Vet Lachuh!
Vandaag ff samen met Job aan m'n auto gekloot maar dat heeft tot niets goeds geleid....... (ook niet iets slechts).
Maar omdat we toch niets meer aan m'n blok konden doen hebben we mijn dump valve maar even op Job z'n GTT gezet..... Hierna zijn we die natuurlijk even uit gaan proberen en toevallig kwamen we onderweg een impreza 555 tegen.
Mooi even naast elkaar voor het stoplicht en blazen maar! En in de 1ste versnelling bleven we mooi naast die subaru en in de 2e kwamen we er zelfs voor en als Job iets minder zenuwachtig was geweest had ie hem er in z'n 3 uitgetrokken! Maar hij kreeg m jammer genoeg niet in z'n 3... Huil huil!
Maar toch, We hadden m tot 100!!!!!!!!!
Ik snapte er geen hol van maar na de tijd stonden we weer naast hem en toen draaide z'n raam open en zei "Hij is wel wat sneller gemaakt of niet?"
Believe it or not! En dat met 0.9 bar..... Ik weet zeker dat het blok van Job NIET standaard is en Job weet het niet!
Maar ik snap er geen HOL van.. zelfs een 5 GTT met een getuned blok moet ver achter zo'n 555 blijven, of heb ik dit mis?
Idd Burner, er rijden in mijn ogen te veel mensen in NL rond in snelle autos (en motors!!) die ze niet gebruiken waarvoor ze zijn. Die kopen zon set wielen alleen maar om op verjaardagen en in de kroeg op te scheppen over de topsnelheid van hun machine. Die snelheid weten ze vaak uit de folder, want gas geven hoo maar!!!!
Maar is wel vet zielig dat zon klojo in een Impreza eruit wordt getrokken door een Eighties mobiel met alleen voorwielaandrijving!!!!!!!
Ps. we hebben hem nog gevraagd of hij vol gas gaf waarop hij "ja" antwoorde. Maar ik denk idd niet weet hoe hij snel op moet trekken in zo'n bak. Maar hij deed zeer zeker wel z'n best.
-----------------
Happy 5GTTurbo Owner (not driver at the moment) looking for a decent tuner!
Laatst gewijzigd door Zj*rZ op zo 30 sep 2001 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat kan dus nooit. Dat ding moet gewoon wegspuiten bij een 5je. Het zal wel een gare 555 geweest zijn. Want dat ding is 4 wiel aangedreven en die hou je (normaal gesproken) nooit bij tot de 100.
Hm, origneel gaat een impreza in 6,6 naar de honderd, een 5 gtt in 7,8.
Stel dat de impreza rijder net iets later was met koppelen, laten we zeggen een halve seconde.
Stel daarnaast nog dat jobs blok in topconditie is.
Dan is het volgens mij best mogelijk.
En trust me, ik weet echt hoe snel een sub555 is.
On 2001-09-30 18:26, GTI1-G60 wrote:
Okee...dan de volgende keer opstellen naast die van mij !
Volgens mij heb ik dat net gedaan op de Anne Vondelingweg in L'warden. Dit is toch die zwarte GTI met kenteken 76-..-..
Heb helaas klop gekregen al scheelde het niet al te veel (wagenlengte). Bij het remmen spoot ook nog de remvloeistof door de remdrukbegrenzer naar buiten. Kon nog net de bocht halen. Wie heeft er nog een goeie remdrukbegrenzer? Of is nieuw veiliger?
Tsja, Die Saab 900 aero is ook tering snel! In de maxpower staat er dattie in 6.8 op de 60 mijl zit en de subaru in 5.8, dat scheelt maar 1 seconde en met de gtt scheelt het maar 1.5 seconden (7.3).
En Job z'n turbo is ook flink kaal (ivm met spuitklaar maken), dus lekker licht, en rijd met 0.9 bar en een bailey dump-valve, dat moet allemaal wel iets uit maken dacht ik!
zal mijn neef ook wel ff vragen of hij binnenkort eens langskomt,bij de sprintjes... heeft een Zilveren 555, Met STI spoilerkit.., beetje getuned 290pk..18 inch velgen, rijdt zeker super!! kan hem launchen bij bijna 6000 toeren!! en weg is ie.. dingen zijn in de regen gewoon heer en meester.. ben een keertje blokje omgeweest met dat ding in de regen..niet normaal meer,heb wel 30 keer gedacht dat ik dood zou gaan..maar niets aan het handje..enige nadeel is dat als je eraf gaat met 4wd dan gaat je er ook goed eraf!!!.
Trouwens makkelijkste auto die ik ooit aan het driften heb gehad...hard de bocht in. gas los en koppeling in..kontje breekt uit.. en meteen plankgas erop..doe je half gas, jammer dan maar dan ga je eraf..
klinkt misschien beetje dom,, maar het is echt kinderspel in zon ding.. het enige probleem is JE MOET PLANKGAS GEVEN..en je gevoel zegt wel eens wat anders..en dan gaat het mis..
