Hoi jongens. Een kennis van mij zei gisteren dat ik het beste mijn auto kon laten zandstralen. Hiermee werden alle slechte stukken in de auto verwijderd en dan kon ik hem helemaal nieuw maken, wat dus de bedoeling is. Maar wat kost dat stralen nou?? en als die helemaal gestraald is en weer helemaal tip top in orde is gemaakt, dan laten verzinken ofzo voor de beste roest bescherming? en wat kost dat dan weer??
Ik hoor het wel
groetjes
Mclain, Het probleem van zandstralen is dat niet alleen je verf eraf vliegt maar ook al je roest. Dat kan heel goed zijn als je bijna geen roest hebt maar als er veel roest op je wagen zit heb je kans dat het een gatenkaas word. Wij deden het altijd met oude puchies (in compbinatie met poedercoaten) en meestal werkte het perfect alleen soms kwam er 10 kilo minder uit dan dat je erin had gestopt
(frame naar de klote)
Die combinatie zandstralen poedercoaten kan ik je echt heel erg aanbevelen als je een harde auto hebt. De auto worddan eerst 100% schoongemaakt en dan word de lak (- lading) op de auto (+ lading) geplakt. Dit wordt zo ongelofelijk strak en hard, echt niet normaal. Je moet dan echt kracht zetten met een schroevedraaier om een kras te krijgen. Wat het precies kost voor een auto weet ik niet, maar voor een puchie was het 900,- (dit was iemand die het ertussendoor deed). Als je het kan betalen en je wil je auto laten spuiten zou ik het zeker doen, het is echt het strakste wat er is.

Die combinatie zandstralen poedercoaten kan ik je echt heel erg aanbevelen als je een harde auto hebt. De auto worddan eerst 100% schoongemaakt en dan word de lak (- lading) op de auto (+ lading) geplakt. Dit wordt zo ongelofelijk strak en hard, echt niet normaal. Je moet dan echt kracht zetten met een schroevedraaier om een kras te krijgen. Wat het precies kost voor een auto weet ik niet, maar voor een puchie was het 900,- (dit was iemand die het ertussendoor deed). Als je het kan betalen en je wil je auto laten spuiten zou ik het zeker doen, het is echt het strakste wat er is.
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 23 aug 2001 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
hmm, klinkt interessant. Ik moet zeggen dat de 5 van mij 1 van de hardste is wat ik ben tegengekomen, dus ik heb geen angst voor zandstralen. Ik weet wel dat er 1 rot plekje inzit. namelijk aan de bestuurders kant in het hoekjes waar het raam komt. dat schijnt een kwaaltje te zijn. Maar ik wil hem zo strak en hard maken als ik maar kan dus daarom lijkt me coaten echt super. Maar coaten kan met elke verf??
ik hoor het wel
groetjes
ik hoor het wel
groetjes
Poedercoaten kan wel met elke kleur maar van effecten (metallic, metal flake of meerdere kleuren) weet ik niets.
Moet je anders ff zo'n bedrijfje bellen. Meestal doen ze geen particulieren (die puchies deden we omdat iemand die daar werkte het leuk vond om te doen).
De verf krijg je er wel bij voor die 900,-
Moet je anders ff zo'n bedrijfje bellen. Meestal doen ze geen particulieren (die puchies deden we omdat iemand die daar werkte het leuk vond om te doen).
De verf krijg je er wel bij voor die 900,-
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 23 aug 2001 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hoi McLain, als ie echt zo hard is als jij zegt, dan zou ik alleen de roestige plekken en de plekken waar je veelkans hebt op roest(dorpels, wielkuip, bevestiging bumpers e.d.)
laten stralen en verzinken. Grote oppervlakken zoals dak en deuren en motorkap roesten toch nooit, en als je die laat stralen loop je het risico dat:
1. het zaakje kromtrekt door te lang stralen of verkeerde straaltechniek.
2. je naderhand heeeeeeel veel uren in het strak zetten moet steken.
Laat je goed informeren over de straaltechnieken!!!!! Er zijn er maar 1 of 2 die echt geschikt zijn voor autos, de andere zijn veel te ruw.
Allen delen stralen is natuurlijk ook een heeeeeeeeeeeeeel stuk goedkoper.
Ik weet eventueel een goed adres in Tilburg, heb ik hele goede ervaringen mee:
heet Clean-o-matic en is Focwa gecertifinogwat.
groeten canonballman
laten stralen en verzinken. Grote oppervlakken zoals dak en deuren en motorkap roesten toch nooit, en als je die laat stralen loop je het risico dat:
1. het zaakje kromtrekt door te lang stralen of verkeerde straaltechniek.
2. je naderhand heeeeeeel veel uren in het strak zetten moet steken.
Laat je goed informeren over de straaltechnieken!!!!! Er zijn er maar 1 of 2 die echt geschikt zijn voor autos, de andere zijn veel te ruw.
Allen delen stralen is natuurlijk ook een heeeeeeeeeeeeeel stuk goedkoper.
Ik weet eventueel een goed adres in Tilburg, heb ik hele goede ervaringen mee:
heet Clean-o-matic en is Focwa gecertifinogwat.
groeten canonballman
Mijn vader is bezig met de restauratie van een Renault Dauphine uit 57. En heeft deze ook laten stralen.
Het zandstralen kostte rond de 1200,-.
Het grote voordeel van stralen is dat alle slecht plekken in de auto direct te zien zijn, want als er een roestgaatje in zit dan zit er na het stralen een flink gat in. Plaatje in lassen of vervangen dus. Je weet dus meteen precies waar je aan toe bent.
Het nadeel is dat je na het stralen de auto zo snel mogelijk in de coating moet zetten omdat hij anders binne de kortste keren onder je reet weg roest. Soms kan het stralingsbedrijf dit voor je doen (kost natuurlijk weer enige Euro's)
En verzinken is echt gelul
, of wil je dat ze in 2348 nog kunnen genieten van jouw auto, denk het nie.
Ik heb het bij de restauratie van mijn 5je niet gedaan. Stom,stom,stom. Daardoor kan ik nu in de winter de achterbak en de binnenste achterschermen gaan vernieuwen. k*t zou maar zeggen.
Groot voordeel is tevens dat een gestraalde auto zo super strak te spuiten is. En geen roest onder de lak is een big voordeel.
Ik raad het je dus zeker aan.
Het zandstralen kostte rond de 1200,-.
Het grote voordeel van stralen is dat alle slecht plekken in de auto direct te zien zijn, want als er een roestgaatje in zit dan zit er na het stralen een flink gat in. Plaatje in lassen of vervangen dus. Je weet dus meteen precies waar je aan toe bent.
Het nadeel is dat je na het stralen de auto zo snel mogelijk in de coating moet zetten omdat hij anders binne de kortste keren onder je reet weg roest. Soms kan het stralingsbedrijf dit voor je doen (kost natuurlijk weer enige Euro's)
En verzinken is echt gelul

