Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Rudo

Hoi allemaal, helaas heb ik weer jullie advies nodig :sad:

Afgelopen nacht kwam ik terug van het stappen, en toen ik bij ons de snelweg afkwam en aan het einde van de uitvoegstrook mŽn koppeling intrapte sloeg de motor af (GTT). Ik heb Žm toen uit laten rollen en nog voor dat ik stil stond geprobeerd om Žm te starten en dat lukte gewoon.

Ben toen doorgereden richting huis, maar ik merkte dat hij met constante gas en bij gas loslaten heel erg stootte (bij ± 50 km/u)

Als je meer gas geeft is het stoten weg, maar dan begint tie behoorlijk naar benzine te ruiken!

Hij loopt ook niet meer stationair en slaat na het starten meteen weer af. (Met wat meer gas erop hou ik Žm wél aan de praat)

NB. De auto heeft 2 mnd terug een grote beurt gehad, nieuwe bougies en nieuwe verdeelkap.

Wie o wie weet wat er aan de hand kan zijn?!
Graag jullie advies!!!!
Anonymous

Heb ik ook gehad, Bij mij was het een lek in de vacuumslang, misschien moet je die eens nakijken. Hij gaat daar namelijk heel onrustig van lopen. Kan ook (als je die hebt) in de dump-valve zitten, This maar een idee.

HEt kan natuurlijk ook dat je ontsteking van slag was. Door de warmte ofzo.

Of je stationaire sproeier is eruit getrild. Kan ook nog wel eens gebeuren ( lang leve loctite>-)
Laatst gewijzigd door Anonymous op zo 26 aug 2001 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
catrinus

Het CO schroefje kan er ook uit getrilt zijn. Ik heb dezelfde problemen gehad. Het co schroefje kan er vaak uit trillen bij een gt turbo. Een monteur bij een renault garage zij dat dit vaak voor kwam. Als je het schroefje er weer in hebt kit dan het gat waar hij in zit dicht. Bij de apk halen ze het kit er wel weer uit als het schroefje versteld moet worden. Het kit haal je er zo uit en er blijven geen restjes achter.

Groet van catrinus
There will be plenty of time to rest when your dead
Anonymous

Ja die bedoel ik, je CO2 schroefje
Rudo

Ik heb net even een blik geworpen, maar kun je mij (als leek) uitleggen waar dat ding zit?

(Ik weet nog net dattie op de carb zit, maar verder)
turboman
Contacteer:

Het heeft volgens mij in ieder geval iets met de benzinetoevoer te maken, verstoppingkje ergens (benzine/lucht mengsel -> carb.)
catrinus

Aan de bijrijders kant moet je staan bij de motor voor de co schroef. De schroef zit in een soort buisje beneden de carb. Als de motor loopt en je houd je duim op het gat en de motor loopt beter dan ben je je schroef kwijt. ik kan je helaas geen betere beschrijving geven. Ik kan mijn losse carb niet vinden en bij mijn auto kijken gaat ook niet omdat het nu onweert. Maar het buisje is wel goed te vinden en je komt er gemakkelijk bij. Suc6
catrinus

Ik heb net even gekeken in de regen, Het buisje zit rechts van de carb voet verwarming. De carb voet verwarming zijn de 2 koelslangen die de carb in lopen. Suc6
Anonymous

het is natuurlijk erg warm geweest en nog steeds
kun je mij vertellen waar je onsteking,s module zit ,en of je ook een hitte schild om je turbo hebt,
Als je geen hitte schild hebt en je ontstekings modulle zit op de orgineele plek kan dat de oorzaak zijn van het afslaan en onregelmatig lopen , het rubber in de vacuüm vervroeger word te warm en geeft niet de juiste waarde door of hij blijft hangen
Rudo

Nou, ik ben meteen even naar buiten gegaan (de onweer is hier alweer een half uurtje afgelopen :smile: ) en getest of het inderdaad het co-schroefje is.
Ik heb in het buisje een propje papier gedaan, gestart, en hij bleef normaal stationair lopen!
Toen ik het propje er weer uit haalde sloeg hij direct weer af, dus het lijkt er sterk op dat dit het probleem is!:grin:

Is zoŽn stelschroefje een universeel iets wat je bij de Gamma haalt, of is het weer iets bijzonders waarvoor je naar de dealer moet?

In ieder geval weer errug bedankt voor jullie hulp, als ik ooit iets terug kan doen!:wink:
-----------------
Renault; Createur D'Automobiles
Laatst gewijzigd door Rudo op zo 26 aug 2001 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Rudo

Maxxy, ik had je reply nog niet gelezen.

Mijn ontsteking zit op de minder gunstige plek, dus boven de turbo zeg maar, waar overigens wel normaal een hitteschild omheen zit.

Inmiddels heb ik er sinds 2 maanden een andere ontsteking op zitten omdat de vorige stuk is gegaan, maar mijn ervaring is dat als de ontsteking stuk is dat de auto dan ook helemaal niets meer doet.

Maar het lijkt er dus sterk op dat het probleem het co-schroefje is.
Laatst gewijzigd door Rudo op zo 26 aug 2001 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

ok
ik heb het probleem wel ondervonden.
geen hitteschild en de modulle boven de turbo , resulteerde in afslaan,onregelmatig lopen,en een mindere acceleratie
catrinus

On 2001-08-26 19:58, Rudeboy wrote:
Nou, ik ben meteen even naar buiten gegaan (de onweer is hier alweer een half uurtje afgelopen :smile: ) en getest of het inderdaad het co-schroefje is.
Ik heb in het buisje een propje papier gedaan, gestart, en hij bleef normaal stationair lopen!
Toen ik het propje er weer uit haalde sloeg hij direct weer af, dus het lijkt er sterk op dat dit het probleem is!:grin:

Is zoŽn stelschroefje een universeel iets wat je bij de Gamma haalt, of is het weer iets bijzonders waarvoor je naar de dealer moet?

In ieder geval weer errug bedankt voor jullie hulp, als ik ooit iets terug kan doen!:wink:
-----------------
Renault; Createur D'Automobiles
Zie ik dacht al dat het daar aan lag. Het stelschroefje kun je beter bij de renault dealer bestellen. Als je hem er in draait, draai hem dan helemaal dicht en dan 3 slagen open. Als hij is afgesteld dan een beetje kit er op en het is klaar.
Rudo

Mooi, morgen dus meteen naar de Renault dealer! (een echte Renault-doe-het-zelver ken niet zonder de dealer! :wink: )

Bedankt weer voor de adviezen!
canonballman

Dat zeg ik: DIELER!!!!!!!
Plaats reactie