Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Marius

Aloha,

de 5GT Turbo van een vriend trekt de accu leeg.
Dit nl omdat de dynamo helemaal geen stroom levert.
Aha zal je denken, dan vervang je dus gewoon de dynamo. Dat dachten wij dus ook.
Even een andere erin gezet maar hetzelfde probleem, en van die weten we zeker dat ie goed is, want die kwam uit mijn 5je.
0,0 spanning naar de accu toe en ook niet op de polen van de dynamo zelf. Dus nu denken we dat het probleem zit in de aansturing van de regelaar.
Zijn er mensen die dit bekend voorkomt en nu zeggen: "Aha, moet je dat en dat even checken!"
If so, laat het me even weten ajb, thanx !!
Heino

Moi Marius,er zitten nogal wat draden aan de dynamo daarvoor moet je eigenlijk een schema bij de hand hebben.
Toevallig staat die in het kluwer boekie,en toevallig heb ik die,kan binnenkort wel effe langs komen,bel maar een keer.
Ik kon trouwens niet wachten en ben vrijdag avond in het donker met looplamp nog onder de turbo gekropen en aandrijfas eronder weggehaald.wat denk je?nergens ook maar enige speling te vinden,boel schoon gemaakt inelkaar gezet en een stukje gereden(zonder bumpers)geen lawaai meer hoe is het mogelijk ik snap er niets van.
Marius

Ah mooi!

Je bedoelt de oude nog? Was het misschien iets van de remmen ofzo?
Heino

De oude zit er weer onder ja,ik heb mijn technische staf er ook nog naar laten kijken en die denken dat het toch het lager moet zijn,die heb ik overigens weer lekker ingevet dus wie weet begint ie over een tijdje weer.
Marius

Ah mooi!

Als je die oude dan vd week ff terugbrengt en als we dat boek van je kunnen lenen zou het allemaal weer ideaal zijn.
Anonymous

ik ken ook iemand met dat probleem dus oplossingen graag !

(dat met dei accu)
Menno

Gaat je dynamo lampje wel branden als je 'm op contact zet?
rev it like a rental
Marius

Nee dat ook niet.

Maar ik denk dat we de problemen al een beetje op het spoor zijn. Alle stekkers zijn nl enorm gecorrodeerd, dus die zouden wel eens voor de nodige problemen kunnen zorgen.
De rest van de meters van het dashboard doen ook erg raar moet ik zeggen.
Plaats reactie