Als ik mijn wagentje heb laten spuiten wil ik daarna motorisch iets gaan doen. IK heb nog een b lok liggen en die wil ik eigenlijk laten reviseren en dan ook gelijk tunen. Nou vraag ik me af of het ook nut heeft als ik mijn blok laat uitboren zodat hij een grotere cylinder inhoudt heeft.
Heeft dit nut of zou het weggegooid geld zijn??
Heeft dit nut of zou het weggegooid geld zijn??
-
Heb ik ook aan zitten denken, maar ik begin morgen bij een revisiebedrijf en ga het daar eens vragen. Ik denk dat de C-motor met 1397 cc al bijna niet meer te vergroten valt.
De cil.bussen zitten namelijk al heel dicht tegen elkaar aan. Bij opboren wordt de cil.wand te dun op de plaatsen waar de bussen tegen elkaar zitten.(de bussen zijn aan de zijkanten al bewerkt om in het blok te passen, dus zijn hier al dunner dan de rest v/d omtrek)
Misschien is he mogelijk om heel licht op te boren en zo toch 50 cc te winnen, maar het zaakje wordt wel wat zwakker.
50 cc staat denk ik gelijk aan een 5 pk, dus ja is het de moeite??????
De cil.bussen zitten namelijk al heel dicht tegen elkaar aan. Bij opboren wordt de cil.wand te dun op de plaatsen waar de bussen tegen elkaar zitten.(de bussen zijn aan de zijkanten al bewerkt om in het blok te passen, dus zijn hier al dunner dan de rest v/d omtrek)
Misschien is he mogelijk om heel licht op te boren en zo toch 50 cc te winnen, maar het zaakje wordt wel wat zwakker.
50 cc staat denk ik gelijk aan een 5 pk, dus ja is het de moeite??????
Lijkt me opzich wel lekker om wat meer cylinder inhoud te hebben. Is het echt zo moeilijk om een turbo op een 1.7 te zetten??
-
Nou euh...16 V kop erop????? Dan moet je wel van errug goede huize komen. Een V6 motor inbouwen zal nog simpeler zijn!!
Nokkenas aandrijving moet erop en wie zegt dat de cil. hartlijnen even ver uit elkaar liggen als bij een (1800!!!!!!) zestienklepper?????? lijkt me niet!
Dus een leuk fabeltje......
Nokkenas aandrijving moet erop en wie zegt dat de cil. hartlijnen even ver uit elkaar liggen als bij een (1800!!!!!!) zestienklepper?????? lijkt me niet!
Dus een leuk fabeltje......
-
En een 1.7 turboblok (Volvo 440/80) kan er zonder grote moeite in denk ik. Maar hoeveel kost het en hoeveel win je ermee???
Als je dat zou doen dan lijkt het me wel mogelijk de 1700 te vergroten naar 2 liter met opboren, nieuwe zuigers en andere (diesel????) krukas. Maar eer dat je daar mee klaar bent........1 jaar??? 10 ruggen???
Als je dat zou doen dan lijkt het me wel mogelijk de 1700 te vergroten naar 2 liter met opboren, nieuwe zuigers en andere (diesel????) krukas. Maar eer dat je daar mee klaar bent........1 jaar??? 10 ruggen???
-
Ja 16 V is te doen en is ook al gedaan. Kheb het 1 of 2 jaar geleden op Vive la France gezien, maar dan nog: Een hoop werk en een stdrd gtt blok is ook op 160 betrouwbare pks te brengen.
Ga daar met een 16 V maar eens aan staan, of het moet een 2l zijn.....En wat doen die blokken op de sloop, compleet met bak, electrashit e.d. als je ze al compleet vindt........4 ruggen???5?????? En dan zit t er nog niet in.....
Ga daar met een 16 V maar eens aan staan, of het moet een 2l zijn.....En wat doen die blokken op de sloop, compleet met bak, electrashit e.d. als je ze al compleet vindt........4 ruggen???5?????? En dan zit t er nog niet in.....
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Mail anders Andy van <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.greydevilindustries.com" TARGET="_blank">www.greydevilindustries.com</A><!-- BBCode End -->
Daar maken ze ook 1.7 turbo blokken.
Daar maken ze ook 1.7 turbo blokken.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
Waar zit dat bedrijf en is dat op basis van een C-motor?? (stoterstangen GTT motor)
Ze wonen in Engeland, en de blokken zijn F-torretjes. Een J motor kan maximaal in de buurt van 1600cc komen. D'r zijn wel bussen met zuigers te koop met grotere boring. 't kost allemaal wel vrij veel, in verhouding met wat 't oplevert.
rev it like a rental
Is de Turbo Maxi niet geleverd met een 1565cc motor ? Of was dat een totaal andere motor ?
Ik heb laatst een jongen gesproken die een volvo turbo blok in zijn 11 turbo gezet had. Hij hoefde alleen een klein stukje van de uitlaat aan te passen. Dat blok was gebruikt op Zandvoort en had ongeveer 165 pk. Dat ding draaide met gemak de teller uit.
Ik heb laatst een jongen gesproken die een volvo turbo blok in zijn 11 turbo gezet had. Hij hoefde alleen een klein stukje van de uitlaat aan te passen. Dat blok was gebruikt op Zandvoort en had ongeveer 165 pk. Dat ding draaide met gemak de teller uit.
-
Menno: J motor??? dat is toch een r25/espace motor?????? 2,2 liter ofzo??? Of heb ik het mis?
Ik weet wel zeker dat een GTT motor een
C-motor is.......
En dan 1600 cc??? langere slag?? EN grotere boring??? vertel vertel!!!!!!!!!!!!
groeten Reinier
Ik weet wel zeker dat een GTT motor een
C-motor is.......
En dan 1600 cc??? langere slag?? EN grotere boring??? vertel vertel!!!!!!!!!!!!

