Ik ben me aan het suf orienteeren voor mijn andere auto project.
Nu zit ik aan het volgende te denken een GTT of een GTE Phase II met een R19 16V motor er in. Moet volgens mij passen. Ik heb wel eens gelezen dat de clio 16V gewoon de R19 motor er in heeft gekregen.
Dus nu bestaat mijn zoektocht uit het vinden van een R19 Motor en een goede/redelijke body van een GTE of GTT.
Nu wil ik hem gewoon ook gelijk tunen en vroeg ik mij dus ook af of dat trukje met een andere krukas en andere cylinders ook zal werken in een R19 motor. om vsn een 1.8 een 2.0 16V motor te maken. (heb je dan de zelfde motor als een clio williams of is dat weer een andere motor?)
Dus kort.
R19 16V in een R5 kan dat?
van R19 1.8 een 2.0 16V maken wil dat?
En is er dus verschil tussen een clio 16V en een R19 16V.
Of het past geen idee, motor van de clio en 19 zijn hetzelfde, alleen de ophangpunten zijn verschillend (ook distibutiekap),of je zomaar een andere krukas erin kunt zetten geen idee, zuigers van de williams komen geloof ik van een diesel, volgens mij het 'uiterlijk' van de williams motor hetzelfde maar intern is het totaal verschillend.
Waarom zou je van een 1.8 16V een 2.0 16V willen maken. Volgens mij kun je beter in de 1.8 16v een snellere nokkenas zetten. vliegwiel eventueel afdraaien .iets ander chip erin. dan heb je meer power dan de standaard 2.0 16v. Ook kun je nog grotere kleppen erin zetten. of een kop van achterberg enz enz. Maar een 1.8 16v kun je volgens mij niet uitboren of iets dergelijks om er 2.0 16v zuigers in te zetten
Het zou moeten passen , een ex-collega van mij heeft ook een 5 gtt gehad met een 19 16v motor er in ,Ik weet niet precies wat hij er verder aan gedaan heeft . Hij hield in iedergeval wel een Merc. SLK Compressor bij .
P.S.
De 2.0 16v Williams heeft ook een verzwaarde krukas van een Diesel
On 2001-09-30 19:31, turboman cat wrote:
Even off topic maar heb je een rooie renault 5. Zag voorige week zaterdag in assen waar jij werkt een rooie renault 5 staan.
Hahaha ja dat klopt. Ik was die Donderdag en Vrijdag op cursus in Nieuwegein en had daarom een leen auto van de zaak mee. rij liever in mun eigen kar. Kan ik ook nog eens deklareren.
Deze week kilometerstand 250000 berijkt. Op naar de 3ton.
Heb voor het eerst shel pura getankt. Dat merk je echt wel. Motor is een stuk stiller.
De afgelopen keer heb ik er 98 ipv 95 ingegooid. en dat metrk je wel bij het weg rijden en door gassen op de snelweg. normaal top )GEEN wind in de rug en ook geen harde tegenwind) 150 a 160 nu met gemak 165.
Je kan het beste een komplete r19 16v kopen ,die schade heeft of zoiets. Dan heb je gelijk de kabelboom en de rekeneenheid enz "dan hoef je alleen maar een andere stekker op de kabelboom te zetten " anders moet je daar ook nog naar zoeken . Laatst heb ik een r19 16v gekocht voor fl 1000,- hiervan was het dashboard uitgebrand , maar de motor was nog prima (maar +/- 130.000 km ), Deze hebben we in de auto van mijn collega gezet ( was een r19 1.7 ) en de koplampen , spoiler ,electrische ramen enz... heb ik op mijn oude 19 gezet .
ja ff kijken of ik het goed deed,hallo allemaal hier is pat speaking.
ik ben nu ook eindelijk in het bezit van een 19 16v en ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over de auto en ook over het 16v gebeuren,ik mis het duwtje in de rug maar er staat tegenover dat het rijden in de stad en natuurlijk ook op de snelweg minder zenuwachtig rijden is omdat de turbo echt zoiets heeft van gaan ,gaan ,gaan omdat de turbo iedere keer inkomt,en zoals ik al bekend had gemaakt heb ik nu de turbo verruild voor een 19 om wat meer ruimte en komfort te vinden omdat ik toch veel met de kleine meid in de auto zit,is gewoon ff wat relaxer,vind het jammer dat ik de turbo moet verkopen maar heb helaas niet de financiele middellen om beide auto's te rijden,maar ik heb er nog eentje in de garage om op te knappen dus ik ben niet helemaal turboloos.
maar ik feliciteer mezelf met de aankoop van de 19 want ik ben super tevreden.
liggen echt super op de weg,heb bij de turbo als het regenachtig weer is dat deze in de bochten wat doet driften als dat zo heet,ik bedoel dit niet verkeerd hoor want ze rijden verder ook perfect,maar voor mijn vrouwtje is dit gewoon ff prettiger rijden,ik vindt het wel kikken als ze driften zo in de bochten,maar goed ik dwaal af.
mijn 19 is uit oktober 1990,de kleur is wit,hij heeft 153000 km gelopen en ziet er heel goed uit,elektisch dak, ramen,spiegel,centrale vergrendeling,stuurbekrachtiging,en het interieur is ook heel mooi de stoel was een beetje gescheurd maar dat heb ik al gemaakt,
moesten nieuwe banden op stuurstangkogel is vernieuwd en uitgelijnd.
heb er uniroyal rainsport banden op laten zetten en ik moet zeggen dat dit hele fijne banden zijn.o ja en er zitten ook al hele mooie wielen onder oz racing formule1 mischien zegt jullie dat wat ,maar goed ik ben er blij mee,en we zien het wel.
de groeten pat.
Ja Bartezz , het was een 5 deurs , heb hem bij een garage in bidinghuizen weg gehaald .Het was wel een avontuur hem naar Lelystad slepen( +/- 20 km ) , in de regen met een kapotte voorruit zonder wissers . Je ziet dan bijna niets , gelukkig was het erg rustig op de weg . ( De auto ambulance hadden we net uitgeleend , dat was pech hebben )
Heb ik op m'n werk nog op zolder liggen maar de bekleding is best wel zwart , in de voorstoelen zitten kleine gaatjes van druipend plastic van de zonne klep . Ik ben er al 4x overheen gegaan met een stoom cleaner met schoonmaak spul , maar het word niet echt veel beter . Ik wou ze eerst in mijn oude 19 zetten , maar ik kreeg ze niet echt mooi meer .
Ja wel , Wij hebben alles verdeelt onder mijn collega's ( 3 x r19 ) geen 16v , de een heeft de 16v achter lichten , de andere de skirts , Ik heb zelf de spoiler omgebouwd als difuser en achterop mijn ex 19 gezet + de koplampen , zie de foto's hieronder staat het adres
Grappig, ik heb deze foto's zien staan op R19 world Wat zit er voot motor in???Ik ben ook op zoek naar 16V achterlichten voor een phase 1, dus als je ze nog weet te liggen ergens hoor ik het graag.
Het is een 1.7 monopoint , ik heb hem +/- 1 maand geleden verkocht, op mijn werk hadden we een clio 16v ingeruild voor weinig dus heb ik die gekocht . Die 19 was wel erg laag , ik had hem +/- 7 cm verlaagd maar dat ligt wel strak in de bocht .Ik kan nu ook een 5gtt ph1 kopen van een kennis ,ik ga volgende week ff kijken of het iets is .
Als je nieuwe a lampen hebt dan moet je die oude ff in de kleur van de auto spuiten , Ziet er leuk uit voor op meetings enzo , ze zijn toch zo te wissellen .