-
Hee snelheidsduivels.. Ik ben gisteren weer een keer een dag naar de Nurburgring geweest (op de motor) om daar een dag rond te scheuren. Ik kom daar elk jaar wel een paar keer, en ik kan niet uitleggen hoe vet het daar is..... dat moet je gewoon zelf gezien hebben!!!!!
Nu dacht ik: Misschien is er wel interesse om een keer met RTC leden daar een dag door te brengen. Nu nog niet, want mn 5 is nog steeds niet klaar, maar kwil gewoon ff weten of daar animo voor is.
Vorig jaar was er namelijk op een zondag de nl Alpine club (+/- 10 autos), en die gingen als een stel slakken over het circuit heen. Dat kunnen wij natuurlijk beter...!!!
Het is daar gewoon tof rijden in de Eiffel(bergachtig, veel bochten, haarspelden), en de Nordschleife is onbeschrijflijk!!!
Kost 25 Dmark per ronde (van 21 kilometer, JA 21 kilometer en 160 bochten incl. 2 kombochten alla Indycar).
Alleen om te kijken is echter ook mooi, je ziet er echt alles, Ferraris, Porsches in overvloed, M5s, M3s, Lotussen, wegracemotoren en ga zo maar door.
En bijna iedereen gaat echt TERINGHARD!!!
DUS!!!
Zijn er diehards geinteresseerd??????
groeten canonballman
Nu dacht ik: Misschien is er wel interesse om een keer met RTC leden daar een dag door te brengen. Nu nog niet, want mn 5 is nog steeds niet klaar, maar kwil gewoon ff weten of daar animo voor is.
Vorig jaar was er namelijk op een zondag de nl Alpine club (+/- 10 autos), en die gingen als een stel slakken over het circuit heen. Dat kunnen wij natuurlijk beter...!!!
Het is daar gewoon tof rijden in de Eiffel(bergachtig, veel bochten, haarspelden), en de Nordschleife is onbeschrijflijk!!!
Kost 25 Dmark per ronde (van 21 kilometer, JA 21 kilometer en 160 bochten incl. 2 kombochten alla Indycar).
Alleen om te kijken is echter ook mooi, je ziet er echt alles, Ferraris, Porsches in overvloed, M5s, M3s, Lotussen, wegracemotoren en ga zo maar door.
En bijna iedereen gaat echt TERINGHARD!!!
DUS!!!
Zijn er diehards geinteresseerd??????
groeten canonballman
en dan je auto daar in de soep jagen op een supersnelle porsch vol achter op lache geen verzekering balen kloten auto weg
Ik ga zondag 9 september waarschijnlijk samen met een vriend van met een m3 en ik natuurlijk in mijn gtt.
Dus wie er mee wil ? We spreken af in venlo en vanaf daar richting de ring.
Menno, jij wou toch geloof ik ook nog een keer heen he?
Dus wie er mee wil ? We spreken af in venlo en vanaf daar richting de ring.
Menno, jij wou toch geloof ik ook nog een keer heen he?
Laatst gewijzigd door Marius op za 1 sep 2001 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ja zoals ik al zei, mn GTT is nog niet klaar, dus als het zover is laat ik het weten.
Maar Marius en de andere bende:
VEEL PLEZIER KOMENDE ZONDAG (9 sept.) EN LAAT ZIEN WAT ER IN DIE RENAULTS ZIT!!!!!!!!!!!!
groeten canonballman
Maar Marius en de andere bende:
VEEL PLEZIER KOMENDE ZONDAG (9 sept.) EN LAAT ZIEN WAT ER IN DIE RENAULTS ZIT!!!!!!!!!!!!
groeten canonballman
Ik ben er zondag nog geweest met de vriend van mijn zus. Hij met de Clio en ik met de 19. Het was echt tof.
We hadden betaald voor 2 rondjes is toch 46km en dat kost 44DM.
Maar goed, je denkt dat je snel gaat he, maar dan komt d'r in eens een wit stippie in je spiegel, en dat is het witte stippie er ook al weer langs, dat is de ring taxi (M5) die gaat snel.
Maar het is echt heel tof daar, mijn banden waren helemaal opgekruld van het gummen.
Maar pas heeeel goed op want je kunt bijna nix overzien.
Zo dat wou ik ff kwijt.
Mzzl...
We hadden betaald voor 2 rondjes is toch 46km en dat kost 44DM.
Maar goed, je denkt dat je snel gaat he, maar dan komt d'r in eens een wit stippie in je spiegel, en dat is het witte stippie er ook al weer langs, dat is de ring taxi (M5) die gaat snel.
Maar het is echt heel tof daar, mijn banden waren helemaal opgekruld van het gummen.
Maar pas heeeel goed op want je kunt bijna nix overzien.
Zo dat wou ik ff kwijt.
Mzzl...
-
Als je de baan een beetje wil verkennen moet je het spel "Grand Prix Legends" spelen. Dat speelt zich wel 40 jaar geleden af, dus de begroeiing van de baan is niet gelijk, maar de baan zélf is perfect nagebouwd.
Zo goed zelfs dat ze er een video van gemaakt hebben met in de bovenhelft 1st personview uit het spel, en in de onderhelt een blik uit een porsche, en dan kun je heel goed zien dat die baan perfect is nagebootst.

