Hey jongens.
Vandaag naar Luc geweest om daar het sproeiertje uit te boren naar 135. Dus we gingen aan het werk. We wilden eigenlijk eerst een ander sproeiertje uitboren om te kijken of het wel lukt. Dus we pakken de oude carburateur van de witte GTT van Luc om dat sproeiertje te pakken. Die lag ongeveer helemaal uit elkaar op het sproeiertje na. Dus we draaien dat sproeiertje eruit en willen gaan boren. Ik pak dat boortje en wil effe kijken. Tot mijn verbazing past het boortje zonder problemen. Ik zeg tegen Luc. volgens mij klopt dit niet echt. Dus we gaan de garage in en pakken nog 2 carburateurs. Daar de sproeiertjes uit en kijken. Hier paste het boortje niet. Oftwel die van luc was al gemod. Sproeiertje erin gezet en doet het prima. rookt niet en volgens mij trekt die op hogere toeren iets beter. Maar toch trekt die nog niet zoals die blauwe. Morgen hopelijk de 2de intercooler monteren en kijken of het dan iets beter wordt. Zou eignelijk niet weten wat ik nog zou moeten veranderen. Misschien toch maar eens de onsteking controleren en het complete turbo systeem. Zou natuurlijk ook die andere carburateur eens erin zetten wat gebruikt is geworden in de rally. Zonder chokeklep enzo. Kijken of dat iets uitmaakt. Maar ja. dat is iets voor morgen.
groetjes
-
He Mclain, hoe is het eigenlijk met die mal van je bumper afgelopen?? Is dat nog gelukt??
Ik heb de bumper afgegeven bij die persoon welke hier een mal van zou maken. Maar die zit momenteel in een verbouwing, dus kan nog effe duren, maar niet al te lang meer. ik hou jullie op de hoogte.
groetjes
groetjes
Vandaag weer een productieve dag gehad. Dit is wat er al was gemodificeerd aan mijn 5je.
RVS uitlaat zonder midden demper en een diameter van 50mm
Kuipstoelen erin met 5 punt en 4 punts gordel
bleedklep gemonteerd
Fan via schakelaar
Radiateur 10cm naar onder
Carburateur hoofdspoeier naar 135
Turbo-cup systeem
4 graden vooronsteking.
nieuwe koppeling
14"velgen voor en 15"achter
voren monroe sensatracs eronder en 35mm omlaag
vloerbedekking eruit(was nat en vies geworden)
Dit heb ik vandaag nog gedaan:
Rechter steekas vervangen
Remleidingen voren vervangen door betere(van improve tuning)
Nieuwe (Mintex dacht ik) remblokken voren
uitlaat rechter gehangen en beter afgedicht
koelvloeistof tankje achter het schutbord gezet
open air luchtfilternaar koelere plaats gelegd.
lastafhankelijke remverdeler achter los proberen te maken(onsuccesvol
)
koelsysteem afgeperst en lek opgelost(zover ik weet)
Er zit ook nog een verhaaltje bij. Die gast waar ik die blokken van had vertelde me dat ik die blokken op een speciale manier moest inrijden. Ik moest de auto flink op snelheid brengen en dan naar stilstaand remmen, weer snelheid maken en weer remmen als een idioot, zolang totdat ze gingen faden. Dan rustig laten afkoelen en voila. Ingeremd. Zo gezegd zo gedaan. Eerst rustig een paar keer geremd, en het remde van geen kant. Stond wat op de pedaal te trappen en remmen deed die wel, maar lang niet zo goed als die oude blokken. Na een km of 10 gewoon verkeer remden ze al wat beter. Waren dus een beetje in de vorm van de achijf gaan zitten. Maar een toename van het remvermogen merkte ik niet echt. Dus ik naar huis gekomen en dat maar eens gedaan. 140 op de klok en remmen maar. weer naar 140 en remmen maar. beter stuk weg, naar 160 en remmen maar. nog 3 keer naar 160 gegaan en vol vermogen geremd. Ik hoefde maar effe aan het pedaal te komen en ze begonnen an te remmen als een idioot. Ze gingen niet faden, maar ik had zoiets van, ik vindt het wel goed geweest. Onderweg ergens gestopt om te kijken naar mijn schijven. Sodeju. Ik zag een donker rode gloed wat dus mijn schijven waren. heb ze maar niet vastgepakt om te kijken of ze warm waren. Ze rookte een klein beetje, maar dat geloof ik graag. Rustig af laten koelen(normaal rijden) en thuis neergezet. Het remvermogen wat ik nu voren heb is ongelooflijk, maar achter doet die volgens mij niet bepaald mee. Morgen maar eens die lastafhankelijke begrenser vervangen en opnieuw afstellen zodat die achter goed meedoet. Mijn vraag is nou, wat kan ik doen om mijn schijven en klauwen voren goed te koelen om zo de rode gloed niet meer de laten verschijnen? Iemand een idee?
