Sinds een tijdje schudt mijn auto een beetje, bijvoorbeeld bij gasloslaten, dan merk ik duidelijk dat er iets beweegt ergens in het vooronder. Ook de versnellingspook wil nogal eens wiebelen. Tevens heb ik soms de indruk dat de versnellingsbak wat "losjes" begint te worden waardoor ik wat twijfels begin te krijgen bij de versnellingsbak, maar volgens mij is dit een vertekend beeld doordat de motor niet helemaal vast meer zit.
Hoe kan ik de motorsteunen het beste beoordelen en is dat een zware operatie om ze te vervangen? Nog nooit naar 1 gekeken eigenlijk.
Als je het idee hebt dat de boel aan het 'schuiven' is kunne dat best je motorsteunen zijn. Is ook niet zo duur om te vervangen (wel lastig zonder takel)
De motorsteunen zonder takel vervangen is een eitje hoor. Je hebt de krik van je auto die plaats je onder je versnellings bak je zet een andere krik onder de carter pan (wel een blokkie hout er tussen) en dan vervang je ze 1 voor 1.. Oke met takel is het natuurlijk een stuk makkelijker.
Garage effe naar de blokken laten kijken, maar die zagen er goed uit enm voelden in principe goed aan. Maar ja, aan de andere kant, ik heb de auto met 120k gekocht, hij staat nu op 160k, en ik betwijfel of de vorige eigenaar ze al vervangen heeft. Zou het gewoon tijd zijn om ze te vervangen?
Tevens zeiden ze dat dat behoorlijk duur zou zijn.
Hoeveel moeten die dingen volgens jullie ongeveer kosten?
De achterste motorrubber, ter hoogte van het schutbord, is vaak een oorzaak van die problemen. Het is echter best moeilijk te zien of ie gescheurd is. Vervangen is best lastig zonder brug of put. De voorsten zijn redelijk te doen op de grond. Kijk effe verder in de topics, is al eerder over gesproken. Wacht effe.......