Zo goed zelfs dat ze er een video van gemaakt hebben met in de bovenhelft 1st personview uit het spel, en in de onderhelt een blik uit een porsche, en dan kun je heel goed zien dat die baan perfect is nagebootst.

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.marvin.co.uk/benlovejoy/nuer ... hoops.html" TARGET="_blank">Whoops page, klik hier</A><!-- BBCode End -->
Wat misschien ook nog eens te overdenken geeft is dat gemiddeld elk jaar 62 doden vallen op het circuit... meer dan 1 per week.
Maar goed, ik heb net afgesproken het uitstapje van komend weekend te verplaatsen naar eind deze maand, 30 september. Dus wie er dan ook gaat, let me know kunnen we lekker samen gaan!
Wat misschien ook nog eens te overdenken geeft is dat gemiddeld elk jaar 62 doden vallen op het circuit... meer dan 1 per week.
Maar goed, ik heb net afgesproken het uitstapje van komend weekend te verplaatsen naar eind deze maand, 30 september. Dus wie er dan ook gaat, let me know kunnen we lekker samen gaan!
Laatst gewijzigd door Marius op wo 5 sep 2001 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
[quote]
On 2001-09-05 16:07, Marius wrote:
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.marvin.co.uk/benlovejoy/nuer ... hoops.html" TARGET="_blank">Whoops page, klik hier</A><!-- BBCode End -->
On 2001-09-05 16:07, Marius wrote:
Laatst gewijzigd door Stefijn op wo 5 sep 2001 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Inderdaad, veel motorrijders, zo niet 99 van de honderd. Als je er tussen uit knijpt in een auto zijn er 2 mogelijkheden:
1. Je ging super maar dan ook superhard!! en je was bezig een supersnelle tijd neer te zetten!
2. Of je hebt geen rolkooi in je jaren tachtig wagen (5 GTT, Clio, 19) en hebt behoorlijke pech (maar je ging wel hard
zullen die Dieters zeggen!!)
Jawohl, der Hollander hatte ein richtiges schnelle Toerbo maschinen, Klaus!!!!!!!
1. Je ging super maar dan ook superhard!! en je was bezig een supersnelle tijd neer te zetten!
2. Of je hebt geen rolkooi in je jaren tachtig wagen (5 GTT, Clio, 19) en hebt behoorlijke pech (maar je ging wel hard

Jawohl, der Hollander hatte ein richtiges schnelle Toerbo maschinen, Klaus!!!!!!!
-
Nou ik weet wel dat als ík daar ga ik echt niet als een malloot over dat circuit ga, beetje lekker blazen, ik ken me auto redelijk, maar ik wil m ook graag heel houdenOn 2001-09-05 23:09, canonballman wrote:
Inderdaad, veel motorrijders, zo niet 99 van de honderd. Als je er tussen uit knijpt in een auto zijn er 2 mogelijkheden:
2. Of je hebt geen rolkooi in je jaren tachtig wagen (5 GTT, Clio, 19) en hebt behoorlijke pech (maar je ging wel hardzullen die Dieters zeggen!!)

-
Heel vette pics echt gaaf.
Stefijn...
Een beetje lekker blazen???
Dan kan het al mis gaan, er zitten echt een paar listige bochten in.
Mzzzl....
Mzzzl....
-
Hee wacht op mij, ik wil ook mee!!!!!
Kun je achter mij aanrijden!!!! Ben erg bescheiden maar ik heb er toch al redelijk wat rondes gereden, voor een Nederlander dan.
Een stuk of 30 35, met auto èn motor, en ga toch redelijk... voor een nederlander!!!!!!
Kun je achter mij aanrijden!!!! Ben erg bescheiden maar ik heb er toch al redelijk wat rondes gereden, voor een Nederlander dan.
Een stuk of 30 35, met auto èn motor, en ga toch redelijk... voor een nederlander!!!!!!
Ok jij hebt al aardig wat rondjes gereden.
Maar ken jij de baan uit je hoofd???
Volgens mij moet je daar een keer een week
een hotel kamer huren, en dan een week kaart kopen en continu rijden dan leer je hem volgens mij kennen.
Misschien ga je dan Sabine voorbij

Mzzl...
Volgens mij moet je daar een keer een week
een hotel kamer huren, en dan een week kaart kopen en continu rijden dan leer je hem volgens mij kennen.
Misschien ga je dan Sabine voorbij
Mzzl...
-
Wij hebben het blijkbaar niet over hetzelfde "blazen". Als ik zeg dat ik weet wat ik doe hangt daar geen snelheid aan vast. Misschien tuf ik wel met 50 (bij wijze van spreken) over die baan en vind ik dat blazen?On 2001-09-05 23:31, ArjanR19 wrote:
Stefijn...
Mzzzl....![]()
Als je de baan uit je hoofd wil leren moet je dat spel spelen (Grans Prix Legends). Kost niks en je kunt de hele dag in je eentje op die baan rijden.On 2001-09-06 01:54, ArjanR19 wrote:
Ok jij hebt al aardig wat rondjes gereden.
Misschien kan ik de link naar die video nog vinden, dan zal ik m posten, kun je zien hoe goed die baan in dat spel is