En effe over het vermogen. ik heb het gevoel dat die niet het maximale vermogen kan leveren wat die zou moeten hebben. Daarbij is me nog iets opgevallen. Ik heb een vrij grote turbo-lag. Hij begint pas bij 2000-2200 RPM druk op te bouwen. Ik weet dat die blauwe van mij reeds 1000 toeren eerder begon. Nou is hetvolgende mij opgevallen. Ik had de auto effe gestart zonder luchtfilter erop, en de schoepjes van de turbo stonden stil. Terwijl ik dit ook 1 maar bij de blauwe heb gedaan. Hier begonnen de schoepen als een gek rond te tollen bij 700 rpm stationair. Deze beginnen pas beweging te krijgen bij 1000 rpm. Iemand een idee waar dat aan kan liggen. Is deze turbo niet zo goed, of was die andere turbo misschien niet standard? Die andere turbo was ook veel vlotter op druk. Die grijze 21 turbo had dat ook. die turbo draaide stationair ook rond als een gek. Kan iemand misschien een lichtje hierop schijnen wat nu standard is en wat niet?
need input
groetjes
RVS uitlaat zonder midden demper en een diameter van 50mm
Kuipstoelen erin met 5 punt en 4 punts gordel
bleedklep gemonteerd
Fan via schakelaar
Radiateur 10cm naar onder
Carburateur hoofdspoeier naar 135
Turbo-cup systeem
4 graden vooronsteking.
nieuwe koppeling
14"velgen voor en 15"achter
voren monroe sensatracs eronder en 35mm omlaag
vloerbedekking eruit(was nat en vies geworden)
Dit heb ik vandaag nog gedaan:
Rechter steekas vervangen
Remleidingen voren vervangen door betere(van improve tuning)
Nieuwe (Mintex dacht ik) remblokken voren
uitlaat rechter gehangen en beter afgedicht
koelvloeistof tankje achter het schutbord gezet
open air luchtfilternaar koelere plaats gelegd.
lastafhankelijke remverdeler achter los proberen te maken(onsuccesvol

koelsysteem afgeperst en lek opgelost(zover ik weet)
Er zit ook nog een verhaaltje bij. Die gast waar ik die blokken van had vertelde me dat ik die blokken op een speciale manier moest inrijden. Ik moest de auto flink op snelheid brengen en dan naar stilstaand remmen, weer snelheid maken en weer remmen als een idioot, zolang totdat ze gingen faden. Dan rustig laten afkoelen en voila. Ingeremd. Zo gezegd zo gedaan. Eerst rustig een paar keer geremd, en het remde van geen kant. Stond wat op de pedaal te trappen en remmen deed die wel, maar lang niet zo goed als die oude blokken. Na een km of 10 gewoon verkeer remden ze al wat beter. Waren dus een beetje in de vorm van de achijf gaan zitten. Maar een toename van het remvermogen merkte ik niet echt. Dus ik naar huis gekomen en dat maar eens gedaan. 140 op de klok en remmen maar. weer naar 140 en remmen maar. beter stuk weg, naar 160 en remmen maar. nog 3 keer naar 160 gegaan en vol vermogen geremd. Ik hoefde maar effe aan het pedaal te komen en ze begonnen an te remmen als een idioot. Ze gingen niet faden, maar ik had zoiets van, ik vindt het wel goed geweest. Onderweg ergens gestopt om te kijken naar mijn schijven. Sodeju. Ik zag een donker rode gloed wat dus mijn schijven waren. heb ze maar niet vastgepakt om te kijken of ze warm waren. Ze rookte een klein beetje, maar dat geloof ik graag. Rustig af laten koelen(normaal rijden) en thuis neergezet. Het remvermogen wat ik nu voren heb is ongelooflijk, maar achter doet die volgens mij niet bepaald mee. Morgen maar eens die lastafhankelijke begrenser vervangen en opnieuw afstellen zodat die achter goed meedoet. Mijn vraag is nou, wat kan ik doen om mijn schijven en klauwen voren goed te koelen om zo de rode gloed niet meer de laten verschijnen? Iemand een idee?
En effe over het vermogen. ik heb het gevoel dat die niet het maximale vermogen kan leveren wat die zou moeten hebben. Daarbij is me nog iets opgevallen. Ik heb een vrij grote turbo-lag. Hij begint pas bij 2000-2200 RPM druk op te bouwen. Ik weet dat die blauwe van mij reeds 1000 toeren eerder begon. Nou is hetvolgende mij opgevallen. Ik had de auto effe gestart zonder luchtfilter erop, en de schoepjes van de turbo stonden stil. Terwijl ik dit ook 1 maar bij de blauwe heb gedaan. Hier begonnen de schoepen als een gek rond te tollen bij 700 rpm stationair. Deze beginnen pas beweging te krijgen bij 1000 rpm. Iemand een idee waar dat aan kan liggen. Is deze turbo niet zo goed, of was die andere turbo misschien niet standard? Die andere turbo was ook veel vlotter op druk. Die grijze 21 turbo had dat ook. die turbo draaide stationair ook rond als een gek. Kan iemand misschien een lichtje hierop schijnen wat nu standard is en wat niet?
need input

groetjes
OK dan de 1000ste post !!
Over de koeling van je remmen voor:
zaag een groot gat in je bumper en in je schutbord, leg met een kachelslang een verbinding. Zorg dat hij zoveel mogelijk naar ja blok toe staat en mik de luchtstroom als het kan een beetje op je schijf (zeg maar je wiel in). Zo'n soort systeem heb ik ook op die van dirk-jan hofmans gezien maar hoe en wat precies weet ik niet, zo zou ik het in ieder geval doen.
Over de koeling van je remmen voor:
zaag een groot gat in je bumper en in je schutbord, leg met een kachelslang een verbinding. Zorg dat hij zoveel mogelijk naar ja blok toe staat en mik de luchtstroom als het kan een beetje op je schijf (zeg maar je wiel in). Zo'n soort systeem heb ik ook op die van dirk-jan hofmans gezien maar hoe en wat precies weet ik niet, zo zou ik het in ieder geval doen.