Ja mensen daar is die weer met ze vragen nou wil ik me zijruiten eruit gaan halen maar werkt dat in god's naam en is dat een beetje te doen voor iemand met twee linker handen echt sinds ik hier kom op deze site blijf ik maar bezig met dat 5je vanme
Vragen zijn goedOn 2001-09-27 14:13, Nelis wrote:
Ja mensen daar is die weer met ze vragen

Om je zijruiten los te krijgen moet je je deurbekleding demonteren, hierachter zit een ijzeren stang waar je ruit aan vast zit, even de bouten losdraaien en dan je ruit er uit halen (schuin eruit halen ander dan krijg je hem er niet uit).
Suc6
Suc6
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 27 sep 2001 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Eyy, ik kan het mis hebben maar heb ze er zelf 2 weken geleden nog uitgehaald en makkelijker kan niet!!
aan de binnenkant van het raam zitten een soort schuifjes die je met je nagel zo eruit kan trekken.
Aan de voorkant boven en onder. Als je deze eenmaal los hebt zit je alleen nog met je achter/scharnierstuk. Die moet je volgens mij half open zetten en dan ff handig losklikken. Ik was ookal bezig me hele binnenskirts los te draaien toen een maat van me erachter kwam dat et zo makkelijk was.
5 minuten voor 2 ramen!!
Mzzls,
Jeroen
ehhhh, of zit ik toch niet goed op te letten?
aan de binnenkant van het raam zitten een soort schuifjes die je met je nagel zo eruit kan trekken.
Aan de voorkant boven en onder. Als je deze eenmaal los hebt zit je alleen nog met je achter/scharnierstuk. Die moet je volgens mij half open zetten en dan ff handig losklikken. Ik was ookal bezig me hele binnenskirts los te draaien toen een maat van me erachter kwam dat et zo makkelijk was.
5 minuten voor 2 ramen!!
Mzzls,
Jeroen
ehhhh, of zit ik toch niet goed op te letten?
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 27 sep 2001 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Tackinardie heeft het over de ruiten in de zijdeuren.
Cycomiko heeft het over de achter-zijruiten....
Cycomiko heeft het over de achter-zijruiten....
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
He cyco!!
Hoe is het met je bolide??
Hoe is het met je bolide??
Je ramenzwengel kun je er zo vanaf trekken.On 2001-09-27 18:08, Nelis wrote:
maare kan je dan die deurpanelen zomaar los halen dan?
Vervolgens de schroef uit het kunstof bakje schroeven waarin de hendel zit om je deur mee te openen. Vervolgens dit bakje zijdelings eruit halen (hendel even oplichten). De kaartenbak losschroeven (onderaan zitten een stuk of vijf torxen) en het verstevegingsstukje uit de kaartenbak losschroeven (hoort met een schroef vast te zitten)
Vervolgens kun je VOORZICHTIG je deurpaneel loshalen. Deze zit alleen nog met een tiental plastic noppen in je portier geklemd.
Let op dat je het paneel niet breekt en voorzichtig met die plastic noppen. Zorg anders dat je een paar reserve hebt van de sloop of zo.
Nu is het alleen nog maar een questie van het dunne plastieke paneel verwijderen, en deze zit dus met een soort gum vastgeplakt.
Nu kun je bij het mechanisme

Succes!
Eyyy, Job!
Ehhhh mn bolide.....
Neem aan dat et wel goed met em gaat.
Staat in ieder geval droog
Maar ligt nogsteeds in ongeveer 30 stukjes. Heb gisteren te horen gekregen dat ie zo snel mogelijk behandeld word. Enige bijkomende probleem was de roestgaten en de raamrand maar dat is nu opgelost. Eigenaar en vriend van me lag een paar weken gelden thuis op de bank na een operatie waardoor alles in de soep is gelopen. Maar vind het wel de hoogste tijd worden dat me 5je eindelijk weer thuis komt. Mis em wel zo gigantisch!!
Maargoed. Als ie straks eenmaal klaar is is ie ookweer 100% superstrak
.
Zie je morgenavvond vast wel bij de sprint joh. En de week erna hopelijk toch echt wel weer in de 5!
Mzzls,
Jeroen
Ehhhh mn bolide.....
Neem aan dat et wel goed met em gaat.
Staat in ieder geval droog
Maargoed. Als ie straks eenmaal klaar is is ie ookweer 100% superstrak
Zie je morgenavvond vast wel bij de sprint joh. En de week erna hopelijk toch echt wel weer in de 5!
Mzzls,
Jeroen
Sorry, vergeet helemaal de bovenste afdekstrip! Deze zit ook vastgeklemd, en kun je voorzichtig(!) lostrekken. Vooral bij de bediening van de buitenspiegel even voorzichtig doen, anders knikt of scheurt het plastic!On 2001-09-27 19:03, Rudeboy wrote:
Je ramenzwengel kun je er zo vanaf trekken.
Vervolgens de schroef uit het kunstof bakje schroeven waarin de hendel zit om je deur mee te openen. Vervolgens dit bakje zijdelings eruit halen (hendel even oplichten). De kaartenbak losschroeven (onderaan zitten een stuk of vijf torxen) en het verstevegingsstukje uit de kaartenbak losschroeven (hoort met een schroef vast te zitten)
Vervolgens kun je VOORZICHTIG je deurpaneel loshalen. Deze zit alleen nog met een tiental plastic noppen in je portier geklemd.
Let op dat je het paneel niet breekt en voorzichtig met die plastic noppen. Zorg anders dat je een paar reserve hebt van de sloop of zo.
Nu is het alleen nog maar een questie van het dunne plastieke paneel verwijderen, en deze zit dus met een soort gum vastgeplakt.
Nu kun je bij het mechanisme
Succes!
Bedankt Rudyboy en natuurlijk al die andere zal van het weekend eens kijken of het wil lukken maare even en andere vraag hij hoor eigelijk niet in deze topic maare ik kan stoelen + bank kopen uit een 5je turbo zijn dat van die kuipstoelen???? of gewoon het zelfde als in mijn 5je gewoon een 1.4 niks speciaals
Je bedoelt van een GT turbo? (dus niet van een dikke turbo 1 of turbo 2).
Zijn inderdaad kuipstoelen, zwart met (zeer waarschijnlijk) rode driehoekjes, als het van een blue sport uitvoering is zwart met blauwe driehoekjes. Dit is dan beide van een phase 2. Phase 1 (tot half 1987) heeft grijze bekleding meen ik.
Om je een richtprijs te geven: ik heb laatst 2 kuipstoeltjes op de sloop gehaald van een phase 2 (zonder achterbank) voor totaal 70 piek. (die man heeft alleen nooit geweten dat het GT turbo stoeltjes zijn geweest
)
Zijn inderdaad kuipstoelen, zwart met (zeer waarschijnlijk) rode driehoekjes, als het van een blue sport uitvoering is zwart met blauwe driehoekjes. Dit is dan beide van een phase 2. Phase 1 (tot half 1987) heeft grijze bekleding meen ik.
Om je een richtprijs te geven: ik heb laatst 2 kuipstoeltjes op de sloop gehaald van een phase 2 (zonder achterbank) voor totaal 70 piek. (die man heeft alleen nooit geweten dat het GT turbo stoeltjes zijn geweest