Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Hoi

Als je je auto er geheid naar de kloten rijdt zou ik elke week een nieuwe nodig hebben :smile:

De Ring is een beetje als alcohol, geniet maar scheur met mate :smile:

Maar er mooie dag van heren!

Gegroet
Zoldar

p.s. Als het regent en je met een achterwiel aangedreven auto rijdt, pas dan wel heel erg op. Zelfs de grootste helden achter het staar gaan dan op hun bek. De bomen geven op sommige plakken hars en anderer troep op het wegdek af wat net een soort ijsbaan wordt.
Anonymous

Marius,

Graag gedaan, als ik 1 ongeluk kan voorkomen (zowel materieel als persoonlijk letsel) ben ik al tevreden. Ik heb zelf vorig jaar mijn lesje al geleerd, en kan het gelukkig nog navertellen.

Overigens zijn er mensen die zeggen dat je beter eerst kunt leren rijden op een gewoon circuit, dan op de Ring.....Ik heb in Terwolde Jan van de Club Renault Sportives gesproken, en die wilde binnenkort met de CRS een circuitdag organiseren op Assen. Ik ben er zelf waarschijnlijk ook bij.
Marius

Dat ben ik volledig met je eens.

En ik denk dat een heleboel mensen die 14 oktober meegaan dat ook beseffen en daarom nu al de beslissing gemaakt hebben om alleen eens rustig te kijken. Dat is veelal al mooi genoeg immers.

Een circuit dag met een stuk rij-training is een prima idee, op deze site is door meerderen al aangegeven dat ze daar zeker voor te porren zijn.
Anonymous

Marius,

OK, misschien is het een idee om een rondje achter ons aan te rijden. Iemand die we kennen komt daar al tien jaar (Nederlander) en kan je precies vertellen waar je op moet letten. Deze man stond vorig jaar ook in Autovisie.

Voor de rijderstraining, die wordt georganiseerd ergens in november, maar kijk anders even op http://www.megane-coupe.nl op het forum. Daar is ook een thread geopend om de belangstelling te peilen.
Marius

Dat is inderdaad een goed idee. Dat zouden we even moeten peilen.

Misschien willen sommigen dan wel een rondje rijden.

Ik kan het topic op de megane site niet vinden trouwens, kun je me even de topic titel geven?
Anonymous

Marius,

De titel is:
circuitdag 3 november - Gerwin Batten 24/9/2001, 8:20 pm

hier de link:
http://members4.boardhost.com/meganecoupe/msg/5371.html
Marius

Ok ik heb de link gepost in een topic over rijvaardigheidstraining hier op de site.

-----------------
Nu weer terug naar de nurburgring:

<b>Zijn er mensen geinteresseerd in een rondje rijden achter een ervaren coureur aan die de ideale lijnen rijdt, en zo een tempo rijdt wat iedereen bij kan houden zonder zich helemaal ziek te rijden? </b>

Reacties graag hieronder.
André ter Velde

Kan ik eventueel met één van jullie meerijden? Henk gaat met zijn XR3i-tje, maar als niemand met die Ford-club wil oprijden, zu ik toch graag filmen voor de renault-Tuning-Club.
Marius

Tja ik heb al iemand in de auto vrees ik.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Opa, wil je "meerijden", of zelf met de Mégane met ons meerijden?
Haas rijdt met mij mee.
Michel S.
Contacteer:

Hey Marius.

Mij maakt het niet zoveel uit om achter iemand aan te rijden. Van mij mag het, maar noodzakelijk vindt ik het niet(voor mij dan, aangezien ik op onbekend terein nooit voluit ga). Maar is misschien wel een strak plan.

Tot nu toe heb ik de uitlaat al vervangen voor een betere, en de schokdempers achter vervangen voor een setje bilstein dempers met hulpveren. Nu staat er nog een heleboel op het programma.