Laatst gewijzigd door Anonymous op zo 30 sep 2001 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb laatst ook effe in een impreza turbo gereden van een "vriend"die mij zijn oude r5 GTT velgen kwam brengen.
Volgens mij kan elke boerenlul daar hard in rijden het geeft echt geen krimp.
En een GTT word al gauw iets sneller met een beetje meer druk en een kaal interieur
Een goede vriend van mij heeft een CRX V-Tec.
Die pak ik met mijn 19 ook bijna elke keer tot de 100. Daar boven is hij wel iets sneller maar loopt niet weg. Hij heeft alleen een einddemper een open filter en zo'n V-Tec Controller. Dus dat is best lullig voor hem
Maar die van jouw loopt flink snel !
Hoeveel zit erin???
1.1 bar turbodruk (140/150 pk?) met nieuwe Toyo,s. Door het turbogat heb ik de eerste meters geen wielspin en de Toyo's doen daarna de rest. Zal nu toch nog wat extremere maatregelen moeten treffen want dit wil ik eigenlijk niet weer meemaken:lol:
De subjes zijn best snel, maar veel te langzaam voor dat geld, vindt ik dan. Als ik 60.000 piek uit moet geven aan een auto, dan wil ik ook een auto wat je nog net niet de ribben breekt bij het optrekken. Missschien een beetje overdreven, maar zo denk ik erover. Daarom zou ik ook nooit een nieuwe auto kopen. Veel te duur. Wat betreft die subjes. Zo snel zijn ze nu ook weer niet. Ik dacht vroeger ook van, ja als ik mijn 5 zo snel kan maken dat ik een subaru een beetje bij kan houden, dan vindt ik het goed. Bleek dus dat die dat al deed. Turbo op 0.9-1.0 bar, onsteking 4 graden vervroegd, intercooler gefreeflowd en een iets leukere uitlaat. En dan is die sub niet meer zo meesterlijk. Zal het verhaal even vertellen.
Ik zat hier samen met een vriend van me te pjuteren. We moesten een bepaald stukkie software hebben voor de pjuters. Ik had toen nog een 56k6 verbinding en het was toch over de 10MB.Dan rij ik liever een km of 3 naar zijn huis om dat stukkie software te gaan halen. Wij de auto in en op zijn huis opaan. De auto was al warm omdat mijn broer hem net gebruikt had. Dus op de heenweg naar hem zien we een mooie Grijze Sub GT Turbo staan. Was een gast uit wijlre. Die scheurt overal met dat ding en die was dus nu een colaatje drinken op het teras(was immers zomer). Dus wij komen terug en wat zien wij daar de bocht omscheuren(koud!!!!!!!). inderdaad het suubje. Ik erachter aan, springt dat stoplicht op orange. Gas erop en het in de slip gooien. Driftend het kruispunt op en achter hem aan. Hetzelfde met het volgende stoplicht. Ook orange, gas erop en driften met die bak. Ik hoorde allemaal gerommel en gebonk van de 4 banden met velgen die achterin lagen. helaas dan, gewoon gas erop. Dus ik rij als een gek op hem in, en toen had die me gezien. Wij beide op het gas, maar hij ging nergens heen. Ik kon hem goed volgen. We moesten remmen voor een bocht, nog een bocht, lekker toeren door een verdere bocht en ja hoor. Een lekker lang recht stuk van een meter of 1300. Dus wij op het gas vanaf ongeveer 60. Had dat ding lekker in de 2 staan dus vermogen en turbo direct aanwezig. En ik bleef mooi achter het subje aan rijden. Ik schakel, en verlies een halve meter. Hij moet schakelen en verliest daar zeker 1 1/2 meter mee. Dus wij maar gassen. Zat vrij kort op hem, en hem een beetje plagen door meer naar links te gaan rijden om te kijken of je langs kan(is altijd lachen). We hadden inmiddels al 150 erop en suubje was ons nog niet weg gekomen. Toen begon die een beetje uit te lopen. En toen het naaldje 180 aantipte, toen moesten we flink gaan remmen. Had had toen een meter of 3 gewonnen. En dat is bitter, maar ook bitter weinig. Mijn auto(1ste witte GTT) had inmiddels 178.000 op de klok en had 2750 gekost. Die van hem had niet eens 20.000 op de klok en heeft een kleine 60.000 gekost. Vindt het dan toch niet slecht. In de bochten trok ik hem ook eruit, maar ik heb mij laten vertellen dat hij niet zo gek is in de bochten, en dat ik helemaal gestoord ben. Dus daar zal dan wel het verschil zitten.
