inderdaad GEEN(!) synthetische olie er in knikkeren, komt er vaak net zo hard weer uit rennen. Gewoon een beetje degelijk merk normale olie. Welke viscositeit 't beste is hangt een beetje af van buitentemperatuur en de staat van je motor.
Ik gooi altijd 10W40 in m'n AlpineTurbo, maar in principe is 't een beetje schipperen tussen vlot op druk komen koud, en voldoende druk houden warm stationair.
Ik gooi altijd 10W40 in m'n AlpineTurbo, maar in principe is 't een beetje schipperen tussen vlot op druk komen koud, en voldoende druk houden warm stationair.
rev it like a rental
hi menno,
waarom geen syntetische olie dan? Hoe zit dat?
mijn at5 gebruikt halfsyntetische 10w40 v/d brezan. En dat doe ik speciaal vanwege de
(1)goeie stabiliteit bij hoge temp , nodig in turbinehuis !!, en vooral
(2) minder as-vorming bij verbranding vergeleken met minerale olie. Krijg je minder afzettingen in de verbrandingskamer. Want daar wordtie pingelgevoelig van
ben vanavond trouwens even bij flok.
robert
waarom geen syntetische olie dan? Hoe zit dat?
mijn at5 gebruikt halfsyntetische 10w40 v/d brezan. En dat doe ik speciaal vanwege de
(1)goeie stabiliteit bij hoge temp , nodig in turbinehuis !!, en vooral
(2) minder as-vorming bij verbranding vergeleken met minerale olie. Krijg je minder afzettingen in de verbrandingskamer. Want daar wordtie pingelgevoelig van
ben vanavond trouwens even bij flok.
robert
Hee, die ken ik, de blauwe van de Brezan.
't probleem van die synthetische olie is dat oudere keerringen er niet goed tegen kunnen. Ik had 't verhaal wel vaker ghoord, maar nadat flok 't een keer met z'n 4AT geprobeerd had, was ik overtuigd.
Met half-syntheet heb ik eigenlijk nooit problemen gehad. Moet toegeven dat ik ook niet exact weet wat 't is, alleen de toevoegingen non-mineraal ofzo?
Enne dat pingelen, daar heeft een AT toch helemaal geen last van
:lol::lol: (volgens mij hebben ze 't er op uitgevonden)
-----------------
happy turbo'ing
't probleem van die synthetische olie is dat oudere keerringen er niet goed tegen kunnen. Ik had 't verhaal wel vaker ghoord, maar nadat flok 't een keer met z'n 4AT geprobeerd had, was ik overtuigd.
Met half-syntheet heb ik eigenlijk nooit problemen gehad. Moet toegeven dat ik ook niet exact weet wat 't is, alleen de toevoegingen non-mineraal ofzo?
Enne dat pingelen, daar heeft een AT toch helemaal geen last van

-----------------
happy turbo'ing
Laatst gewijzigd door Menno op do 23 aug 2001 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.