De accu levert te weinig spanning. Wanneer ik de auto start terwijl de lampen aan staan, dan gaan de lampen eerst helemaal uit alvorens de auto (probleemloos) start. Ik heb gisteravond een radio ingebouwd en die gaat nu dus uit wanneer de auto stationair loopt. Wanneer ik rijd is er verder niets aan de hand.
Ik denk dat het vervangen van de accu voldoende is om dit probleem te verhelpen. Anderen hebben het erover dat het ook de dynamo of de spanningsregelaar kunnen zijn.
Iemand enig idee?
dat wordt meten.
't is je dynamo of de spannigsregelaar die je probleem veroorzaakt. Als je ff drie spanningen kan meten, kan ik wel wat meer diagnose geven:
1- Accuspanning bij motor uit
2- Accuspanning bij motor aan. (bij 2 a 3000 toeren)
3- Spanning op de aansluiting voor 't dynamolampje (achter op dynamo) bij motor aan.
't is je dynamo of de spannigsregelaar die je probleem veroorzaakt. Als je ff drie spanningen kan meten, kan ik wel wat meer diagnose geven:
1- Accuspanning bij motor uit
2- Accuspanning bij motor aan. (bij 2 a 3000 toeren)
3- Spanning op de aansluiting voor 't dynamolampje (achter op dynamo) bij motor aan.
rev it like a rental
Tsja, dat was weer zonde van m'n geld.
Het zaakje gisteren laten doormeten. De waarden weet ik niet aangezien ik het heb laten meten. Op zich was er niets mis mee, maar toch deed het probleem zich voor dat de radio uit ging wanneer de auto stationair liep.
Voor de zekerheid een nieuwe dynamo gekocht en het probleem deed zich nog voor (na montage uiteraard). Accu vervangen door een andere accu die ik nog had staan en het probleem was nog niet weg. Vervolgens maar even de radio eruit gehaald en het continustroom draadje van de radio op een ander draadje angesloten.
Toen was het probleem verholpen. Damn!
Het zaakje gisteren laten doormeten. De waarden weet ik niet aangezien ik het heb laten meten. Op zich was er niets mis mee, maar toch deed het probleem zich voor dat de radio uit ging wanneer de auto stationair liep.
Voor de zekerheid een nieuwe dynamo gekocht en het probleem deed zich nog voor (na montage uiteraard). Accu vervangen door een andere accu die ik nog had staan en het probleem was nog niet weg. Vervolgens maar even de radio eruit gehaald en het continustroom draadje van de radio op een ander draadje angesloten.
Toen was het probleem verholpen. Damn!
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Oei, zonde van de poet
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Nee nee dat is niet zonde van de poet.
Dit moet je even omdraaien let op.. Je 5'je heb nu wel weer een nieuwe dynamo is altijd goed. Hij heb nu ook weer een nieuwe accu dus je 5'je is dus weer een stukje verbeterd..
Dit moet je even omdraaien let op.. Je 5'je heb nu wel weer een nieuwe dynamo is altijd goed. Hij heb nu ook weer een nieuwe accu dus je 5'je is dus weer een stukje verbeterd..

- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Hehe
Optimist
Maar je hebt wel gelijk...
Optimist

Maar je hebt wel gelijk...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.