groeten Reinier
-
En Arie, ik heb ooit in de Vondst een ex rally GT turbo te koop zien staan, met zon 1.7 Volvo turboblok, kgeloof ook iets van 160 pk dat er bijstond.....
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Menno, J6R en J7T zijn toch 2 liter blokken?
Ik had dacht ik een J7T in mijn 25 gts....
Ik had dacht ik een J7T in mijn 25 gts....
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
-
Ja Bassie!! klopt J6R is een 2 liter, de R staat bij renault voor 2 liter. (f3p is 1.8, f3r is 2 l)
En de T (in J7T) staat VOLGENS MIJ voor 2,2 liter, maar kweet dat niet zeker.
Er zijn zelfs nog 12kleppers van de J puntje puntje motor (in de Saffranes)
En de T (in J7T) staat VOLGENS MIJ voor 2,2 liter, maar kweet dat niet zeker.
Er zijn zelfs nog 12kleppers van de J puntje puntje motor (in de Saffranes)
Ik heb wel eens iets getikt over de Renault motor codering maar kan 't ff niet meer vinden. De laatste letter slaat in ieder geval op de cilinderinhoud, per 100cc eentje omhoog. De J6R is een tweeliter, J7T een 2.2
Ook van de J7R is een 12V uitvoering geweest, zowel in de 21 als 25. Ik ben al een tijdje wanhopig op zoek naar info, maar is niet te vinden
Inderdaad een correctie, 't had C motor moeten zijn, in de 5'jes. Ik zal ff opzoeken hoe dat met die meer CC's zit, nieuws volgt nog.
Ook van de J7R is een 12V uitvoering geweest, zowel in de 21 als 25. Ik ben al een tijdje wanhopig op zoek naar info, maar is niet te vinden

Inderdaad een correctie, 't had C motor moeten zijn, in de 5'jes. Ik zal ff opzoeken hoe dat met die meer CC's zit, nieuws volgt nog.
rev it like a rental
-
Nou, 100cc per letter omhoog klopt niet helemaal...
J op het eind is 1400
M is 1600
P is 1800
R is 2000
T is 2200
En ik geloof z7 X dat dat een 3000 cc V6 is
En er zijn:
C motors: stoterstangen, 1000 tot 1400cc
E motors: OHC, 1200-1400 cc (ook wel Energy motor genoemd)
K motors: komen sterk overeen met E motors
K7M is 1600 8v en K4M is 16 klepper
F motors: 1700 tot 2000 cc
F4R en F7R zijn 16v (Williams en Clio RS/Espace) , F8Q is 1900 diesel, F9Q is DTI
J motors: 2000 tot (ikgeloof!!)2200 cc
inderdaad ook 12v, maar weet ik geen code van
Z motors: V zessen met OHC, door kettingen aangedreven, 2600?? tot 3000??(kgeloof ook in 2800 uitv.) in ieder geval ook met fluiter (Alpine en 25 turbo)
Z motors zijn samen met PSA en Volvo?? ontwikkelt. Hebben volgens mij ook nog in DeLorean gelegen??
En verder hebben ze ook nog een hele zooi Valeo en andere merken ruitenwisser motors, kachelmotors, stappenmotors enz. waar geen cilinderinhoud van bekend is, wel vermogens:
van 0,1 toteen Watt of 100??
Niet geschikt voor transplantatie in een GTT dus

J op het eind is 1400
M is 1600
P is 1800
R is 2000
T is 2200
En ik geloof z7 X dat dat een 3000 cc V6 is
En er zijn:
C motors: stoterstangen, 1000 tot 1400cc
E motors: OHC, 1200-1400 cc (ook wel Energy motor genoemd)
K motors: komen sterk overeen met E motors
K7M is 1600 8v en K4M is 16 klepper
F motors: 1700 tot 2000 cc
F4R en F7R zijn 16v (Williams en Clio RS/Espace) , F8Q is 1900 diesel, F9Q is DTI
J motors: 2000 tot (ikgeloof!!)2200 cc
inderdaad ook 12v, maar weet ik geen code van
Z motors: V zessen met OHC, door kettingen aangedreven, 2600?? tot 3000??(kgeloof ook in 2800 uitv.) in ieder geval ook met fluiter (Alpine en 25 turbo)
Z motors zijn samen met PSA en Volvo?? ontwikkelt. Hebben volgens mij ook nog in DeLorean gelegen??
En verder hebben ze ook nog een hele zooi Valeo en andere merken ruitenwisser motors, kachelmotors, stappenmotors enz. waar geen cilinderinhoud van bekend is, wel vermogens:
van 0,1 toteen Watt of 100??
Niet geschikt voor transplantatie in een GTT dus

