Eindelijk na jaren (!!) twijfelen toch maar een verlagingset bestelt voor mijn GTT.
Nu ben ik alleen nog op zoek naar iemand
die een niergordel overheeft.....
Ik had mijn coupe al 30 mm verlaagd maar van voren zinde het me toch nog niet.
Vanmorgen zijn er -40 mm veren onder gezet (TERRA) maar het effect is 0,0.
Behalve dan dat het comfort een stuk beter is geworden (dit zijn progresieve veren).
Nou heb ik wel eens gehoord dat nieuwe veren nog moeten "inzakken" , klopt dit?
Beter, dat je hem gaat verlagen René, elke auto, en zekers een R5 wordt er een stuk "dikker" door.
Je weet hoe het eruit ziet.
Ik zag net in Alphen je oude 5 GTT(TJ-34-YS) nog rijden, zonde, ziet er echt niet meer uit.
Ik wou hem kopen van hem maar hij vroeg echt een hele berg $$$$$.
Cuwl, m'n computer is over de zeik, deze topic is twee keer gepost ziet ik.
Chris, die gozer heeft geen poen voor wat anders vandaar dat 'ie een hoop florijnen
voor dat ding vraagt.
Maar ik heb alle goeie spullen van dat ding afgehaald, dus hij is niet echt fris meer.
Heeft iemand toevalig iets van plaatjes hoe een 5je achter verlaagd moet worden. heb dit namelijk nog nooit gedaan, en zou het liefst plaatjes erbij hebben voordat ik het gewoon uit elkaar begin te slopen.
Neem een in ieder geval het advies van TurboArie over: al zit het boutje nog zo vast...... Als je pech hebt zit alles muur en muur en muurvast maar misschien heb je geluk en gaat ie na een paar keer los. Good luck
McLain, dit is niet zo moeilijk, maar je moet eigenlijk wel een brug en een slagtrekker hebben.
Zet de auto omhoog, haal de achterwielen
eraf, zet twee poten van gelijke hoogte onder
de achteras(naast de schokbrekerbouten)en maak de schokdempers los.
Laat de auto zover stijgen dat de achteras
nog net op de poten rust.
Haal de dopjes uit de as en monteer de slagtrekker op de torsiestaaf.
Trek deze aan beide kanten uit de achteras.
Laat de brug zakken tot je de gewenste verlaging hebt.(effe meten naar de wielkast toe, recht omhoog vanaf het schokdemperboutgat.)Zet hem aan beide kanten even laag, stop de torsiestaven terug,(het kan zijn dat je deze een klein stukje moet verdraaien.)deze pas helemaal naar binnen slaan als ze makkelijk verschuiven.
Dopjes terug, schokdempers vast, wielen erop
en klaar....
Bij vragen kan je ook effe bellen, dan zal ik kijken of ik kopietjes uit het werkplaatshandboek kan krijgen.
Klink heel makkelijk,maar zal wel iets moeilijker zijn. Moet ik alleen kijken of ik een slagtrekker kan vinden. Als ik zoiets niet heb, is dat anders ook zelf te maken? ZOu ik hem morgen al kunnen verlagen. Voren is die vandaag al verlaagd. Gewoon effe de dempers van de blauwe naar de witte gezet.