Remdruk achter verhogen
Auto compleet verlagen(vooral achter, want daar staan die enorm hoog.
Kuipstoelen erin
5-punts gordel erin
Mintex blokken voren erop gooien
Grotere ventilator voor de radiateur hangen
radiatuer naar onderen brengen
2de intercooler boven plaatsen
water reservoir achter het schutbord brengen
aparte koele ruimte voor luchtinlaat maken
chargekoeler monteren
Bleedvalve instaleren
Dumpvalve erop zetten
en een setje andere banden eronder

en dan denk ik wel dat die klaar is voor de Ring

Ik hoor het wel over die courreur/instructeur.

groetjes
Roy
Moderator

On 2001-10-02 18:41, tervelde wrote:
Kan ik eventueel met één van jullie meerijden? Henk gaat met zijn XR3i-tje, maar als niemand met die Ford-club wil oprijden, zu ik toch graag filmen voor de renault-Tuning-Club.
Tja je mag wel met mij mee als je nog een sterke rug hebt, niet bang bent, tegen harde muziek kan, en kotsen buiten doet :lol:
5 GT Turbo '88 GT5
Chris
Erelid - Moderator - RvT

ROY, je gaat dus met de 5!!!!! :smile::smile::smile::smile::!!!!!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Marius, ik las ergens de vraag of het hele verhaal in NL-meeting gepost kon worden, dat heb ik inmiddels gedaan.
Ik heb jouw email adres laten staan, ik heb eigenlijk alles overgenomen wat jij al in die Nurburg ring-link gezet had.
Vind je niet erg toch?
canonballman

Ja luitjes, hier dan weer die gozer van het Shit.....Asshole- verhaal :smile:

Over de Eiffelroute: Omgeving wordt steeds bosrijker en je rijdt langs grote heuvels, zoniet bergen die allemaal flink begroeid zijn. Af en toe kom je door een dorpje (mijn advies: gewoon 50 km/h), ben je eruit: gaserop! Mooie bochten, langere rechte stukken, HAARSPELDBOCHTEN !!!, 1 keer 3 stuks aan elkaar. Ook flinke hoogteverschillen en mooie uitzichten.

Een hele hoop motorrijders uit de Benelux en Duitsland en France, gaan er wel 1 of meerdere keren per jaar naar toe, ook om te toeren.

groeten Reinier
canonballman

En nee ik hoef niet zo nodig achter iemand aan te rijden waarvan het niet de bedoeling is dat ik hem of haar inhaal.

Risico wordt daar weer kleiner van=saai :smile:

En André..... ik weet een supermooie chicane om te filmen, waar dikwijls ook een hoop gebeurd. Is wel supermoeilijk te vinden, maar hebben we het nog wel over misschien.

Oja, met regen zal ik niet veel of hard rijden op de ring (ja ik weet het: nu val ik toch door de mand met mn Macho-Minder Risico= Saai- verhaal :smile: )
Marius

Mclain-> Laten we het hopen, heb je nog veel tijd komende 1,5 week?

Chris-> Ja prima!

Canonballman-> Met regen wordt mijn animo om te rijden ook wat minder.

-------------------------------------
Marius

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 9&forum=16" TARGET="_blank"> Officiele aankondiging nurburgring meeting in klik dus hier.</A><!-- BBCode End -->
Anonymous

Cannonball,

Ik had hier eigenlijk geen reactie kunnen geven, maar goed, ik kon het niet laten.

Zomaar een paar vragen:
1. Hoe vaak ben je met een auto op de Ring geweest (met je motor al vaker, zag ik)?
2. Hoeveel ervaring heb je met racen, en dan bedoel ik racen op een?
3. Op welke manier heb je jouw auto klaargemaakt voor het betere scheurwerk?
4. Heb je een helm,een vierpuntsgordel en een rolkooi in je auto?

Overigens, als je inderdaad denkt dat je diho überhaupt kunt inhalen, die al tien jaar op de Ring komt, en een auto heeft met 210 pk, moet je dat vooral doen.

Ach, laat ook maar. Ik geef het op....
Marius

Speedyzone,

het gaat niet zozeer om Diho, die ongetwijfeld erg goed en hard over de ring zal gaan.

Het gaat erom dat Reinier gewoon zijn eigen rondjes wil rijden zoals hij altijd doet.
André ter Velde

On 2001-10-02 20:02, Roy Steenland wrote:

Tja je mag wel met mij mee als je nog een sterke rug hebt, niet bang bent, tegen harde muziek kan, en kotsen buiten doet :lol:
Bij deze dan geregeld.
Anonymous

Marius,

Iedereen kan gewoon doen wat hij wil, altijd natuurlijk. Dat staat niet eens ter discussie, bedankt voor het gladstrijken.

