Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Driekus

Is het misschien een idee om een collectieve autoverzekering af te sluiten om op die manier een korting te vergaren?
Ik heb nog geen plannen/ideeen, maar ik hoorde dat dit bij andere clubs wel vaker gebeurt!

Is hier interesse voor?
Ideeen?
Job-turbo
Contacteer:

Heb al effe geinformeerd maar er zitten ook nogal wat nadelen aan. Je bouwt vaak geen no-claim op en dat soort leuke dingetjes. Maar de maatschappij LONDON in Amsterdam doet volgens mij wel verzekeringen voor clubs. Misschien moet daar es iemand informeren.
Michel S.
Contacteer:

Ik zou het wel een goed idee vinden. Zou voor iedereen denk ik wel wat korting kunnen opleveren, wat we uiteraard goed kunnen gebruiken voor tuningsparts te kopen :smile:

ik heb in ider geval intresse.
mathijs

als je lid bent van crs kun je je verzekeren
bij moorsch en schijfelen.
die hebben een collectieve autoverzekering, je zou daar kunnen informeren wat de verzekering daar kost.
Zj*rZ

Ja, strak plan! Ik ben net bezig met nieuwe verzekeringen gedoe! Dus ik heb wel interesse....

Groeten!
Menno

R4 club doet 't ook, 150 ballen en je mag weer een jaar knallen met je koekblik.

Voor de sporty renaultjes lijkt me wel wat meer tricky, ik wil natuurlijk wel gebruik blijven van m'n no-claim, bekende gezichten korting, wagenpark voordeel, verlaten regio aftrek etc etc.

Maar misschien kunnen we d'r wat mee.....
rev it like a rental
Driekus

Gelukkig heb ik minder verstand van verzekeringen :lol:
Er moet natuurlijk wel genoeg animo zijn anders hebben verzekeringsmaatschappijen denk ik ook weinig trek in het geven van kortingen!

Oh ja, Vivelesport, ik ben niet zo heel veel op het net, wat is crs voor een club?

En Menno, da's misschien wel een idee. Ik weet alleen (ook al niet) wat de r4 club voor een site heeft!

Eventjes nog wat reacties afwachten!
Abel
Über-Spammer

CRS=Club Renault Sportives

fyi

:lol:
Anonymous

On 2001-10-11 02:07, Dirk
wrote:
Oh ja, Vivelesport, ik ben niet zo heel veel op het net, wat is crs voor een club?
Zo is het ! Wat is CRS nou helemaal ? :lol:

Verzekering heeft geen zin. Verplaats je eens in de huid van verzekeringsmaatschappij:
Stel de renault 4 club komt langs. He wij hebbne een club van mensen die rijden allemaal in auto's die je amper met goed fatsoen op een draaimolen kan zetten. Wij gebruiken ze zeer weinig en zoeken met z'n alle een goedkope verzekering. Prima aanbod toch ?

Dan komt RTC.. Wij rijden snellere auto's dan jan modaal, zijn jonger en rijden gevaarlijker. Dit levert voor een verzekeringsmaatscappij niets op, wij zijn de hoge risico groep. Die wil je alleen apart verzekeren tegen een extra hoog tarief.

Dat gaat dus niet echt werken.
Stefijn

On 2001-10-11 10:22, ploegah
wrote:
Zo is het ! Wat is CRS nou helemaal ? :lol:

Verzekering heeft geen zin. Verplaats je eens in de huid van verzekeringsmaatschappij:
Stel de renault 4 club komt langs. He wij hebbne een club van mensen die rijden allemaal in auto's die je amper met goed fatsoen op een draaimolen kan zetten. Wij gebruiken ze zeer weinig en zoeken met z'n alle een goedkope verzekering. Prima aanbod toch ?

Dan komt RTC.. Wij rijden snellere auto's dan jan modaal, zijn jonger en rijden gevaarlijker. Dit levert voor een verzekeringsmaatscappij niets op, wij zijn de hoge risico groep. Die wil je alleen apart verzekeren tegen een extra hoog tarief.

Dat gaat dus niet echt werken.
Die wórden toch ook allemaal tegen extra hoog tarief verzekerd? Het gaat er alleen maar om of je een groepskorting kunt afdingen door met veel mensen naar zo'n maatschappij te stappen, niet om in een superlaag speciaal tarief te vallen.

De R4's kunnen allemaal tegen 150 piek verzekeren met hun draaiorgels wat natuurlijk extreem is, maar misschien zou je een korting op je extra hoge premie van bijv. 10% kunnen krijgen omdat je nou eenmaal met 100 man tegelijk naar die maatschappij komt? Als ze de mogelijkheden hebben dan doen ze dat echt wel.

Via mijn werk kan ik ook 30% groepskorting krijgen, denk je dat ze dan rekening houden met of ik een snelle auto heb? Nee, ik krijg gewoon 30% korting op de premie die voor mijn snelle auto berekend wordt.
<font size=1>[ This message was edited by: Stefijn on 2001-10-11 11:16 ]</font>
Anonymous

Nee, maar bij jou werk zijn niet alleen maar jonge mensen met een snelle auto.
Anonymous

en trouwens, 10% schiet niet op want dan komt het gewoon ergens anders vandaan.

