Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
robert

Ha Manne!,

mijn R5AT bolide ondergaat nu zo een 'kleine beurt', o.a. nieuwe koppeling, andere bak e.d.
Ik zag dat de vierkante rvs pakking tussen turbo en het uitlaatspruitstuk kaduuk was. Ik naar mr. renault. Werd uitgelachen, want men zei dat daar geen pakking tussen hoort. jaja, en hoe heet zo'n stuk rvs dan, hmm??.
Zelf maken is een beetje moeilijk, er zit nl. een geperst afdichtrandje in.

Ok, wie weet het: waar haal ik zon pakking, of kan et misschien zonder. Heeft bijvoorbeeld een R5GTT daar een pakking?

bye, robert
<font size=1>[ This message was edited by: robert on 2001-10-08 17:17 ]</font>
Menno

M'n 21 turbo (ook een T3 klant), heeft daar in iederg geval geen pakking zitten, en is toch lekdicht. (bij de dealer hebben ze er wel een soort pakkingring voor in 't systeem staan). Grootste punt voor lekdichtheid is dat de aanlegvlakken vlakken zijn.

O'ja, de 2 pakkingen aan 't einde van 't uitlaatspruitstuk altijd origineel Renault nemen. Ze zijn 't zelfde als een Vod Taunus oid, verkrijgbaar bij Brezan e.d., maar alleen die van Renault blijven heel.
rev it like a rental
robert

Ha menno,

altijd wakker!

Is het spruitstuk van je 21t ook dik gietijzer a la r5at, of zo je wilt a la r4at.
(ter vergelijk van de krimpspanningen e.d., evt de reden voor montage van pakking)

btw die 2 andere pakkinkies heb ik niet losgemaakt. want die zijn ok. je weet wel waarom!

heb trouwens mooie sinterm. koppeling binnen. Eentje met ringen ipv 'klosjes'. Dus de bladveren tussen de 2 ringen zitten er nog in! Ik laat wel horen hoe het werkt, duurt nog even.

bye robert
Menno

't spruitstuk van de 21T is erg massief, de flens is 18mm dik, en dan ook nog de nodige uitstulpingen. De turbo heeft in de aansluitflens een verzonken rond gat. Op 't spruitstuk is dit een ronde uitstulping van zo'n 3 mm hoog, met daaromheen een pakkingringetje. Een vlakke pakking hoort er niet tussen.

koppeling, krijgen we nog een plaatje van 't plaatje?
-----------------
stay tuned @ RTC
<font size=1>[ This message was edited by: Menno on 2001-10-08 17:46 ]</font>
Marius

Ja plaatje van die koppeling!
robert

wel de ene T3 is dus de andere T3 niet,
want bij mij zijn beide vlakken helemaal vlak. (daarom heten ze ook vlakken)
De pakking is rechthoekig, de 'wanddikte' van de lange enden is plm 8 mm, en 5-6 cm lang. Das dus nogal een moeilijk af te dichten stuk, vandaar natuurlijk een pakking met een geperste afdichtribbel erin.
Trouwens de ouwe pakking is daar ook gebarsten.

Ik heb helaas pindakaas geen scanner of camera bij de hand. Ik probeer vanavond een dig. camera te lenen, voor iets anders. Ik mail em wel naar you
bye, r
Menno

Frans had altijd zo'n Sony Mavica
rev it like a rental
Menno

mmm, dan zouden ze dat toch gewoon bij R'noot moeten hebben? Zou toch maar ff in 't systeem kijken bij die mannen. Misschien dat anders de Ford-boer je verder kan helpen, een CrossFord heeft ook een T3 (met wie weet hoeveel randjes, ribbeltjes en vlakken :lol: ).

Ik hoef vast niet te vertellen dat je 't heel erg merkt als 't systeem voor de turbo niet potdicht zit....
rev it like a rental
Marius

Naast drukverlies raad ik je dan een pakje wasknijpers aan...
canonballman

en siliconen kit
robert

X-cuse me, eventjes het topic weer omhooghalen.

Wie weet of er bij een 5rgtt tussen het uitlaatspruitstuk en de turbo een pakking zit? Gaat het goed als hij zonder pakking gemonteerd wordt?

Der moet vast wel iemand zijn die hier ervaring mee heeft.

greetz, robert
Anonymous

ja daar zit een pakking !

Ik denk dat de pakking niet strikt noodazakelijk is maar dan moet je wel de boel glad schuren, en dat is lastig want het roest daar als de neten. Kzal ff kijken misschien heb ik er nog een voor je liggen
robert

YO!,

thanks voor de reply ploegah. Je hoeft niet te kijken, want een r5gtt pakking past niet op een r5at denk ik. Maar ik was errug benieuwd of der ervaring is dat 2 nette vlakken zonder pakking best gaat/niet doen/ofzo.
Het lijkt erop dat het 'zonder' misschien wel gaat, maar ik vind het toch beter 'met'.
Ik probeer um nu via de vebans te krijgen, daar wordt je niet zo snel uitgelachen als bij sommige andere rnoos.

BTW: ik was gisteren nog even bij ASP. Daar lag al een setje mooie samco(ofzoiets) sileconen slangen voor r5gtt. Bestelling van een van you boyz?

Bye, r
robert

ik was net even bij de vebans.

als zij een nieuwe turbo binnenkrijgen zit die pakking erbij, maar op renoos voorschrift wordt hij NIET gemoteerd, maar meteen weggekiepert.
Blijkt dus gewoon goed te gaan.
Dit klinkt al heel wat betrouwbaarder dan iemand die zegt dat er nooit een pakking zit, terwijl er gewoon wel eentje in zat.
Dus netjes schoonmaken, kwakkie fire-gum ertussen (geen gun-gum) en gaan met die banaan!
bye, robert
robert

manne,

heb wat gemailed met turbo's hoet.

-Bij montage zonder pakking NOOIT fire gum spul ertussen, dat wordt er altijd tussenuitgekepen, en kan afbrokkelen en de turbine beschadigen. Had ik zelf kunnen bedenken.
- maar mijn pakkinkje had men zo op voorraad.
Dus ik heb nu mijn pakkingen:

-een dunne rvs: bij voorkeur gebruiken,
-een dikke gelaagde stalen: alleen als het niet afdicht. Deze is een slechtere warmtegeleiden, dus liever niet gebruiken.

goeie zaak, die turbo's hoet

bye, robert
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

ja robert ik heb ook een paar keer contact gehad met die mannen van Turbo hoet. Die weten echt waar ze over praten. Ze zijn super relaxed geen gezeik wil je wat weten dan krijg je het daar ook te weten.
Menno

nog even ter informatie:
Voor de AT kennen de Renaults geen pakking, maar wel voor de dikke 5 turbo.
was ooit nr 60 01 000 964, maar is nu vervangen door nr 60 01 002 132
rev it like a rental
robert

ben je voor de lol door onderdeelboeken aan het bladeren? wast telefoonboek uit?? :lol:
Plaats reactie