Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Ik heb vanmiddag een Bailey dumpvalve ingebouwd, rijdt super, maarrr (en daar komt het) bij doortrekken in 3e/4e versnelling knalt de turboslang van het T stuk af en zit ik zonder gesis en turbodruk :sad:
Als ik de slang goed schoonmaak met remmenreiniger, ben ik dan klaar?
Ik heb het niet getest ivm tijdtekort, auto moet ook volgende week voor de apk....
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
catrinus

misschien een domme vraag, maar heb je er wel slangklemmen op zitten.
Laatst gewijzigd door catrinus op za 1 sep 2001 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Och er zijn alleen domme antwoorden.
Die slangklemmen zitten er wel op uiteraard.
't Floept er gewoon af bij lekker doortrekken.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Sander
Contacteer:

Een beetje op schuren en goed ontvetten :cool:

:lol:
Zj*rZ

hmmmm...... ik heb dezelfde dump-valve maar niet hetzelfde probleem! waar heb je die dumpvalve gekocht?
Ik heb m namelijk bij improve-tuning gekocht.
En toen ik de bijgeleverde slangenklemmen zag heb ik meteen een paar nieuwe gekocht gezien de bijgeleverde waardeloos waren! (heb dit ook aan hun doorgegeven)
Mijn advies dus, een paar betere slangeklemmen!

Groeten!
HotShot

Bas,

Dat probleem had ik dus ook met DIE dumpvalve. Hier komt de oplossing die ik destijds heb gebruikt:

Wikkel tweezijdig tape om de uiteinden van het T-stuk en monteer vervolgens het T-stuk. Gebruik van dat gevulcaniseerde tweezijdige tape (vraag Frans van Improve anders even, hij heeft het namelijk liggen). Een andere oplossing is om middels een pers de uiteinden van het T-stuk iets naar buiten te persen waardoor het geheel een beetje tabs wordt.
Anonymous

buig de uiteinden van het t-stuk iet om en met goeie slangenklemmen kan he er niet meer afschieten
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Gewoon effe lekker stug maken met een schuurpapiertje en dan inderdaad goed ontvetten, slangeklem er om heen en knallen maar bas...
Plaats reactie