Ik heb het bij de restauratie van mijn 5je niet gedaan. Stom,stom,stom. Daardoor kan ik nu in de winter de achterbak en de binnenste achterschermen gaan vernieuwen. k*t zou maar zeggen.
Groot voordeel is tevens dat een gestraalde auto zo super strak te spuiten is. En geen roest onder de lak is een big voordeel.
Ik raad het je dus zeker aan.
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 23 aug 2001 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Tack, wat weet jij van poedercoaten ?
Dat werkte altijd perfect met die brommertjes.
Dat werkte altijd perfect met die brommertjes.
Jep mijn MBtjes kregen ook altijd zo'n behandeling, ik zal straks aan m'n pa vragen wat zijn bevindingen zijn met poedercoaten, ....brombrom o daar komt ie aan
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Hoe zit het met de bodem, kun je die ook laten stralen of moet je het tectyl er zelf eerst afsteken?
Martijn, kan je vader dit ook regelen?
Ik wil namelijk niet het probleem hebben dat jij nu min of meer hebt....
Martijn, kan je vader dit ook regelen?
Ik wil namelijk niet het probleem hebben dat jij nu min of meer hebt....
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
zandstralen is echt alles 100% kaal, dus ook je bodem. Tis als een soort schuurpapier maar dan overal, daarom wordt een plekje roest ook een gat.
Jep bodem ook, is eigenlijk, vind ik een van de belangerijkste delen.
Ja valt te regelen, althans dat denk ik, maar het blijft een flinke aanslag op de portomodingus.
Ja valt te regelen, althans dat denk ik, maar het blijft een flinke aanslag op de portomodingus.
Poedercoating is het zelfde als epoxy primer, is alleen maar om roest tegen te gaan. Verder geen voordelen.
Maar dat is toch een hele andere manier van verven zeg maar ? (Lak een negatieve lading geven en het object een positieve). ik dahct dat het niets te maken had met het soort verf.On 2001-08-23 17:44, Tackinardie wrote:
Poedercoating is het zelfde als epoxy primer, is alleen maar om roest tegen te gaan. Verder geen voordelen.
Poedercoating wordt er op gespoten in poedervorm, daarna gebakken in een dikke oven. Het gebeurt niet met behulp van een positieve of negatieve lading .
Nadat het gebakken is, is het egaal, glad en glanzend.
Dus het zelfde als epoxi primer, zorgt voor een gladde laag waar de grondlaag op kan worden gezet.On 2001-08-23 18:01, Tijn wrote:
Poedercoating wordt er op gespoten in poedervorm, daarna gebakken in een dikke oven. Het gebeurt niet met behulp van een positieve of negatieve lading .
- Bas
- Bestuurslid
Ploegah, jij bedoelt geloof ik verzinken??
Zandstralen zou ik wel doe, maar moet hij wel helemaal kaal zijn. Ik zou hem verzinken :d , maar dat ben ik. Dat is beter dan poedercoaten, want als er een keer wat poedercoating af springt ( wat gewoon gebeurt ) kan er toch roest vorming onder komen. Ook zijn schades nooit bij te werken met poedercoating. Of je moet heel je auto weer strippen. Ook kun je je auto niet plamuren voor dat hij de oven in gaat, dus hij moet helemaal strak zijn van zijn eigen. Ook zijn er niet veel bedrijven die zulke groten poederinstalaties hebben waar een auto door kan. Ik werk op een bedrijf waar ze poedercoaten, een motor frame gaat er wel door maar een auto niet hoor 
Gegroet Sander

