Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Maus

Deden A-man en ik ook de eerste keer... :grin:
Jerk

On 2001-10-02 22:29, Alex A-man
wrote:
Ik heb momenteel een rode Corsa B GSI 16V. Ik dacht er een leuk projectje van te maken, bijvoorbeeld 2.0 16V Turbo blok maar dat kost zo'n Fl. 25.000,- Denk dat ik er maar weer vanaf zie.
Ik heb die corsa van Jerk ook wel gezien op de Maasvlakte en dat wil ook wel. Maar het kost erg veel, iets te veel. (vrees ik)

Het inbouwen van een ander blok kost ongeveer 5000 gulden en dan moet je nog zelf je blok kopen. Laten we zeggen dat een 2.0 16V Turbo 8000 gulden kost dan ben je voor 13000 gulden klaar. Remmen nog ff aan laten passen voor 2000 gulden geloof ik.Dan ben je 15000 gulden lichter maar dan rij je wel wat.:grin: En anders weet ik nog een Opel Corsa uit 1993 te koop voor je. Daar ligt ook een 2.0 16V Turbo in. Hij kost 23000 gulden.
Alex A-man

Hé Jerk,

Jij hebt toch een Corsa A? Jij hebt toch een 2.0 16V blok. Moest jij ook al een Havy-Duty koppeling inbouwen, of is dit alleen nodig bij een Turbo blok. En hoe zit dat eigelijk met die homokineten?
Hoeveel PK's haal jij uit dat blok? Ik had geloof ik ook is gelezen dat je een Turbo blok uit duitsland kon halen, wat koste die dan?
Jerk

Ik heb inderdaad een Corsa A. Het is een 2.0 16V uit een Calibra. Ik heb die auto zo gekocht maar naar mijn weten is alles "gewoon" over gezet. Dus de motor, versnellingsbak, koppeling. Alleen de radiateur van een Kadett/Calibra paste niet dus daarom zit er een radaiteur in van een Corsa A GSI. Maar in principe moet er een grotere in vanwege de enorme druk maar voorlopig doet hij het nog steeds prima. Het blok heeft standaard 150 PK maar er is het een en ander aan veranderd bij mij waardoor ik denk ik 165 - 170 Pk heb. (schat ik)
Maus

Damn, ik heb zaterdag een verjaardag... Volgende week dan maar naar de maasvlakte :smile:

En nu nog 1 uurtje wachten en dan kan ik 'm ophalen! :smile::smile::smile::smile::smile::smile:
Plaats reactie