Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

ik heb nogal veel speling op het stuur zitten als ik hem naar links en recht beweeg zit er zon 4 a 5 cm speling tussen voordat hij pakt waar kan dit aan liggen en op de snelweg boven de 120 begint hij hevig te trillen niet alleen het stuur oook de auto zou dit aan de speling kunnen liggen of aan iets anders zou het echt niet weten wat hij is pas helemaal uitgelijnd en zo dus dat zou het niet kunnen zijn weet iemand dit probeem mischien of ken je dit probleem HELP ME!!!!!!
Menno

Mijn Clio heeft ook een beetje speling in 't stuur. Binnenkort eens kijken wat 't is, dan laat ik 't wel horen
rev it like a rental
Marius

Is het niet zo'n rubber aan het stuurhuis die versleten is en normaliter zorgt voor een stuk demping in het stuur?
Anonymous

ja maar hele auto trilt als een gek
Menno

Ik zou zeggen dat die 2 dingen niet zoveel met elkaar te maken hebben. Dat trillen lijkt me een krom wiel of een dooie aandrijfas.
rev it like a rental
Anonymous

wat kost zon geintje van de aandrijfas een nieuwe of gebruikte
Menno

Een aandrijfas kost nieuw F 237,85 ex korting, ex zakgeld voor de koningin,

Gebruikt zal 50 a 100 pieken kosten, beetje afhankelijk van hoe hard je aan de sloper durft te zuigen :lol:

Wel eerst ff checken of ie echt naar de klote is. Als je met de hand al veel radiale speling voelt, is ie aardig op. Als je auto op krik op brug staat, en je draait 't wiel vrij rond, kan 't zijn dat je de as ziet slingeren, dat is ook een teken dat de homokineten versleten zijn.
rev it like a rental
Anonymous

heeft iemand nog mooie sportvelgen liggen voor een clio wel 16 inc
Anonymous

4 a 5 cm is veel. Heb zelf ook wel speling op stuur en bij mij zijn het de spoorstangetjes.
Menno

Stuurkogels, of de gewrichten in 't stuurhuis?

BTW, Michel, voor 16" kijk ff bij de foto's van regiomeeting Noord
rev it like a rental
Anonymous

ja en wat moet ik daar zien
Menno

Niet die foto's van Marum, maar van 2 weken geleden. Zie je een witte clio met 16", doe eens een bod,
rev it like a rental
Anonymous

waar vind ik die fotos
Menno

Als je een search doet op genoemd onderwerp, zou je <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 30&forum=6" TARGET="_blank">dit</A><!-- BBCode End --> vinden
rev it like a rental
Anonymous

wat moet je ervoor hebben weet zo geen prijs en is dat met banden heb je mijn site trouwens gezien ik heb precies ddezelfde als jou
Anonymous

Wie weet er een site met plaatjes van de clio V6, ik kan er namelikj geen een vinden. Alvast bedankt!!!!!!!
Anonymous

kijk eens op mijn site daar staat hij met foto en al
Menno

nog ff over de speling,
bij mij bleek 't de verbinding tussen kruiskoppeling en stuurstang te zijn. Dit zit onder de rubber hoes tussen de pedalen. Om 't op te lossen heb ik de delen ff lekker aan elkaar gebakken. Volgens mij zat er ooit een rubber tussen, dat kwam er ten minste uit pruttelen toen ik 'm vast braaide.
Never mind, speling is weg, en hij stuurt weer superstrak. Gelukkig had ik dat zaterdagavond al gedaan, dus heb er zondag de hele dag van kunnen genieten :smile:
rev it like a rental
Anonymous

Heb je nog spannende momenten gehad op de ring Menno?
Menno

als bestuurder niet echt, als bijrijder alleen maar, :lol:
rev it like a rental
dennis16v

gewoon ff een stuurhuis ergens vandaan trekken eninbouwen die hap
:lol:
[/quote]
Menno

wel leuk als tijdsbesteding, de speling zat echter in de stuurkolom :smile: maar ik had al een beetje 't vermoeden dat dat niet echt wilde dagen bij mr kliko :lol:
rev it like a rental
Marc

Heb het zelfde probleem met mijn 16V, voor de apk mag het geloof ik 15-20 graden naar iedere kant vanuit de middenstand zijn. Binnenkort even een ander stuurkolommetje erin van een Clio zonder stuurbekrachtiging want dan stuurt ie volgens de renault monteurs veel strakker EN komt het probleem niet meer terug!!

Cheers :cool:
Menno

Moet je dan ook je pomp verwijderen en vervangen door een dummy pully? lijkt me nogal een ge-ouwehoer.
rev it like a rental
Marc

Nou...??Zoveel verstand heb ik er ook niet van, maar gelukkig is een hele goede vriend van mij monteur bij Renault en die gaat dat voor mij fixen, dus ik zou het even bij hem na moeten vragen.

Oh Menno, ik las dat jij aardig wat ervaring met lpg-installaties hebt en ik zoek nog een adresje om mijn Clio op lpg af te laten stellen en evt. een sportfiltertje erop te zetten. Weet jij toevallig een bedrijf die dat zouden kunnen doen? Alvast bedankt. :cool:
Anonymous

Menno B.V.:lol:

Voor al uw gas installaties...:grin:
illuminator

hee 16 klapper.
Als je de stuurbekrachtiging eruit haalt, heb ik er wel intresse in. Met pomp en al wel te verstaan.
Of laat je hem er toch maar inzitten en haal je een ander stuurhuis??
Marc

Helaas illuminator, stuurbekrachtiging blijft er gewoon opzitten.

Greetz :cool:
illuminator

okee. maakt niet uit.
als er iemand anders toevallig nog een pompje en stuurhuis heet liggen, dan hou ik me aanbevolen. :wink:
Plaats reactie