Gegroet Sander
Nee, niet verzinken (das door een bak zink halen), maar een soort industrieele verftechniek waarbij de dingen die gespoten moeten worden een plus lading krijgen en de verf een min lading. ze gaan hiervoor een soort container achtig ding in met een verfspuitje of 10 in de muur dan ff pssssst en klaar is kees. Heb ik een keer op kokhuis gezien en ik dacht (tot vandaag) dat dat poedercoaten was.On 2001-08-23 18:24, Bas wrote:
Ploegah, jij bedoelt geloof ik verzinken??
Verzinken=in een bak gooien met vloelbaar zink, en dan er uit afkoelen en klaar.
Poedercoaten=in de ontvettings bak, en dan een anticorosie laagje, dan in de droger, en dan door de poedercabine ( dit is een cabine met veel poederpistolen, poeder=+ en de trolly waar hij aan hangt =- Poeder slaat er op neer, dit komt trouwens niet goed in hoekjes ) En dan in een oven 200 graden een uurtje bakken. en klaar.
-----------------
HOP HOP HOP GAS ER OP !
Poedercoaten=in de ontvettings bak, en dan een anticorosie laagje, dan in de droger, en dan door de poedercabine ( dit is een cabine met veel poederpistolen, poeder=+ en de trolly waar hij aan hangt =- Poeder slaat er op neer, dit komt trouwens niet goed in hoekjes ) En dan in een oven 200 graden een uurtje bakken. en klaar.

-----------------
HOP HOP HOP GAS ER OP !
Laatst gewijzigd door Sander op do 23 aug 2001 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bas
- Bestuurslid
Euh ok, maar hoe willen jullie een auto verzinken? In het bad kan niet, want dan trekt het plaatwerk krom omdat het zinkbad tegen de 500 graden is (heb ik van een verzinkerij).
Ik hoor het graag...
Ik hoor het graag...
???????? kweetniet ????????

Heeft mijn neefje laatst ook laten doen. Ziet er goed uit, is echt een aanradre. Het voordeel is dat het tegen een beetje hitte kan. Anders slaat je voorwiel op een gegeven moment geel uit. (hart van een velg word noal warm.)
Stalen velgen gaat zeker goed. Daar in tegen alu.velgen is een groot fiasco.
En ik kan het weten want ik heb het gedaan. En dat was dus opnieuw schuren. En poekercoating is heel hard. 

Ik wil mijn auto dus helemaal perfect krijgen. Dus ik moet er vanuit kunnen gaan dat die de eerste 12 jaar niet roest en dat die super in de lak zit. Ik wil de lak echt superstrak hebben. Maar de lak moet ook tegen een stootje krijgen. Niet dat er een steentje op komt dat er een flinke plak lak weg is. Dus dat is wat ik wil.
ik ga eens zoeken voor meer info.
groetjes en bedankt.
ik ga eens zoeken voor meer info.
groetjes en bedankt.
hier is een interessante <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.rennes.nl/watis.htm" TARGET="_blank">link</A><!-- BBCode End -->
mzzl
mzzl