ik heb heel heel veel speling op mijn stuur nou zag ik ergens staan dat je het stuurhuis er onder uit kunt halen.
Zodat je niet het hele blok er uit moet halen.
Want mijn vader dacht dat je weer het hele blok er uit moest halen.
Ik las namelijk dat er 3 rubbers in zaten die meestal rot zijn, en dat je die dus moet vervangen.
Kan iemand mij hier mee helpen???
Of heeft hier ervaring mee?
-
ik zou het niet weten, maar je blok eruit voor t stuurhuis te vervangen??? lijkt me sterk.
Loop anders eens een werkplaats binnen van een behulpzame Renaultdealer en vraag t even.
groeten canonballman
Loop anders eens een werkplaats binnen van een behulpzame Renaultdealer en vraag t even.
groeten canonballman
-
Stuurhuis zonder bekrachtiging
Uitbouwen
- Zet de auto aan de voorkant op steunen neer.
- Verwijder de voorwielen.
- Maak aan beide zijden de spoorstangkogel los met behulp van een kogelboutpers.
- Draai de wielen naar rechts.
- Verwijder de klembout van de onderste stuuraskoppeling. Teken de stand van de kruiskoppeling af ten opzichte van de spiebanen van de rondselas. Maak de kruiskoppeling los.
- Verwijder de twee bouten waarmee het stuurhuis vastzit.
- Verwijder het stuurhuis compleet met de spoorstangen.
Let op! Draai de moeren van de spoorstangeinden niet los; alleen als ze moeten worden vervangen. Draai in dat geval de spoorstangeinden los en tel het aantal omwentelingen.
Inbouwen
Het inbouwen van het stuurhuis gebeurt in de omgekeerde volgorde van het uitbouwen.
- Als het niet mogelijk is om de onderste stuuras op de rondselas te bevestigen, moet de lengte van de veiligheidskolom worden gecontroleerd, zie figuur 14.7.
- Let bij het inbouwen op de juiste stand van de van tevoren aangebrachte merktekens.
- Controleer de voorwieluitlijning.
Dus de auto even met de voorkant omhoog en thats it. het motorblok hoeft er niet uit.
Alleen is het wel een hoop werk omdat overal slecht bij is te komen.
Succes!!
Uitbouwen
- Zet de auto aan de voorkant op steunen neer.
- Verwijder de voorwielen.
- Maak aan beide zijden de spoorstangkogel los met behulp van een kogelboutpers.
- Draai de wielen naar rechts.
- Verwijder de klembout van de onderste stuuraskoppeling. Teken de stand van de kruiskoppeling af ten opzichte van de spiebanen van de rondselas. Maak de kruiskoppeling los.
- Verwijder de twee bouten waarmee het stuurhuis vastzit.
- Verwijder het stuurhuis compleet met de spoorstangen.
Let op! Draai de moeren van de spoorstangeinden niet los; alleen als ze moeten worden vervangen. Draai in dat geval de spoorstangeinden los en tel het aantal omwentelingen.
Inbouwen
Het inbouwen van het stuurhuis gebeurt in de omgekeerde volgorde van het uitbouwen.

- Als het niet mogelijk is om de onderste stuuras op de rondselas te bevestigen, moet de lengte van de veiligheidskolom worden gecontroleerd, zie figuur 14.7.
- Let bij het inbouwen op de juiste stand van de van tevoren aangebrachte merktekens.
- Controleer de voorwieluitlijning.
Dus de auto even met de voorkant omhoog en thats it. het motorblok hoeft er niet uit.
Alleen is het wel een hoop werk omdat overal slecht bij is te komen.
Succes!!
Laatst gewijzigd door illuminator op za 8 sep 2001 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
maar ik heb er een met stuurbekrachting werkt dat het zelfde?
En kan ik dan die rubbers vervabgen van het stuurhuis?
Zo nee wat kost ongeveer een nieuwe, of 2e hands stuurhuis?
En kan ik dan die rubbers vervabgen van het stuurhuis?
Zo nee wat kost ongeveer een nieuwe, of 2e hands stuurhuis?