hij aanslaan tijdens het rijden (bijv. tijdens een file met temperaturen van 30+).
Ook is het zo dat na het afzetten van de motor hij soms wel drie keer een aantal minuten draait om de carb te koelen.
Menno

On 2001-10-11 13:31, HotShot
wrote:

De fan wordt overigens gestuurd door de thermoschakelaar die aan de rechterzijde in de carburateurvoet is geplaatst.
heeft die switch ook nog zo'n smerig uitsteeksel 't spruitstuk in? niet zo stromingsgunstig vermoedelijk, dus wegwezen d'r mee.
rev it like a rental
Anonymous

Gebruikt niet te krijgen en nieuwe onzettend duur. Toch?
mathijs

martijn ik weet er nog een bij een vriend thuis te liggen.
ik kan voor je vragen wat hij ervoor wil hebben!
Sander
Contacteer:

Hij springt aan bij +/- 90 graden. En hij steekt niet in je inlaatspruitstuk, dus geeft geen luchtveerstand. :grin: DE eene zegt weghalen de ander niet!! Ik heb heb nog, en hij blijft ook. (verloopig)

:lol:
Plaats reactie