Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Arjen

Bij mijn 19 16v hoor ik de laatste tijd een piepgeluid komen van rechtsachter. Het klinkt net zoals een leeg, oud aanhangwagentje.

Je hoort het vooral op klinkers en korte hobbels (boomwortels bijv.)

Ik heb de schokdemper achter bekeken maar zie geen lekkage. Kan een versleten demper gaan piepen ?
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Bij mijn 11 ging 1 van de schokbrekers achter ook piepen, maar dat kwam omdat het binnenwerk door het einde bovenin heengebroken was, die staaf klepperde tegen de hoedenplank :smile:
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Arjen

Dat klinkt me bekend in de horen. Dat heb ik met mijn 5 alpine turbo gehad. Daar kwam de demper ook met een stuk metaal en al naar binnen. Ging ook piepen.

Maar dit is nu dus niet het geval. Iemand nog een idee ?
Anonymous

He Arie, je hebt toch WD40 in je kast staan?
Dat helpt ook heel goed tegen piepende geluiden. :cool:
Alex A-man

Je moet ook geen onderdelen van een winkelwagen in je 19 verwerken! :lol:
catrinus

Is het niet iets wat aanschuurt. Ik doe nu onet alsof ik er verstand van heb :wink:
Arjen

Nee, er loopt niets aan. Ook heb ik als wd40 fan zijnde ongeveer alles al ermee ingespoten. Maar het piepen blijft. Het is ook alleen bij hobbels. Kunnen gare schokdempers gaan piepen.

BTW: de auto deint niet na
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Arjen,
nadeinen deed die 11 van mij ook niet...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
canonballman

Een vogeltje...???
Maus

Een piepkuiken :lol:
canonballman

:lol: :lol:

in de pan dan!
Arjen

Bedankt voor al jullie goede ideeen !!!!
Maar helaas: het is geen kuikentje, geen blinde vink of huilende hond. Maar wat dan wel ?
Patrick L.

Hi,

mischien is `t toch iets anders. Al eens gedacht aan ophangrek van reserve-wiel, of iets wat in de bageruimte ergens tegen aan ligt te piepen, nee geen muis...
Of uilaat die ergens tegenaan komt.
Mijn vorige auto was ook een 1916v en daar is mij toen een linker achterdemper bovenin afgebroken, op de terugweg van Vive la France vorig jaar. gelukkig was ik al bijna thuis :smile:Beetje link rijden..
Arjen

Ben vanavond weer op zoek geweest naar het gepiep. Ik weet nu zeker dat het vanachter komt. Het is vooral op klinkerwegen echt goed te horen. Wanneer ik met de hand de achterkant van de auto heen en weer duw hoor ik niets. Ook is het niet de uitlaat of het reservewiel. Ook niet de hoedenplank of iets in de kofferbak. Kan het misschien de tankvlotter wezen ? Of zit er nog ergens een lager in de achterwielophanging die kan gaan piepen ? Hij klint nu echt als een oude paardekar !!!!!!!!!!!!!!!!
Maarten GTT

idd een lastig probleem kan uren zoek werk zijn kom het vaak genoeg op m,n werk tegen
kan zijn dat er stabelizator rubbers uit gedroogd zijn die kunnen gaan kraken ik weet niet zeker of deze auto een torzie veer heeft kan door evt ook door beginnende roest ook gaan krakenen en of piepen evt alle op hang rubbers controleren :smile::smile:
Arjen

Bedankt voor de tips. Heb inderdaad ook al aan de stabilisatorstang gedacht. Maar ik kan in de "vraagbaak"niet zien of die in rubber zit. Zal morgen ff onder de auto kruipen en her en der wat WD40 toepassen. Weet iemand of de torsiestaven gelagerd zitten ? Ook weet ik dat de hele achterbrug in rubbers aan de rest van de auto vastzit. Kan dit ook gaan piepen ?
Arjen

Ik heb vandaag mijn "signature" eer aangedaan. Oftewel: ik heb in de kloteregen een halve kan WD40 onder mijn auto gesproeid. En inderdaad is het geluid nu haast verdwenen.
Menno

bij de 21 zit de achterbrug trouwens gewoon star aan de carros vastgeschroefd, geen rubbers
rev it like a rental
Arjen

Nou, de piep is weer terug hoor !!!
Je hoort het wanneer je de auto diep in de achtervering drukt. Ga toch maar ff de schokbrekers laten testen.
Arjen

Wat uitlaatrubbers wel niet kunnen doen. Ik heb de rubbers die erop zaten vervangen voor originele Renault rubber. Die zijn een stuk stugger en hebben een plastic busje erin zitten. Moest ze wel een beetje pas maken anders gingen ze niet om de ophangpunten aan de uitlaat heen. Maar het gepiep is nu wel over. En dat terwijl ik al tig keer naar die uitlaat gekeken had. Beweegt dus aan een rijdende auto beduidend meer dan dat je met de hand voor elkaar krijgt. Affijn, weer een probleem opgelost.
Patrick

benblij dit te lezen want ik heb ook een piepje achter!!
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

:lol: LOL ik ook piep. maar dat is dan van mijn ..... waar mijn spruitstuk stang hoort te zitten..

maar oke... piep zei de muis in het motorhuis :smile:
Patrick

hahahahahahahaha!!
Plaats reactie