Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
jetab
Contacteer:

<font color=blue>Heeft er iemand ervaring met het stralen van een motor blok? Ik ben namelijk bezig met het reviseren van mijn blokkie en aangezien de binnenkant dadelijk als nieuw is, wil ik de buitenkant ook als nieuw hebben, dus al die roest er af...

Nu lijkt stralen mij een mooie oplossing alleen heb ik begrepen dat zandstralen niet echt perfect is, je blijft namelijk dat zand tegenkomen in het blok en da's niet echt wat ik gebruiken kan... nu heb je ook glasparelstralen, dit schijnt iets beter te zijn voor een motorblokkie... maar ik weet het niet. Iemand ideeen? En wat zou zoiets kosten? 75,- of 100,- of zo (inclusief spuiten)
Riël
Über-Spammer

waarom niet ff lekker een dagje schuren en dan spuiten?

trouwens, wat kost zo'n revisie je, ik denk dat ik mijn (nog aan te schaffen) gtturbo ook laat reviseren, omdat ik bang ben dat 't blokje er te snel mee ophoudt...

groetjes!
Sander
Contacteer:

Stralen is niet zo duur. Val rond de honderd gulden liggen denk ik. Maar dat had je beter kunnen doen in het begin, toen je er nog niets aan had gedaan.

:lol:
Anonymous

blok in de ontvetter hogedrukspuit erover heen opscheuren en overspuiten
jetab
Contacteer:

<font color=blue>Ik heb het nieuwe grei nog niet in mijn motorblok zitten, vandaag ben ik zover gekomen dat mijn hele blok leeg is. Dus zuigerbussen/krukas/nokkenas etc is eruit. Ik vandaag ook begonnen met de kop te reviseren. Ik wil morgen mijn blok schoonmaken of iets dergelijks, stralen is denk ik niet echt super ivm, dat al dat straalsel in je olieleidingen en zo gaat zitten...

Wat een blok kost om te reviseren weet ik niet, ik doe het in iedergeval zelf. 1 geluk heb ik, de zuigers en bussen die ik gebruik zijn zo goed als nieuw (ca. 5000 km mee gereden), ze zien er perfect uit! Verder alleen andere pakkingen en lagers en zo...
Plaats reactie