Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Stefijn

Als ik harder dan 150 rijdt (hypothetisch gesproken natuurlijk :wink: ) gaan bij mij de portieren aan de bovenkant openstaan. Onzettende takkeherrie dus, zeker bij nog hogere snelheden. En 150 is zo'n lekkere cruisesnelheid met mijn GTT..

De portieren zijn een klein beetje uitgezakt. Daarnaast heb ik het idee dat de bovenkant van de portieren gewoon niet goed genoeg aansluit, want zelfs bij 100 km kun je met je pink de deur al "open" duwen, zo makkelijk gaat dat. Dat laatste wordt denk ik versterkt doordat de deur een klein beetje naar onderen is gaan hangen en daardoor al niet meer precies goed op het rubber gepositioneerd is.

Welke oplossingen zijn er:
- deuren opnieuw afhangen: wat doen ze dan precies en is dat een dure operatie?
- raamstijl een beetje naar binnen buigen (is een term voor geloof ik), of is dit een beetje te barbaars.
Abel
Über-Spammer

je kunt proberen de pen waar het slot omheen valt een milimeter of 2 naar binnen te schuiven.

:cool:

Dit is een torx schroef, dus dat moet mogelijk zijn. Heb het zelf al eens geprobeerd, maar mijn torx setje is daar niet sterk genoeg voor.

succes

Edit: typo's
Laatst gewijzigd door Abel op ma 10 sep 2001 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefijn

[quote]
On 2001-09-10 15:00, Aiken Drum wrote:
je kunt proberen de pen waar het slot omheen valt een milimeter of 2 naar binnen te schuiven.

:cool:

Dit is een torx schroef, dus dat moet mogelijk zijn. Heb het zelf al eens geprobeerd, maar mijn torx setje is daar niet sterk genoeg voor.

succes

Edit: typo's
Laatst gewijzigd door Stefijn op ma 10 sep 2001 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer

tja, bovenste schanier deel op het frame een harde tik geven. dat die een stukje naar binnen gaat.

dat is het simpelst, maar niet de mooiste. je moet iets aan je scharnieren frobelen (spreek uit als freu...)

wederom succes

:grin:
ed_pret

ik heb bij me eige een nieuwe deur erin gehangen en die sloot boven ook niet echt mooi aan. Bij hevige regenval druppelde er water naar binnen.Het volgende heb ik een keer of 3 gedaan om het tegen te gaan.

portier open, raam naar beneden, dan op de gedeelte die je meer naar binnen wilt hebben een paar flinke klappen op geven met je vlakke hand. Dit ongeveer keer of 5 doen en dan na een dag ofso weer doen. Dit moet je zo lang doen totdat het goed aaansluit.

Je doet het zo omdat je ijzer niet in 1 keer mag buigen. Zo heeft een vriend van me het ooit uitgelegd.(Hij werkte bij carE dus ik geef hem maar geljk >-)

Ik heb ooit gehoord van deuren richten misschiend dat dat iets is, maar schijnt veeel werk te zijn.
Anonymous

Ed wat een top oplossing. Gewoon een keer per dag een paar goede beuken op je deur en gaan !
Stefijn

On 2001-09-10 16:45, ed_pret wrote:
ik heb bij me eige een nieuwe deur erin gehangen en die sloot boven ook niet echt mooi aan. Bij hevige regenval druppelde er water naar binnen.Het volgende heb ik een keer of 3 gedaan om het tegen te gaan.

portier open, raam naar beneden, dan op de gedeelte die je meer naar binnen wilt hebben een paar flinke klappen op geven met je vlakke hand. Dit ongeveer keer of 5 doen en dan na een dag ofso weer doen. Dit moet je zo lang doen totdat het goed aaansluit.

Je doet het zo omdat je ijzer niet in 1 keer mag buigen. Zo heeft een vriend van me het ooit uitgelegd.(Hij werkte bij carE dus ik geef hem maar geljk >-)

Ik heb ooit gehoord van deuren richten misschiend dat dat iets is, maar schijnt veeel werk te zijn.
Deuren richten, dat zocht ik ja. Iemand daar ervaring mee of die weet hoe dat in zijn werk gaat?