Yep, gewoon smorgens rond 10:00 afspreken in Venlo bij de grens en dan richting de ring.
En savonds weer terug. En jongens, alleen meegaan om te kijken is al gaaf dus ik zou zeker meegaan als je tijd hebt ook al wil je niet op he circuit rijden.
En savonds weer terug. En jongens, alleen meegaan om te kijken is al gaaf dus ik zou zeker meegaan als je tijd hebt ook al wil je niet op he circuit rijden.
Laatst gewijzigd door Marius op do 6 sep 2001 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Vriend van me met <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.hitzert.com" TARGET="_blank">e30 m3</A><!-- BBCode End --> is ook van de partij. Verder misschien ook nog 205 gti en wat andere auto's
Vriend van me met <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.hitzert.com" TARGET="_blank">e30 m3</A><!-- BBCode End --> is ook van de partij. Verder misschien ook nog 205 gti en wat andere auto's
-
Fuck fuck fuck, stel dat een week of 2 uit alsjeblieft!!!!! Dat red ik denk ik niet en ik wil ook mee!!!!!!!!
En ja ik ken die baan uit mn hoofd, dwz ik weet hoe de bochten gaan (links of rechts), weet ongeveer hoe scherp, waar ik voluit kan gaan ook al zie je maar 50 meter ver, enz.
Ik weet ook nog de bochten waar je superlaat pas moet insturen, maar doe dit nog niet altijd (voor je gevoel rij je de baan af, en dàn moet je pas insturen). Dit is overigens 1 van de belangrijkste kenmerken van dat circuit, LAAT INSTUREN. Er zijn zo veel (zeg 60 %) bochten.
Kheb nl een tijd terug twee videobanden gekopieerd vd Ring. De ene heet zelfs: Den Ring beherschen lernen, met ideale lijnen, tips ed.
En ja ik ken die baan uit mn hoofd, dwz ik weet hoe de bochten gaan (links of rechts), weet ongeveer hoe scherp, waar ik voluit kan gaan ook al zie je maar 50 meter ver, enz.
Ik weet ook nog de bochten waar je superlaat pas moet insturen, maar doe dit nog niet altijd (voor je gevoel rij je de baan af, en dàn moet je pas insturen). Dit is overigens 1 van de belangrijkste kenmerken van dat circuit, LAAT INSTUREN. Er zijn zo veel (zeg 60 %) bochten.
Kheb nl een tijd terug twee videobanden gekopieerd vd Ring. De ene heet zelfs: Den Ring beherschen lernen, met ideale lijnen, tips ed.
-
Ja twee weken later red ik wel, moet maar!!!!!!
En vanaf Venlo: denk een kilometer of 200???
Maar wat ook tof is, en wat ik met de motor altijd doe:
Naar Heerlen over de highway, door naar Aken, en dan de snelweg af en binnendoor naar de Ring, dwars door de Eiffel. Supermooie wegen en mooie bochten, ook uitzicht is af en toe TOP!
Duurt wel iets van een uur langer, en terug, als het toch donker is, over de autobahn.
Maar ik pas mezelf aan, jullie keus!
En als het aan mij ligt, plannen we die datum en houden het weer in de gaten. Bij regen geef ik er weinig om eerlijk gezegd. Dan gaat het zeker fout!
Evt. bij slecht weer cancelen dus.
groeten
En vanaf Venlo: denk een kilometer of 200???
Maar wat ook tof is, en wat ik met de motor altijd doe:
Naar Heerlen over de highway, door naar Aken, en dan de snelweg af en binnendoor naar de Ring, dwars door de Eiffel. Supermooie wegen en mooie bochten, ook uitzicht is af en toe TOP!
Duurt wel iets van een uur langer, en terug, als het toch donker is, over de autobahn.
Maar ik pas mezelf aan, jullie keus!
En als het aan mij ligt, plannen we die datum en houden het weer in de gaten. Bij regen geef ik er weinig om eerlijk gezegd. Dan gaat het zeker fout!

Evt. bij slecht weer cancelen dus.
groeten
Dat is ook een errug goed idee, een tour de eiffel. Ben ik voor. Misschien is het wel verstandig dan wat vroeger af te spreken. Zeg bijvoorbeel 9 uur in Heerlen ofzo?
Zeker op een zondag is het volgens mij vrij rustig en het toeristenseizoen is ook al voorbij.
Misschien is het wel verstandig dan om jouw route op papier te zetten, zodat je niet eeuwig aan het bellen bent als je elkaar kwijt raakt?
En ook leuk om dan bijvoorbeeld 2 snackbars oid als tussenpunten te nemen.
Zeker op een zondag is het volgens mij vrij rustig en het toeristenseizoen is ook al voorbij.
Misschien is het wel verstandig dan om jouw route op papier te zetten, zodat je niet eeuwig aan het bellen bent als je elkaar kwijt raakt?
En ook leuk om dan bijvoorbeeld 2 snackbars oid als tussenpunten te nemen.