Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

ik heb een RENAULT 19 CABRIO 1.8I 16V bouwjaar 1993. Het is een prachtig ding maar ik heb hier en daar wat problemen, die ik overigens wel es heb gezien in de topics, maar vraag nu in 1 keer over alles...

1) het accu lampje brandt af en toe en dan knippert het, nu heb ik onlangs een nieuwe accu erop gezet en toch blijft het probleem zich voor doen....

2) ik heb wat gelezen over de happer die wateroverlast kan veroorzaken. ik heb het ook een keer meegemaakt dat de motor begon te stotteren en toen spontaan uitviel en hoe kan ik dat voorkomen??

3) ik hoor een soort gebonk als ik met de auto, trouwens met lage snelheid, een bocht maak...waar ligt dat aan??

4) mijn motor maakt rond de snelheid van 120 km per uur, een heel hard geluid, kan dat liggen aan de fusee kogel, want die heeft wel wat speling en/of slijtage??? ik heb zelf wel onlangs nieuwe banden eronder gezet.. hoe duur is dat fuseekogel gedoe??

wat een vragen allemaal he..maar toch ben ik gek op de auto..heerlijk beestachtig geval!!!
Anonymous

1 is dynamo
3 kan aandrijfas zijn of draagarm
4 ik heb zelf een voortrein van de williams en draagarm is zelfde als 19, draagarm en fusee kost samen 210,- geloof ik
Anonymous

de dynamo doet het perfect, die is ook al gecheckt.

hoe zit het met die draagarmen enzo, hoe duur kost zoiets??
Anonymous

draagarm en fusee 210,- maar denk trouwens niet dat het draagarm is. BOnken in de bocht, kan aandrijfas zijn, of fusee.
Bart V

Auto even op de brug rijden en je ashoezen kontroleren, als deze kapot is/zijn is waarschijnlijk je homokineet kapot. en je kan dan gelijk even je fusee kogels en draagarmen controleren op speling.
mark -19- 16v

2= luchthapper dicht maken bijv plaatje

je boegie's kamers blijven controleren doe dit zelf 1x per maand er wil namelijk water in gaan staan en op den duur kan je last krijgen van een slechte tot geen ontsteking.

over die accu lamp massa probleempje? hoeveel volt laat je dynamo?(onder 13,6V vervangen of reveiceren) misschien was er bij het testen niks aan de hand kan ook je gelijkrichter zijn hoor die ff een goed moment had maar door het trillen van de auto weer slecht contact maakt.

bij mij knippert dat gvd lampje ook
gelukkig ondergaat van het weekend de dynamo een revice beurt en dan hopen dat ik er van af ben.

fusee kogels slijten bij de 19 snel heb ik me laten vertellen heb ze ook al laten vervangen was 200 piek kwijt de 2 (geen draagarmen)

suc 6
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Anonymous

hey mensen bedankt voor jullie advies...
ik ga het een en ander doen.....
jullie horen nog wel van me....
Plaats reactie