Ik heb wel eens geprobeerd om de deur idd iets te buigen, maar dat lukte niet.
Anonymous

Mischien zijn de pinnen waarin je deur hangt wel versleten en hoef je er alleen maar nieuwe in te plaatsen. Lijkt me dat je zoiets niet hoeft te stellen. ZAl toch wel degelijk vastzitten voor de rest?
succes,
jeroen
Rudo

Stefijn, in de scharnieren zit een pin. Deze willen nog wel eens stuk gaan, weet je zeker dat deze nog goed zijn?
Het is relatief goedkoop om ze te laten vervangen.
Stefijn

On 2001-09-10 18:40, Rudeboy wrote:
Stefijn, in de scharnieren zit een pin. Deze willen nog wel eens stuk gaan, weet je zeker dat deze nog goed zijn?
Het is relatief goedkoop om ze te laten vervangen.
De scharnieren lijken goed te werken, de pinnen lijken goed te zijn. Ik kan de deur aan het eind (als ie open is) een ruime 0,5 cm optillen, en dat lijkt me dan gewoon speling. Die pinnen, kun je die bij renault bestellen of zo? A what the fuck, ik breng m wel een keer naar Renault en dan lossen ze het maar mooi op :smile:
Laatst gewijzigd door Stefijn op ma 10 sep 2001 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Job-turbo
Contacteer:

Pennetjes kun je gewoon bij de renault dealer krijgen al vond ik ze behoorlijk prijzig.. 10tje voor 2 deuren. Maarja wat moet je anders. Oja je mag helemaal niet harder rijden dan 120 dus hoe weet je dat hij het doet boven de 150??? :lol:
Laatst gewijzigd door Job-turbo op ma 10 sep 2001 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefijn

[quote]
On 2001-09-10 19:48, Job-turbo wrote:
Pennetjes kun je gewoon bij de renault dealer krijgen al vond ik ze behoorlijk prijzig.. 10tje voor 2 deuren. Maarja wat moet je anders. Oja je mag helemaal niet harder rijden dan 120 dus hoe weet je dat hij het doet boven de 150??? :lol:
Laatst gewijzigd door Stefijn op ma 10 sep 2001 20:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Job-turbo
Contacteer:

[quote]
On 2001-09-10 20:34, Stefijn wrote:
[quote]
On 2001-09-10 19:48, Job-turbo wrote:
Laatst gewijzigd door Job-turbo op ma 10 sep 2001 20:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Arjen

Als ik goed geinformeerd ben heeft de dealer daar een speciaal persje voor. Zelf is het echt nauwelijks te doen. Tevens loop je kans de lak te beschadigen, wanneer de drevel of hamer uitschiet.
Job-turbo
Contacteer:

Ben toen bij de renault dealer in Heerenveen en in Drachten geweest en die zeiden beide dat er geen speciaal gereedschap voor was. Heb toen zelf maar een ding gefabriceerd om die pennen eruit te slaan. Maar wat een K*T werk. Ongelovelijk. Nou moet ik bijna weer want de nieuwe deuren moeten in mijn huidige 5 dus....
Stefijn

On 2001-09-10 20:45, turbo_arie wrote:
Als ik goed geinformeerd ben heeft de dealer daar een speciaal persje voor. Zelf is het echt nauwelijks te doen. Tevens loop je kans de lak te beschadigen, wanneer de drevel of hamer uitschiet.
Hehe, kan ik dan effe wat WD40 van je lenen? :wink:
Arjen

Heb het zelf bij mijn 11 geprobeerd. Na veel WD40 en rammen met een hamer hadden ze nog geen centimeter bewogen. Is het ook niet zo dat je ze maar 1 kant op kunt slaan ?
Toch schijnen er trouwens echt speciale "persjes/ponsjes"voor te bestaan.
canonballman

Bij Renault dealer VD Boom in Tilburg hebben ze op de schade afdeling ervaring met het richten van deuren volgens mij
Stefijn

On 2001-09-11 01:03, canonballman wrote:
Bij Renault dealer VD Boom in Tilburg hebben ze op de schade afdeling ervaring met het richten van deuren volgens mij
Komt dat even goed uit :smile:

<-zie
ed_pret

bij de sloop waar ik mijn deur heb gehaald hadden ze een soorte pennetrekker. klein stangetje met een verdikking aan het einde.

Maar inderdaad, ik heb ook alles geprobeerd om mijn deur met beleid eruit te halen maar de slijptol bood op het einde het beste resultaat.

bespaar je hoofdpijn en laat het maar doen :smile:
Plaats reactie