-
Ja dat kan heel goed. Zon 2 liter is gewoon een 1700 (GTE) motor met een grotere slag (andere krukas) en een grotere boring.
De buitenafmetingen zijn gewoon hetzelfde, en ik denk tapgaten voor motorsteunen ook nog wel.
De buitenafmetingen zijn gewoon hetzelfde, en ik denk tapgaten voor motorsteunen ook nog wel.
-
Maarja, 3000 piek??? compleet???
Lijkt inderdaad wel reeel, maar hoeveel pks????? Valt wel mee denk ik: 115?????
En daar valt niet makkelijk vermogen mee te winnen. Misschien spruitstuk van 1700 turbo????? Met turbo dan?? En dan nog lagere compressieverhouding. Zuigers laten bewerken??
Wordt weer prijzig, maar wel bloedsnel denk ik!!
Lijkt inderdaad wel reeel, maar hoeveel pks????? Valt wel mee denk ik: 115?????
En daar valt niet makkelijk vermogen mee te winnen. Misschien spruitstuk van 1700 turbo????? Met turbo dan?? En dan nog lagere compressieverhouding. Zuigers laten bewerken??
Wordt weer prijzig, maar wel bloedsnel denk ik!!

-
yep, min of meer.
dus ook in de f3r, de 8klepper
dus ook in de f3r, de 8klepper
Dat Volvo blok lijkt me wel wat. Iets hogere koppel dan het GT-blokje en injectie. Alleen de turbo kan je dan waarschijnlijk niet zomaar opdraaien of wel dat moet zeker met een chippie dan of kun je die ook opdraaien met bv een bleed-valve??
He JOb!
ik heb vandaag heel wat bedrijven afgebled en gemailed! Alleen Achterberg had echt goede informatie. Daar reviseren en tunen ze voor +- 5000 piek je blok zo dat je met 1 bar druk 152 pk hebt en dan gemakkelijk met 1.4 bar kan rijden! Meerdere blokken gelijk laten doen maakte bij hun niets uit maar bij Scorpian in utrecht weer wel, maar daar moet ik nog een prijsopgaaf van krijgen!
GreetZ
ik heb vandaag heel wat bedrijven afgebled en gemailed! Alleen Achterberg had echt goede informatie. Daar reviseren en tunen ze voor +- 5000 piek je blok zo dat je met 1 bar druk 152 pk hebt en dan gemakkelijk met 1.4 bar kan rijden! Meerdere blokken gelijk laten doen maakte bij hun niets uit maar bij Scorpian in utrecht weer wel, maar daar moet ik nog een prijsopgaaf van krijgen!
GreetZ
Hmmmm...... 5000 piekies heb ik zo niet liggen. en dat moet het er nog in. En dan komt het kleine materiaal er nog over heen. Maar is opzich wel heel aantrekkelijk. Maar hij moet eerst gespoten worden dus op korte termijn word het moeilijk! Misschien begin volgend jaar.
En is dat incl andere intercooler en carb etc, of alleen echt een kaal blok?
En is dat incl andere intercooler en carb etc, of alleen echt een kaal blok?
Maar misschien kunnen we m hier wel krijgen voor 1400 pond en dan weet ik wel iemand die m er vrij goekoop in kan zetten!
Moet je die specs van dat blok maar s bekijken op die bbtuning site. Aan dat blok hoef je iig de eerste tijd niets meer te doen.
Moet je die specs van dat blok maar s bekijken op die bbtuning site. Aan dat blok hoef je iig de eerste tijd niets meer te doen.

Arghh.. Waarom is alles zo duur!!!! Maar als een blok van bb wilt hebben moet je er ook naar toe! Opzich kunnen we dat dan wel combineren met een toer vakantie en onderdelen ophaal vakantie maar dan moet ook alles in 1 keer.
Volgens mij sturen ze niets naar het buitenland heb hen al es een mailtje gestuurd om te vragen of ze dat deden en heb nooit meer iets van hun gehoord
ze zijn er mee bezig Jeroen. Ik had er een tijdje geleden al eens contact met ze over gehad! Opzich wil ik rond de kerst toch weer naar Engeland maar dan moet ik nog zooooooo heeeeeeel LANG wachten voordat mijn auto weer een beetje normaal rijd. Maar 10o zou geloof ik Vege ook nog even bellen! Hij heeft daar een stuk goedkoper zijn blok gekocht! misschien is dat bedrijf nog een goede optie. Ik heb ze vandaag ook gebeld maar diegene die ik aan de lijn had was waarschijnlijk de verkeerde!
ik ben benieuwd waar we het super blokje weg halen ga nu slapen ben moe morgen weer vroeg