Dat je geen no-claim op kan bouwen ofzo. Als je een mooie deal kan maken is dat mooi maar ik geef je weinig kans.
Stefijn

On 2001-10-11 11:21, ploegah
wrote:
Nee, maar bij jou werk zijn niet alleen maar jonge mensen met een snelle auto.
Die jonge mensen met GT zouden dan toch gewoon meer betalen dan de wat oudere met GT, alleen iedereen krijgt dan op de op HEM toegepaste premie/schaal of whatever een groepskorting...Er zijn genoeg maatschappijen die ineens 100 man willen binnenhalen met een beetje korting denk ik dan.
Jesper16v
Contacteer:

Ik werk bij een verzekeringskantoor en ik kan wel ff navragen of er voordelen aan zitten om het bij ons onder te brengen!!!
Anonymous

On 2001-10-11 11:53, Stefijn
wrote:
Die jonge mensen met GT zouden dan toch gewoon meer betalen dan de wat oudere met GT, alleen iedereen krijgt dan op de op HEM toegepaste premie/schaal of whatever een groepskorting...Er zijn genoeg maatschappijen die ineens 100 man willen binnenhalen met een beetje korting denk ik dan.
Het gaat niet om jou maar om de groep. Als je een groep aanneemt van 100 man waarvan misschien 10 hoge risico zijn maakt dat niet uit omdat er ook 20 lage risico in zitten. Als je 100 man alleen maar hoge risico binnenhaalt is dat een ander verhaal.
<font size=1>[ This message was edited by: ploegah on 2001-10-11 12:27 ]</font>
Stefijn

On 2001-10-11 12:27, ploegah
wrote:
Het gaat niet om jou maar om de groep. Als je een groep aanneemt van 100 man waarvan misschien 10 hoge risico zijn maakt dat niet uit omdat er ook 20 lage risico in zitten. Als je 100 man alleen maar hoge risico binnenhaalt is dat een ander verhaal.
<font size=1>[ This message was edited by: ploegah on 2001-10-11 12:27 ]</font>
Dat klopt, maar ze betalen toch gewoon allemaal de hoogrisicopremie?

Met 1 uitzondering op de rest van hoogrisico-nederland: omdat ze met 100 zijn (een groep dus) krijgen ze korting op die hoogrisico-premie.

Wat als al die 100 toevallig bij dezelfde maatschappij aankloppen, onafhankelijk van elkaar? Zegt die maatschappij dan: nu zijn er teveel met hoog risico, ga maar naar een ander? Nee, die maatschappij is blij dat ie weer 100 man binnenhaalt.

Nu is de zet aan ons: wilt u 100 verzekeringen afsluiten met een hoge premie?
Ja Graag!
Doe maar korting dan, anders proberen we het wel bij een ander!

Volgens mij lullen wij een beetje langs elkaar heen.

Laten we het antwoord van de verzekermaatschappij van Master maar effe afwachten :smile:

<font size=1>[ This message was edited by: Stefijn on 2001-10-11 13:27 ]</font>
Job-turbo
Contacteer:

Denk dat het heel moeilijk word. Maatschappijen zijn niet zou blij met snelle auto's en al helemaal niet met jongeren
Anonymous

On 2001-10-11 13:19, Stefijn
wrote:
Dat klopt, maar ze betalen toch gewoon allemaal de hoogrisicopremie?

Met 1 uitzondering op de rest van hoogrisico-nederland: omdat ze met 100 zijn (een groep dus) krijgen ze korting op die hoogrisico-premie.
Je betaalt geen hoge risico premie alleen een leeftijdstoeslag.

Het enige wat ze hebben is als je als een halve tamme chauffeur bekend staat (jij rijdt in je eerste jaar een auto of twee plat) en je wil een auto van 'de zwarte lijst' rijden , dan kan dat alleen bij verzekringsmaatschappij 'terminus' Dat is een soort collectief van alle verzekeraars waar iedereen een verzekering kan krijgen (kost geloof ik 3 tot 5 ruggen per jaar). Omdat dat nu eenmaal verplicht is.

Ze zeggen niet: hé, jij bent jong en je rijdt in een linke auto dus je moet vet lappen. Je krijgt dus het voordeel van de twijfel in een snelle auto. Maar of een verzekeringsmaatschappij 100 man in een linke auto het voordeel van de twijfel wil geven + een aanzienlijke korting moet ik nog zien.
<font size=1>[ This message was edited by: ploegah on 2001-10-11 18:42 ]</font>
Jesper16v
Contacteer:

Ik ben er mee bezig, zal moeilijk worden maar waarschijnlijk (ik ben ook maar een systeembeheerder) krijgt iedereen dan 2 of 3 treden erbij. (als het kan :smile: )
Jesper16v
Contacteer:

Ik heb het nagevraagd.
Kleine uitleg voor zover ik het snap.

