Bij de twingo 1.2 van mijn ma brandt sinds vandaag constant het lampje "luchtverontreiniging". Dat ziet eruit als een motorblok en is oranje.
Wat houdt dit in:
- labdasonde kaduk ?
- cat kapot ?
-
Ben niet zon electrowonder, maar ik zou er mee naar de dealer gaan en de computer laten uitlezen. Hebben ze zo gedaan. Als de kat kapot is dan gaat ie vaak rammelen.
succes
succes
't check engine lampje kan legio redenen hebben om te gaan branden. Inderdaad ff uit laten lezen, duidelijk 't beste.
Sinds er EOBD bestaat kan 't motormanagement een dode kat wel herkennen. Kans is echter vrij klein, bij zo'n nieuwe kar.
Sinds er EOBD bestaat kan 't motormanagement een dode kat wel herkennen. Kans is echter vrij klein, bij zo'n nieuwe kar.
rev it like a rental
Heb ik ook gehad met m'n Clio, toen stond er koud 140 km op teller. Bij mij gebeurde 't na een storing in 't electrische circuit dat dat lampje ging branden. Gelukkig ook precies in het weekend....
De volgende dag moest ik nog een stukje rijden en na zo'n 250 km nadat 't lampje ging branden, was 't weer uit.
Verder heb ik nooit meer last van gehad, maar wat 't geweest is? Ik zou 't niet weten.
De volgende dag moest ik nog een stukje rijden en na zo'n 250 km nadat 't lampje ging branden, was 't weer uit.
Verder heb ik nooit meer last van gehad, maar wat 't geweest is? Ik zou 't niet weten.
als het een vrij nieuwe twingo is dan heeft hij 2 labda sondes een voor de kat en een na de kat als de gene na de kat een verkeerde waarde meet dan gaat het lampje branden.
er is dan iets niet goed met de mengsel vorming van de motor waardoor de motor niet aan zijn emissie eisen kan voldoen
er is dan iets niet goed met de mengsel vorming van de motor waardoor de motor niet aan zijn emissie eisen kan voldoen