Met die blauwe van mij trok ik ze gewoon vet eruit. Turbo stond op 1.0 en die liep echt super vet. En met een druk op de knop stond de turbo op 1.4. Sorry suub, moet er effe langs. Zo ook de TT, Vtec's, RS Turbo enz enz. Enigste wat ik dus niet bijhield in het dorp, was die grijze 21 Turbo van mijn broer. Zelfs met de turbo op 1.4 bar kreeg ik die nog niet. Maar daar ben ik nu verandering in het brengen. maar ik ben af aan het dwalen.
Bottemline is dat Suub niet zo veel sneller is, als die dan sneller is. Met een 5je kun je hem lang in het zicht houden en zelfs wegrijden met wat modificaties. Het is ja ook bekend dat je bij een 5 een doos reserve vermogen erbij krijgt, wat je met weinig problemen kunt "openmaken" en benutzen.
maar ik ben slapen.
En Job, voortaan als je een subaru impreza tegenkomt krijg je de neiging om te grommen. Heb ik ook en is volkomen normaal.
De jongens van de CRX club hebben gelezen wat ik er neer had gezet over de V-Tec.
Ze waren volgens mij een beetje boos, terwijl ik nix verkeerd had gezegt over de CRX.
Zal wel komen omdat ze ons motto niet kennen.
RESPECT IS EVERYTHING
Maar best grappig eigenlijk, dat ze zo snel op de teentjes getrapt zijn.
Lees het maar op http://www.crxclubholland.nl
Ga naar forum en kies dan algemeen.
Daarna Renault 19 16V aanklikken.
Jullie hebben hierzo nou ALLEMAAL wel een grote mond over een Subaru zoek rijden dit en dat. Maar als het erop aankomt (MAASVLAKTE) dan zien we jullie nergens!!!!!!!! En een Subaru in de bochten bij houden met je voorwiel aangedreven auto kan al HELEMAAL NIET!!!!! (Mc Lain) Maar ik verwacht jullie nu met al je grote monden toch aanstaande zaterdag toch wel op de Maasvlakte. Ik regel iemand met een Subaru 555 GT Turbo en iemand met een CRX V-Tech (speciaal voor Arjan 19) En ga nou niet zeggen van mijn kat is ziek of mijn schoonmoeder is jarig.
On 2001-10-01 17:53, Jerk wrote:
Jullie hebben hierzo nou ALLEMAAL wel een grote mond over een Subaru zoek rijden dit en dat. Maar als het erop aankomt (MAASVLAKTE) dan zien we jullie nergens!!!!!!!! En een Subaru in de bochten bij houden met je voorwiel aangedreven auto kan al HELEMAAL NIET!!!!! (Mc Lain) Maar ik verwacht jullie nu met al je grote monden toch aanstaande zaterdag toch wel op de Maasvlakte. Ik regel iemand met een Subaru 555 GT Turbo en iemand met een CRX V-Tech (speciaal voor Arjan 19) En ga nou niet zeggen van mijn kat is ziek of mijn schoonmoeder is jarig.
Does es even wat aardiger! We vallen jouw toch niet aan. En trouwens bij de sprints in Drachten ben ik altijd van de partij.
Dit heeft niks met aardig te maken. Sommige mensen hier hebben zo'n grote mond over het zoekrijden van sommige auto's maar als het erop aankomt dan zie je ze nooit!!!!!!!
En als je dan zegt van: kom eens een keertje gezellig naar de Maasvlakte dan heeft iedereen opeens wat te doen. En maar doorlullen over ik rij die zoek en die.
En ik ook, met of zonder auto! en ik heb heb helemaal geen grote mond ik vertel mijn ervaringen alleen maar.
Groeten!
Btw.. Ik heb helemaal geen zin om naar de Maasvlakte te gaan als ik hier GEZELLIG elke vrijdag met minstens 50 andere auto's tegen elkaar kan gaan sprinten
Ik lul er niet over ik probeer het. Maar de Maasvlakte is niet de enige plek waar gesprint word dus je hoeft niet altijd maar naar de maasvlakte zoals jij dat zegt.
Hoe werkt het hier op het forum met die waarschuwingen ?
Ruzie maken doen jullie maar ergens anders.
Niemand hoeft zich toch te bewijzen. Het zal altijd wel iemand lukken om een snellere auto eruit te rijden. Ligt maar net eraan hoe iemand zijn best doet, bij welke snelheid enz....
Ik kan inderdaad ook met mijn 19 16v een Civic bijhouden. Waren precies even snel. Maar misschien dat een andere civic V-tec me er zo uit zou rijden. Men vertelt puur wat men, vaak eenmalig, heeft meegemaakt.
Nou ja, hier werkt dat volgens mij niet zo. Ik kan het mis hebben maar de meesten hier zitten zo niet in elkaar. Job en ik zijn er vrijwel elke week en Job is altijd bereid te sprinten. Of niet soms Job? Ik helaas niet want mijn GSi loopt op drie cilinders