Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Vorige week op vakantie in de Ardeche natuurlijk met de GTT. Heerlijk de bergen in, lekker blazen! Alleen bergaf vond ie niet zo leuk want als je een tijdje op de motor had afgeremd dan wilde ie wel eens een overmatige rookpluim produceren ruikend naar benzine, weet iemand wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn. Voor de rest heeft ie het prima uitgehouden, 2800 km in 7 dagen
Voor de liefhebbers foto's van mijn GTT in France volgen binnenkort!!
Salut,
Jasper
Zj*rZ

Oi
Ik heb er niet zo veel verstand van maar kan het zijn dat ie zowiezo al iets te veel benzine krijgt, en als je dan afremt op de motor, de niet verbrande benzine d'r uit gaat via je turbo/uitlaat ofzo? :smile:

maar die foto's wil ik wel graag zien!
Show them to me m8! :smile:

MzzL
bruno @af
Contacteer:

bij afremmen op de motor, bij afdalen van een helling, krijg je een groot vacuüm aan de gasklep . Dit door de motorsnelheid (helling) .Hierdoor wordt langs alle kanten olie (in beperkte mate weliswaar) aangezogen . Wanneer er dan terug gasgegeven wordt, komen deze oliedampen in de verbrandingskamer waar ze mee verbranden en een blauw rookpluimpje veroorzaken ...

Bruno
Marius

Foto's !!!!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ben ook benieuwd naar de foto's! :smile:
Plaats reactie