Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Is nie veel..... Van de vrachtwagen gevallen........???????????

En dan chiptunen om er het maximale uit te halen.. 2000 piekies?????
HotShot
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00

Chiptunen? De ECU is dusdanig geprogrammeerd dat door het opschroeven van de druk (tot 1.3 bar) het geheel nog prima blijft lopen. Waarschijnlijk zal de druk ook via de chip moeten worden verhoogd, maar ik verwacht niet dat zoiets 2000 piek moet gaan kosten.
Anonymous

Jongens, De GTE is een goede oplossing voor mensen die meer km maken en goedkoper willen rijden. euro95 kost immers stukken minder en wat dacht je van een verbruik van 1:14 (met getunede motor 135pk)ik rijd nu een GTT maar zou zo weer willen ruilen.
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

TurbomcKwek en Pookie welkom op onze site.

<a href="/viewtopic.php?mode=viewtopic&topic=183&forum=6&start=0">stel je eerst even voor</a> in de daarvoor bestemde topic (gewoon klikken) op de link

Doe vervolgens een <a href="http://www.renault-tuning.com/search.php">Search</a> op het forum met je vraag.
Kom je er dan nog niet uit post dan hier even een reply en dan zullen de antwoorden komen.

Graag ook even je aandacht voor de <a href="http://www.renault-tuning.com/viewforum.php?forum=17"> gebruikershandleiding</a>.

Thank u

10o
site admin
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Heren effe voor de duidelijkheid,
ik heb zelf een GTX gehad en die reed errug lekker ,ook wel rap en zo ,alleen niet zo fel als de GTT ,alleen van uit laag toeren trekt ie erg goed en doortrekken tot 6500 toeren gaat ook prima ,die van mij haalde toch ook 215 op de teller ,tevens werd deze motor gebruikt in de formule renault ,en er zijn leuke dingen voor te krijgen zoals scherpe nokkenassen vette carburateurs enzo.
BTW op die van moi zat een solex carb. op een f2 motor
op de F3 motor kun je bendix monopoint en renix multipoint injectie vinden.
Dan even over de PK's (het belangrijkste)
F2N-H740 90 pk 135 NM
F2N-G742 87 pk (katalisator)132 NM
F3N-H717 75 pk 129 NM (bendix monopoint)
F3N-G716 staat niet in me boekie (bendix monopoint)
F3N-J702 staat ook niet in het kluwer boek opgegeven (renix multipoint) deze heeft dan waarschijnlijk! 110 pk
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.gtturbo.org/cars/minnema.asp" TARGET="_blank">www.gtturbo.org/cars/minnema.asp</A><!-- BBCode End -->

Hier staat een gte die 230 haalt. Ik heb die gozet gemaild wat die aan zijn motor heeft gemod.

Een GTE ziet er net zo uit als een GTT en als deze 230 haalt heb ik er wel oren naar. Ik weet het wel een turbo is vet maar je hebt een hogere risico op duure reparaties.

desisions desisions
-----------------
Boehoe, r5 tr en droomt al een hele tijd van een gtt
Laatst gewijzigd door Abel op vr 31 aug 2001 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

ik heb me allang voorgesteld een keer......toch....?
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

On 2001-08-30 10:43, 10o wrote:
TurbomcKwek en Pookie welkom op onze site.

<a href="/viewtopic.php?mode=viewtopic&topic=183&forum=6&start=0">stel je eerst even voor</a> in de daarvoor bestemde topic (gewoon klikken) op de link
Tino,<a href="http://www.renault-tuning.com/search.ph ... mit=Search"> hier</a> kan je controleren of iemand zich al voorgesteld heeft :smile:
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Pookie mijn excuses voor dit misverstand. Whoeps net als met oto rijden is mijn reactie weer veels te snel..

:lol:
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

[quote]
On 2001-08-31 13:57, Aiken Drum wrote:
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.gtturbo.org/cars/minnema.asp" TARGET="_blank">www.gtturbo.org/cars/minnema.asp</A><!-- BBCode End -->

Hier staat een gte die 230 haalt. Ik heb die gozet gemaild wat die aan zijn motor heeft gemod.

Een GTE ziet er net zo uit als een GTT en als deze 230 haalt heb ik er wel oren naar. Ik weet het wel een turbo is vet maar je hebt een hogere risico op duure reparaties.

desisions desisions
-----------------
Boehoe, r5 tr en droomt al een hele tijd van een gtt
Laatst gewijzigd door turboman op vr 31 aug 2001 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Ok 10o
Hagen
Berichten: 574
Lid geworden op: zo 25 mar 2001 0:00
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Ha, iemand die ook een gte wil kopen. lijkt me leuk. Ben er zelf zeer tevreden mee, alleen mocht ie wel iets harder lopen. Maar dat verhaal van die jongen met zijn gte die 230 loopt lijkt me een beetje sterk. Met z'on snelheid slaat ie al lang in de toeren begrenser. Maar, hoe meer gte's bij de club hoe beter
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Hmm ja GTE zijn ook stoere bakken.

Maar zo'n multipoint injectie motor heeft natuurlijk een chip. Chip tuning hoeveel kan zo iets schelen?
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Hagen,

Ben je tevreden met een GTE? Ik wil er waarschijnlijk ook een gaan kopen zogauw ik 18 ben want turbo lijkt me teveel (duur) onderhoud. Wat is je topsnelheid en zo? 0-100 etc.
Hagen
Berichten: 574
Lid geworden op: zo 25 mar 2001 0:00
Locatie: harderwijk
Contacteer:

de top is ongeveer 210 op de teller en van o tot 100 in ongeveer 8 sec. Schat ik. Verder ben ik wel tevreden, maar het kan altijd sneller, maar het is een betrouwbaar blok en je hoeft lekker niet te shoken
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Heren, waar komt toch het vooroordeel vandaan dat een GT turbo zo veel duurder in onderhoud zou zijn dan bijvoorbeeld een GTE?!!!!

Iedereen lijkt maar te denken dat de turbo zelf om de haverklap vervangen dient te worden, maar als je de gebruiksaanwijzing volgt kan dat apparaatje (watergekoeld) meer dan drie ton mee!! (eigen ervaring).

De kosten die je hebt betreft wiellagers, aandrijfassen, startmotoren, waterpompen en dat geneuzel, maar dat lijkt mij niet specifiek iets voor de GT turbo.

Dus in mijn ogen kun je net zo goed een GTT kopen als een andere (ongeblazen) soortgenoot!

En: de kick die je krijgt als de turbo erin komt heb je dan niet!:smile:
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

HELEMAAL mee eens,
trouwens die turbo kick wil je niet missen
Plaats reactie