Ten opzichte van Reinier/Cannonballman, sorry dan voor de pittige reactie, maar je weet zelf hoe gevaarlijk de Ring kan zijn als je er al geweest bent met je motor. Lees mijn post een stukje verder hierboven maar, dan weet je waarom ik het doe.
Anonymous

P.S. De chicane is Adenauer Forst, daar heb ik inderdaad afgelopen weekend foto's gemaakt (onder andere van een Belgische Corsa die tot drie keer toe rechtdoor schoot, en een Engelse Focus die steeds dapperder werd en uiteindelijk ook maar net niet zijn auto in puin reed). Verder kun je gaan kijken/filmen bij Brunnchen, daar is het ook altijd druk en spectaculair.
Marius

Ja tuurlijk, het kan er link zijn.

Je kan mensen echter niet oneindig gaan beschermen, of in een bepaalde richting duwen.
Bovendien denk ik dat we al een heel eind op weg zijn met het aandragen van voorbeelden en redeneringen (waarvoor dank), waar iedereen zijn conclusie's uit kan trekken, voor zover men dat al niet gedaan heeft.

Wat ik het belangrijkst vindt is dat, wanneer iemand besluit voor het eerst te gaan rijden hij/zij ook bekend is met negatieve ervaringen op de ring/het circuit, maar ook dat wanneer hij/zij haar verstand gebruikt en ook zo rijdt zichzelf kan behoeden van nare gebeurtenissen.
(even afgezien van de altijd afhankelijkheid van fouten van anderen.)
Marius

Adenauer frost altijd leuk he, vorige keer zat ik achter een tvr chimeara die er de wolken aardig deed opwaaiien, erg geestig, gelukkig geen schade.
Anonymous

Marius

Je vat de spirit van mijn site goed samen. Het is informerend. Meer niet. Nou, eigenlijk heb ik het ook gemaakt omdat ik het natuurlijk ontzettend gaaf vind om op een circuit te kunnen scheuren.

Ik zie je daar wel.

Zoldar
canonballman

Ja speedyzone, vanwaar die pittige reactie???? Ik zeg helemaal niet dat ik die andere gozer (Diho?) bij kan houden of inhalen (maybe wel, maar zal wel niet. Gaat hij overigens de 14de ook mee en wat voor auto heeft ie?). Ik wil alleen maar duidelijk maken dat ik mn eigen snelheid wil rijden. Als dat sneller (of langzamer) is dan een groep autos, so be it. Ik heb er enkele dagen gereden met de auto (een stdrd Ibiza 2.0 16v) en enkele met de motor. Mijn grote `probleem` is eigenlijk dat ik in mn 5 jaren dat ik auto en motor rijdt, nog nooit een ongeluk heb gehad. In mijn vrienden en kennissen kring rij ik toch het hardste en soms het associaalste. Ik heb echter nog nooit iets meegemaakt (afkloppen), ook niet op de ring. Tuurlijk zat spannende momenten maar nooit een klap laat staan een klapper. Dat is ook de reden denk ik dat ik misschien een beetje makkelijk denk over de ring en over hard rijden. Zal waarschijnlijk wel ooit veranderen, maarja, zien we dan wel weer.

groeten, enne......chillen hè :smile:
canonballman

O en ik heb niet zo veel race ervaring. 2 circuitdagen met autos en dan de ring met auto en motor. Die GTT waar ik mee ga heb ik nog niet mee gereden. Hij wordt verlaagd en meer vermogen, verder niets. Na en halve ronde zullen de remmen wel een heel stuk minder zijn, maar zie ik wel. Heb wel slicks, vierpuntsgordel/kuip liggen, maar doe ik niet voor die ene dag. Rolkooi heb ik nog een van mn fiesta. Heeft er echter nooit ingezeten wegens tijdsgebrek (wie heeft het niet :smile: ) maar toch gewoon een hele dag op Zantvoort gereden. Twee keer eraf gegaan, maar niks geraakt behalve grind. Wederom: afkloppen.
Maar ik ben wel een voorstander van gordels kooi branblusser ander remmen enzovoort.
Ben niet zon klojo die zegt: mij gebeurt niets!
Ik weet ook: een klapper in een GTT, fiesta of whatever in die klasse, zonder kooi en hij breekt zon beetje over de helft en ik ook.
Anonymous

Cannonballman,

Alles flex - zoals je min of meer zelf al zegt met het "shit..asshole" verhaal, je hebt het voor het grootste deel zelf in de hand. Ik was alleen bang dat je de baan zou onderschatten, en jezelf zou overschatten.

