Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
snelheidsgek

mijn deurdorpel is verot en nu moet er dus een nieuwe in ik weet wel waar ik die kan halen alleen ik heb dus geen idee hoe ik dit moet vervangen ik heb wel het een en ander gehoord over de verrotte eruitslijpen en de nieuwe erin lassen enz alleen ik snap dit niet echt.
want is het zo wel netjes te krijgen en is dit klusje wel te doen.
ik ken wel een goeie lasser alleen wil ik weten hoe dit nou moet.
ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken.
mazzel
Xedrah

Als je er zelf geen verstand van hebt, kun je het het beste laten doen. Je kent iemand die kan lassen, dus dat is makkelijk. Koop een dorpel en breng je auto naar hem toe. Het voordeel van een 5GTT is dat de dorpel achter de plastic skirt zit zoals je weet, dus het resultaat kan niet mislukken. Je ziet er niets van. Zorg dat de gaatjes voor de afwatering vrij zijn van rommel. Ik weet niet of het ook bij een 5 kan, maar bij een Kadett wordt aangeraden om een paar extra gaatjes te boren in de dorpel. Daarna heel goed tectyleren en klaar is klara! :smile:
Anonymous

als je nieuwe dorpel wil koop ze dan gewoon nieuw bij de Renault-dealer want van de sloop zijn ze meestal net zo rot !!!
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Wat kost zo'n dorpel per stuk bij de dealer? :smile:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

+/- 300 piek inclu

bij het inlassen van de dorpel zegt de ene : de auto moet iets opgerekt worden ( door het inlassen krimpt ie weer ) en de andere zegt dat het gewoon zo kan , zonder oprekken dus .
ik weet het eigenlijk niet misschien weet iemand er hier iets meer over .

is het echt je dorpel en niet je achterscherm? zit ie ( het gat ) voor je naad in de dorpel of er na ? zit ie erna dus richting je achterwiel , dan is het je achterscherm wat vervangen moet worden . en das wat meer werk . kosten voor het onderdeel weet ik niet zeker maar volgens mij zo rond de 300 piekies .

veel sucses
Plaats reactie