Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Wat is nu maatgevend, olietemp of watertemp? ALs ik snelweg rij, komt mijn watertemp, net drie minimeter omhoog, bijna niets dus, olietemp staat bij 100/120 op 60 graden. Als ik file rijd of wat harder dan 120 rijd dan stijgt ie naar zo'n 80 graden. Water stijgt ietsjes maar niet veel. Tot max eerste strepie, zeg een cm. Stel dat ik olietemp op 80 heb staan, dan kan ik gaan stampen, maar watertemp staat nog steeds laag, kan dit dan schade veroorzaken? heb het iedee dat er geen thermostaat in zit, of eentje die heeeel snel open gaat. Een voordeel warm worden doet ie dus niet.
dennis16v

zooo dan zit je erg goed qua temperatuur. kijk ik bij andere clio,s dan zitten ze allemaal rond de 100 graden met olietempertatuur. sommige nog iets hoger zelfs. lijkt me goed
Menno

't verhaal was toch dat die meters gewoon onbetrouwbaar zijn? Kan me niet voorstellen dat mijn olie echt zo makkelijk 120 graden wordt
rev it like a rental
dennis16v

120 graden??????????
dennis16v

bij 200+ zittie boven de 140 graden.
Jesper16v
Contacteer:

Mijn olietemperatuur komt NOOIT boven de 80 maar mijn watertemperatuur komt wel af en toe iets boven het 2de dikke streeppie
dennis16v

80 graden is wel erg laag trouwens.
heb je toevallig een extra oliekoeler erin hangen?
of heb je msichien een andere kleur als het standaard zwarte klokkies?
canonballman

Bij de auto van mn moeder, een seat ibiza cupra, komt de olietemperatuur bij flink trappen op 110/ 115 graden. Bij hele lange stukken volgas op de snelweg (of in de bebouwde kom :smile: ) is ie ooit tot 132 graden gekomen.
Anonymous

Het gaat mij puur om de temp van het water, indien dat laag staat maar de temp van de olie rond de 80, dan kun je toch gewoon planken?? Heb geen mistlampen meer en heb nu de fan van de radiatuer doorgelust naar binnen naar de schakelaar van de mistlampen voor. Kan em nu ook handmatig aanzetten en lampie op dashboard functioneert ook, best handig als ie errug warm wordt maar ja dat wordt ie dus eigenlijk niet.
jacco 16v

de tempratuur van het water bepaald ook voor een groot deel de olie tempratuur komt door de warmtewisselaar.
toen ik de termostaat kapot had werd de olie ook niet warmer dan 60 graden.
nu de termostaat weer heel is word de olie bij normaal rijden zo'n 120 graden.
Anonymous

misschien is de thermostaat wel gewoon kapot.
Heino

Inderdaad ja,het water mag wel iets warmer,als je thermostaat een beetje open blijft wordt het water niet zo warm als normaal,een nieuwe zit er zo in.
illuminator

Als je meter een paar millimeter oploopt is meestal de thermostaat kapot. hij blijft dan gewoon gedeeltelijk open staan. Waardoor het koelwater doorloopt naar de radiateur.
illuminator

mmm.
heino was me net te snel af
Heino

Yesssssss!
Plaats reactie