Als er een verzekering opgezet kan worden word dat zeg maar één pakket waar alleen maar renaultjes in verzekerd kunnen worden. Iedereen krijgt dan een bepaalde korting bij de polis die ze al hebben erbij.

Maar er is hier gezegd dat zoiets heel moeilijk word omdat wij (denk ik) toch wel onder de 23 (de meerderheid denk ik) zijn. Dus zijn wij een risico groep(pakket). En omdat dan ook nog de meeste auto's snel zijn is het dus nog een groter risico.
Ik zet een nieuwe topic op met als onderwerp "schadevrije jaren en hoeveel schades" die moet iedereen als het kan even invullen + de leeftijd en het aantal jaar dat je je rijbewijs hebt. dan kan ik verder kijken voor de verdere mogenlijkheden.

Er is wel een groot nadeel aan.
Dat is: als er meerdere schades worden gemaakt gaan je treden kwijt + de groepskorting verdwijnt!!!

Als ik meer weet zal ik het melden.

Groeten,
Jesper

P.S. Het is dus niet zeker dat het kan maar als de informatie in de nieuwe topic gunstig is kan ik het proberen
<font size=1>[ This message was edited by: Master on 2001-10-12 15:53 ]</font>
Stefijn

Kijk, dat begint al ergens op te lijken :grin:

Als we eerst allemaal even onze gegevens opgeven, dan kunnen we kijken wat de maatschappij voor pakket kan aanbieden en welke voorwaarden daar bij horen.

Tevens kunnen we dan die constructie ook bij andere maatschappijen voorleggen (altijd goed voor de concurrentie) :smile:
Jesper16v
Contacteer:

Tevens kunnen we dan die constructie ook bij andere maatschappijen voorleggen (altijd goed voor de concurrentie) :smile:
[/quote]

Dat word allemaal al voor je gedaan, wij zijn namenlijk tussenpersoon
Stefijn

Beter :grin:
Driekus

Inderdaad, dat begint zeker ergens op te lijken! 150 auto's zijn er echter wel erg veel.Maar ja, we zullen zien, dit is in ieder geval wat ik bedoelde!
Riël
Über-Spammer

tyberium schreef:Kunnen wij ook een collectieve verzekering voor onze R5jes afsluiten via onze club?
Ik weet namelijk nog geen maatschappij te vinden die mijn R5GTT wil verzekeren op basis van taxatie. Ik heb er zeker wel in 3 jaar tijd voor 10000 euri aan verpijkerd. Nu krijg ik dagwaarde bij in de poeier rijden. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Even verplaatst van het andere topic.

Overigens zeker geen slecht idee, van het bestuur uit wordt hier ook regelmatig naar gekeken. Een juiste vinden is echter erg lastig, en natuurlijk staat de club open voor elk voorstel! Graag zelfs!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

tino heeft laatst nog een bedrijf wat een andere club verzekerd, gemaild, maar die deden het niet meer.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Club Renault Sportieve heeft dit wel voor elkaar gekregen.

maar idd wat je al zegt, heleboel bedrijven zien het al niet meer zitten. :(
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Een vriend van me zit bij de Corrado-club en die hebben zo'n collectieve autoverzekering. Ik zal vanavond eens vragen welke dat precies is en evt. contact met hen opnemen. Of moet ik dat overlaten aan een lid van het bestuur?
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

vragen kan toch nooit kwaad ;)
Riël
Über-Spammer

Merijn schreef:Een vriend van me zit bij de Corrado-club en die hebben zo'n collectieve autoverzekering. Ik zal vanavond eens vragen welke dat precies is en evt. contact met hen opnemen. Of moet ik dat overlaten aan een lid van het bestuur?
Nee, zelf doen is prima natuurlijk.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Probeer het bij m'n werkgever: http://www.interpolis.nl :wink:
Marcel B.

Waarom probeer je het zelf niet?

glashelder :)
Don't walk the grass... smoke it
speedline

Zonder het topic gelezen te hebben. Voordat iemand hier een verzekeringsagent zijn kostbare tijd gaat verspillen zou ik eerst maar eens in kaart brengen om hoeveel mensen, auto's en om wat voor verzekeringsvorm het gaat.

Dan kan je met een serieuze gerichte vraagstelling meerdere verzekeraars benaderen. Als je met van die losse flodders komt zet je en jezelf en de club voor lul.

Goed idee maar dan wel goed uitgevoerd graag!

En ik heb de moeite niet genomen om bovenstaande posts te lezen.
speedline

Een goed begin is gedetailleerd in kaart brengen hoeveel mensen geinteresseerd zijn in een collectieve verzekering.

En dan onderverdelen op basis van auto, dagwaarde of taxatiewaarde, polisvorm, verzin maar...

Dus eerst een polletje of een apart topic?

1 argument is zeker dat het goedkoper moet zijn en flink en tegen betere voorwaarden.
Riël
Über-Spammer

Mee eens.

Zijn er niet een paar personen die zich samenpakken, en iets concreets willen neerzetten, en uitwerken?
Plaats reactie