Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Michel S.
Contacteer:

Hey luitjes,

Zoals sommige misschien weten heb ik maandag(en dinsdag :sad: ) de koppeling vervangen van mijn witte GTT. We hebben de bak laten zitten(stom stom stom, kost veel meer tijd.) en het motortje eruit getild. We hebben de koppeling vervangen en omdat de koppeling het nu trekt ook wat veranderingen aangebracht welke positieve uitwerkingen moeten hebben op het vermogen.
dit heb ik eraan gedaan:

intercooler gefreeflowd
4 graden vooronsteking
turbo-cup systeem
turbodruk van 0.6 naar 1 bar(en met druk op de knop 1.4bar)
extra koeling
en een dikke RVS uitlaat eronder zonder middendemper.

Vanmiddag een proefritje gemaakt, en ik trek hem door(1bar woesh woesh) en ik heb niet echt het gevoel alsof ik wat heb veranderd. Dus ik nog een beetje aan het toeren. trek hem door tot 4000RPm en "hit the switch"boom 1.4 bar, maar ik voel niet echt een duw in mijn rug. Bij mijn blauwe voelde ik goed dat ik 1 bar turbodruk had. En die 1.4 bar swithc heb ik daar ook op gehad. Dat voelde ik toch ook super(voor degene die the fast en the furious hebben gezien. Het voelde aan als een shot of NOS, en zo reageerde het ook). Maar zelfs met 1.4 bar heb ik het gevoel dat die niet zo snel is als die blauwe met 1 bar.

iemand een ideetje wat ik zou kunnen nakijken, heb namelijk effe geen idee wat het zou kunnen zijn.

groetjes
Laatst gewijzigd door Michel S. op wo 26 sep 2001 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
HotShot

Ik ga er even van uit dat jij op een (goede) turbodruk meter de druk afleest, alles goed hebt aangesloten en zeker weet dat er niet ergens (intercooler!?) iets turbodruk lekt!

Ik heb drie GTT's waarvan 1 (naar mijn mening) bijzonder snel is. De andere twee zijn meer gebakjes voor onderdelen. Het verschil bij die twee is echter erg groot. Beiden heb ik op de 1 bar gehad en bij de een houd dat in: BEIDE HANDEN AAN HET STUUR, terwijl je bij de ander no rustig een stuk uit je neus kunt pulken. Volgens mij is dat te wijten aan de kwaliteit van de turbo. Het verschil tussen 0,7 of 1,0 bar is bij mijn snelle GTT echt duidelijk merkbaar.

Kun jij uitsluitend dat het een slecht werkende turbo is?

Bij mijn snelle GTT heb ik overigens de hoofdsproeier vervangen door een 135 sproeier. Hij loopt nu erg rijk, maar van pingelen heb ik nog geen last gehad (1,2 bar).

Wat is de staat van de carburateur?

Persoonlijk zou ik het eerst gaan kijken naar een of ander lek in het turbosysteem en vervolgens gaan twijfelen aan de turbo.
Heino

YEP!!!
Michel S.
Contacteer:

De turbo is naar mijn mening bijzonder goed. Zeker voor en turbo wat al 170.000 erop zit. Het is nog altijd de 1ste turbo, maar heeft altijd op standard druk gestaan en is door zijn vorige(eerste) eigenaar altijd goed warm gereden. Voordat ik de koppeling ging vervangen liep die best goed voor een standard bakje. Ik hield een opgefokte 5 turbo bijna bij. Maar ik heb het gevoel alsof het vermogen hetzelfde is nu met 1.4 bar als voorheen met 0,7 bar. Morgen eens wat slangetjes controleren op lekkage. Ook als ik plots het ga vol intrap houdt die effe in, terwijl die dat eerst niet had, dacht ik. maar zeker weet ik dat ook weer niet.

Ik ga morgen maar eens checken wat er aan de hand is.

als iemand nog tips heeft, graag
Arjen

Heeft het niks met de afstelling van de carb te maken ? kan me voorstellen dat wanneer je de sproeierbezetting niet aanpast, bij zo'n hoge druk, de auto loopt als een natte krant.
Michel S.
Contacteer:

als je het niet aanpast, heb je kans op pingelen, maar zelf als die pingelt hobbelt die gewoon door. die andere gtt's van mij hadden bij 1.0 bar geen aangepste carburateur en die gingen als een sneltrein. en nu met 1 bar loopt het niet echt beter. misschien dat er een gaatje zit op de slang wat naar de carburateur gaat.

we zullen morgen eens zien
Anonymous

Klinkt in derdaad als een lekje ergens in je turbo circuit. Al gedubbelchecked of alles goed vast zit ?

Wat ook kan is dat er olie in je intercooler zit dat werkt de boel ook tegen.
Jeffrey E.

