vraag over 5 gtt met kapotte koppaking.

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Frank

Hallo ik stel me een ander keer voor, weinig tijd nu.
Mijn vraag is : ik kan een renault 5 gt turbo kopen met een kapotte koppaking.
Is dit verstandig? want mijn vader had het er over dat als de koppaking kapot is dat er veel meer kapot is,hij had het over verbrande zuigers enz.De auto heeft 160oookm gelopen en een gereviseerde turbo [half jaar geleden] was nog 100% volgens hun,bouwjaar is 1986.Ik ben nog niet wezen kijken, ????.Maar ff samengevat koppaking is kapot, wat is er meestal dan nog meer kapot . Of kan ik beter door zoeken naar een betere. De vraagprijs is 1500,-.Ik hoop dat jullie goede raad hebben of advies.
gr Frank
Laatst gewijzigd door Frank op di 4 mei 2004 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Koppakking kan je vervangen maar kost geld.

Koppakking knalt er natuurlijk niet zomaar uit, de auto zal hier en daar best gaar zijn. Als je daarmee rekening mee houd zal ik er niet meer dan 500,- voor lappen. (misschien 750,- als de turbo echt gereviseerd is, dit kan je zien op de turbo dan is er een extra datum in geslagen meestal bij de ingang van het luchtfilter)
Anonymous

Met een kappotte koppakking kan je trouwens wel je auto starten, je koelvloeistof begint dan te borrelen, je verwarming doet het niet en je temperatuur loopt op. Maar je zuigers en cilinders kunne het best overleven !

Als hij helemaal niet draait (op startmotor) zal ik het zeker niet doen of je krijgt er een kratje bier bij :smile:
Jeroen
Contacteer:

1500 pieken voor een 86'er, 160.000 gelopen en een kapotte koppakking, no way, nooit doen.
Ze moeten er een strik om doen en blij zijn als je hem komt ophalen (ok, een beetje overdreven).

Maar wat Ploegah al zegt 500 piek, is meer dan genoeg.

grtz,
Jeroen
Marius

Precies,

ik kocht zo'n auto waarvan men zei dat de kop gaar was voor fl 550,-
Dat is dus het prijsniveau waar je aan moet denken, zeker voor een 86'r.

Je kan immers niet testen wat er nu precies kapot is.
Frank

Maar als ik dan de koppaking vervang kan ik weer rijden.Of is er dan nog iets meer kapot ?.
Of moet de kop gevlakt worden?
Ik heb niet veel verstand van autotechniek dus ik hoop dat iemand dit weet.En wat kost dat ongeveer een koppaking vervangen?
gr Frank
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Hoi Frank,

Nou als de koppakking naar de donder is laat dan AUB staan. Ik heb het zelf gehad.. En het is geen pretje.

Vervang je je koppakking dan moet je je blok goed schoon maken anders gaan de drijfstanglagers naar de klote. En dan ken er een ander blok in. Neem het nou maar van ons aan (Geloof me wij zien jouw liever ook al ben je nieuw in een goede turbo rond rijden) dat je die turbo moet laten staan.
Michel S.
Contacteer:

On 2001-09-28 20:31, 10o wrote:
Hoi Frank,

Nou als de koppakking naar de donder is laat dan AUB staan. Ik heb het zelf gehad.. En het is geen pretje.

Vervang je je koppakking dan moet je je blok goed schoon maken anders gaan de drijfstanglagers naar de klote. En dan ken er een ander blok in. Neem het nou maar van ons aan (Geloof me wij zien jouw liever ook al ben je nieuw in een goede turbo rond rijden) dat je die turbo moet laten staan.
Ben ik het niet mee eens. Als een koppakking eruit is gevlogen, dan wil dat echt niet zeggen dat het ding gaar is. Want waarom vliegt een koppakking eruit?? Door teveel boost? Pingelen? te warm worden? Dat kan het allemaal zijn. En te warm worden kan makkelijk door luchtbellen komen. Die witte wat ik heb had ook een defecte kopppakking. Met dat ding is dus echt niks mis(motorisch). Ding heeft inmiddels weer een paar duizend km gedraaid zonder problemen.
Dus een kapotte koppaking hoeft niet meteen te betekenen dat die gaar is en niet het kopen waard is.
Wanneer je zou besluiten om dat ding te kopen en de koppaking te vervangen, dan doe wel de kop vlakken en laat de kleppen opnieuw erin slijpen. Kost ongeveer 150 piek meer, maar dna weet je wel dat het goed is.

groetjes
Jan-Geert (Momentsleutel)

ik heb een witte 5 gtt van 1986 vorig jaar gekocht met lekke kop voor 350 piek (degene die bas nu heeft) das meer een prijs die had 175000 gelopen
Heino

Inderdaad ja,
trouwens moet je ook nog effe kijken naar roest en niet originele ventilatie gaten,
als de auto er verder goed uit ziet zou ik het erop wagen voor pak'm beet 500 a 750 piek
canonballman

idd, als je weinig verstand hebt van autotechniek en alles moet LATEN doen, laat staan laat staan. Koop je m toch: 500 piek maximaal
Frank

Ja het is die uit boekel .
Hij is waarschijnlijk dinsdag verkocht, dus nu maar op zoek naar een andere.
Was jij er naar wezen kijken???
Plaats reactie