Mijn naam is Dirk, ik ben 24 jaar en ik kom uit Ottersum (N-Limbug). Ik ben de broer van Stefijn waar jullie misschien wel het
een en ander van gelezen hebben. Toen ik twee jaar geleden een auto moest hebben liep ik toevallig tegen een z.g.a.n. Honda Civic
1.3 automaat aan uit '85 met ca. 90.000km op de teller. Wetende dat je de motorkap van een Honda a.h.w. dicht kunt lassen en
omdat ik er toch zsm een moest hebben, heb ik die gekocht. Eigenlijk altijd veel plezier aan beleefd, inderdaad nooit geen problemen mee gehad, maar ja; hij was zoooooooooo tergend langzaam

.
Op een gegeven moment kocht Stefijn die 5gtt en ook ik was meteen overstag!
Omdat ik nog niet echt een budget tot mijn beschikking had heb ik het maar even bij die Honda gehouden. Ondertussen wel veel naar anderen gekeken (ook naar auto's

).
Op een gegeven moment kreeg ik een baan en mijn budget steeg ineens aanzienlijk (ik woon nog thuis :lol

. Vanaf midden vorig jaar ben ik echt op zoek gegaan naar een r5gtt die voor mij aan redelijk wat eisen
moest voldoen.
Na enkele adressen in Nederland afgegaan te zijn en heel wat gebel mbv Stefijn vond ik eindelijk de mooiste en beste r5 die ik ooit in mijn leven heb gezien!!! Het leuke was dat deze te koop stond in het dorp langs mijn woonplaats! Ik had deze nog nooit zien rijden maar toen ik de eerste keer ging kijken wist ik dat 'zij de mijne moest worden' (ik weet het: een r5gtt is geen man/vrouw, het is een f'ing MACHINE). Binnenkort zijn er enkele foto's te bewonderen van Stefijns' en mijn auto samen. Ook zal ik er hier nog enkele posten
van de mijne.
De auto is uit 1988 en (de originele kleur) grijs. De lak ziet er voor die leeftijd nog zga perfect uit, maar dat is ook niet vreemd als je weet dat de auto bijna elke week(!) in de was werd gezet. Ook het interieur ziet er itt veel r5's die ik heb mogen aanschouwen nog zeer goed uit. Het is de goedkope uitvoering (geen middenconsole, geen elektr. ramen, geen cv), maar dat vind ik niet erg want dan kan het ook niet kapotgaan. De auto is voordat hij de verkoop in ging bij de dealer omgebouwd naar grijs kenteken (vlgs. de vorige eigenaar heeft die Renault-garage er toen tientallen te koop gehad, allemaal grijs omgebouwd!). In '96 is hij weer omgebouwd naar normaal.
Er was al van alles vernieuwd wb slangen, accu, dynamo ed. De vier originele banden met velgen kreeg ik erbij, net zoals de
originele stoelen (alles in goede staat; misschien verkoop ik deze ooit nog eens...) Ik kreeg er helaas ook nog een radio/CD speler bij met voorin 2 JBL speakers en tweeters, achterin 2 JBL-speakers en zo'n bass-pijp (ik weet ff niet hoe zo'n ding ook al weer heet).
Al met al kan men zich 'misschien enigzins in principe' voorstellen dat ik wel blij was toen ik de sleutels overhandigd kreeg. Nu rijd ik sinds twee weken eindelijk rond in mijn droomauto.
Ook heb ik al een voor mij perfecte situatie meegemaakt. Ik reed vorige week in Nijmegen, toen een stoplicht een Porsche 944 naast mij
kwam staan. Het was een redelijk jonge patser die met zijn linkerpols op het stuur en met zijn mond bijna over de versnellingspook mijn auto aan het bewonderen was. Ondertussen liet hij wel merken in te zijn voor een wedstrijdje, door op het gaspedaal te pompen (in de vrij natuurlijk, het was nog steeds rood). Toen het licht op groen ging, knalden we er allebei tegelijk vandoor. Helaas voor hem kwam mijn turbo opzetten en REED IK HEM ERUIT!!!! Ik had dit niet verwacht, maar ja, proberen staat vrij...
Omdat ik wist dat hij uiteindelijk sneller zou zijn, liet ik na 100m het gaspedaal weer omhoogkomen en ja hoor, daar kwam hij voorbij racen met zijn gezicht strak naar voren. Ik zwaaide nog even, maar volgens mij kon hij het niet waarderen.
Dit was mijn intro, juliie horen nog wel vaker van me! Ik vind het trouwens een super-coole site, alle vragen die in me opkomen worden hier beantwoord!! Hieronder nog wat gegevens over mijn auto:
Aanpassingen:
- ca. 2 (?) cm. verlaagd
- stabilisatorstang
- K&N luchtfilter
- banden:Toyo 195/45 15"
OZ-racing velgen
- Sparco kuipstoelen, type Sprint + Sabelt 4-puntsgordels
- Devil rvs uitlaat
- Clio 16v stuur
Wat zit er aan te komen:
- DUMPVALVE

- aanpassing koelsysteem (manuele bediening radiateur-fan en evt. luchthapper)