Netjes Ploegah kijk je post tijd ff 00:00
Anonymous

sjeezes zo laat al ?

heb gvd de hele avond aan mij toeter mistlampen en achterrem geklust zonder resultaat :evil: Eerst mijn toeter maakte een heel zeilig geluidje wat uiteindelijk op een gewone toeter begon te lijken. Dat compressortje uit elkaar gehaald en in elkaar gezet. Toen blies hij direct een goede berg lucht. Dus ik dacht: Prima ! Nu perst hij alleen genoeg lucht een lege slang in ofzo want geluid (behalve het snorren van het apparaat zelf) komt er niet meer uit.

Van die mistlampen word ik helemaal gek want hoe meer ik ontdek hoe vager het word,zelfs te vaagf om hier uit te leggen. Ik denk dat ik alle draden eruit ruk en alles zelf opnieuw aan te leggen.

De rem krijg ik ook al niet los. Wel heb ik gewonnen van een enorm vastgerotte remleiding, nu de kabel van de handrem nog. Weet iemand hoe ik dat ding loskrijg ?

AArgh ! Heb zin om de auto naar de garage te brengen en mijn credit card achter te laten...

Maar zoals hennie huisman altijd al zei: "we laten ons niet kennen, weggaan gewoon maar door want wie niet tegen zijn verlies kan die is maar zielig hoor"
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 27 sep 2001 0:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeffrey E.

On 2001-09-27 00:40, ploegah wrote:
sjeezes zo laat al ?

Maar zoals hennie huisman altijd al zei: "we laten ons niet kennen, weggaan gewoon maar door want wie niet tegen zijn verlies kan die is maar zielig hoor"
:cool::cool::cool::cool:
Michel S.
Contacteer:

Maar engelen bestaan niet, maar zo'n bengel zoals jij. tralallalalalalaaaaaaaa.
Effe kijken. je bedoelt de handrem kabel wat in de klauw vastzit?? Die krijg je niet zomaar los. Daar heb ik er al genoeg van proberen los te maken, maar dat lukt niet zomaar. Die moet je dus gewoon overknippen en dan met hamer en ander gereedschap dat puntje wat er dan nog inzit eruit gaan slaan.
Kost je wel een nieuwe kabel. Maar anders lukt het je niet echt. Tenzij die kabel nog geen 2 maanden erin zit, dan heb je een kans.

groetjes
Anonymous

Thanks.

ik heb wel dat nippeltje los gekregen met een grote tang (die aan het beweegbare armpje zit) maar de kabel loop door een busje wat gewoon vast zit. Bij een fiets kan je dat altijd los halen ! Best wel shit dat je je kabel moet slopen als je je remklauw eraf wil hebben.

Heb je trouwens nog tips voor het reviseren van de remklauw ? hij is echt helemaal gaar (rubber pleite, lekker roestig)..
HotShot

[quote]
On 2001-09-26 20:41, Mclain wrote:

de koppeling vervangen
Laatst gewijzigd door HotShot op wo 26 sep 2001 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Michel S.
Contacteer:

Koppeling doet het prima. Die werkt echt super. Het liefst ging ik nu naar onderen en ging dat ding van top tot teen onderzoeken, maar ik ben zo ziek als een hond. Dus dat moet ik effe uitstellen.

Dat van die handremkabel, ploegah. dat is inderdaad shit. Dat nippeltje is inderdaad los te halen, maar dat nippeltje(buisjes) wat er inzit, dat krijg je altijd met veel pijn en moeite eruit. Zelfs als je de kabel hebt doorgeknipt, is het moeilijk om die eruit te krijgen. We hebben zelfs een een keer met boormachines en hamers en weet ik wat nog allemaal aan een klauw moeten werken om die ook maar los te krijgen. Doe je daarom een plezier, als een nieuwe kabel monteerd, en smeer die goed in, zodat die later een beetje makkelijk los te krijgen is.
Wat betreft revisie van een klauw, heb ik niet veel goed over te melden. Een revisie setje kost geloof ik een 80 piek. En dat vindt ik echt duur. Voor 120 piek heb ik een setje goede klauwen gekocht.

ik hoor het wel.

groetjes
Michel S.
Contacteer:

onderdelen lijn had ik gebeld. 125 piek is best veel, dat weet ik, maar als ik 2 oude klauwen moet voorzien van goede rubbers doormiddel van 2 setjes, dan kost het me 160 piek, en of de handrem dan werkt dat weet ik dan ook weer niet.
Na die partij onderdelen wat ik heb gekocht ben ik rijkjelijk voorzien van klauwen.

groetjes
Anonymous

heb je er een te koop voor mij ?

Ik moet er een hebben voor rechts achter.
Michel S.
Contacteer:

Bijrijders kant dus. Ik heb daar nog een halve klauw van liggen. Dus daar zit die bovenkant er niet op wat de blokken vasthoudt. Deze heb jij er wel nog opzitten. En er zit een kabel in(compleet) die ik er niet zo uit krijg. Ik zal eens kijken wat het kost om op te sturen. Dan regelen we wel een zeer mild prijsje.
Anonymous

de klauw zelf die de blokken vasthoud heb ik nog liggen inderdaad. Precies dat ding heb ik nodig !!!!

McLain, Helemaal Top !!!!
Plaats reactie