Het zou sowieso zonde zijn dat je een klapper maakt, ik wil gewoon een beetje waarschuwen voor de risico's. Jouw reactie kwam een beetje over alsof je de (weliswaar niet gevraagde) goede raad maar een beetje onzin vond. We zien elkaar wel op de Ring, kunnen we daar nog ff kijken hoe het allemaal loopt. De ongelukken die gebeuren op de Ring hebben niet alleen met jou/de rijder zelf, maar met anderen die erboven knallen te maken (het ongeluk van het afgelopen weekend is zo'n voorbeeld).

Diho zie je dat weekend ook wel, kun je zien wat hij rijdt (is in ieder geval niet wat je verwacht ;D)
Marius

Nogmaals Zoldar, naast informatief ziet de site er ook onwijs gelikt uit!

Reinier, heb jij die Miracle Wax op je auto gesmeerd? :wink:
Anonymous

C.

Je mag niet met slicks rijden op de Ring tijdens Touristenfahrten, dus die hoef je niet mee te nemen (zou dus zonde zijn als je het wel deed).

En ik denk dat we het wel eens zijn nu, dus het komt allemaal wel goed :wink:. Ik zou in ieder geval wel zorgen dat je auto technisch OK is (zeker de remmen), om problemen te voorkomen. Ik weet ook niet hoe listig GTTs zijn, maar dat hoor ik wel van jullie de 14e.
canonballman

Yep, komt goed. En zeg nou toch eens wat voor auto die Diho heeft, nou ben ik benieuwd!!!!!!! Toch geen Alfa 75????

Effe denken hoor: 210 pk en ongewoon......

Nee, kgeef op, zeg t maar......
canonballman

En nee Marius, ik gebruik geen Miracle Wax. Ik gebruik een gepantserde Superglow wax.
Niet in de winkel verkrijgbaar, zelf gemengd :smile:
Michel S.
Contacteer:

[quote]
Overigens, als je inderdaad denkt dat je diho überhaupt kunt inhalen, die al tien jaar op de Ring komt, en een auto heeft met 210 pk, moet je dat vooral doen.
[\quote]
Ik denk dat ik ook zo zou reageren als Cannonbal. Omdat ik heb gelezen dat deze persoon voorop zou rijden met de ideale lijn en een tempo aanhield dat iedereen het zonder gekke kapriolen zou kunnen bijhouden. Dan zou ik ook zeggen van , dan haal ik hem in. En je moet toegeven, als je de leiding hebt aan een groep wat je de trucjes en de ideale lijn laat zien zonder door mach2 de te gaan kun je zelfs 2000 pk hebben en toch ingehaald worden.

Ik schat de ring niet te laag in en mij niet te hoog.Ik weet tot welke grenzen ik kan gaan. Om te zorgen dat ik gewoon op mijn grens rij en de auto niet, gaat er een heleboel aan veranderen zodat het allemaal wat vaster ligt.

Wat betreft die slicks, dat is jammer. Heb hier nog tichtal slicks liggen. Ook een paar met 1 of 2 groeven. Maar dan gaan we gewoon op de gewone banden.

groetjes en we horen het wel over die persoon of deze voorop wil rijden.

mzzl
Anonymous

Cannonballman,

Ik hou het nog ff voor me, dan blijft het een verrassing. 1 ding kan ik al wel zeggen, het 1.6i typeplaatje wat achterop zit is pure misleiding. Herkenbaar aan groene remklauwen (af fabriek) wat het wel is, dus dan heb ik misschien al te veel weggeven voor de echte autoliefhebbers.
Plaats reactie